Verwijderd
als je win2k gebruikt is er wel wat verschil ja
ligt er ook aan waarvoor je de pc gebruikt
alleen voor gamen heb je er geen kont aan
Video bewerking kan wel van pas komen
...
Ik gebruik win98se en speel vooral games, internet en mp3Op dinsdag 19 juni 2001 21:11 schreef enigma het volgende:
als je win2k gebruikt is er wel wat verschil ja
Verwijderd
Als je veel photoshopt etc. met grote bestanden dan wel, maar als je alleen een beetje surft zal je er weinig tot niks van merken.
edit:
Neej je zal er dus bijna niks van merken
Neej je zal er dus bijna niks van merken
Verwijderd
Het verschil is 256 MB 
Nee je zal et in win2k wel merken denk ik....ook wel lekker voor als je straks XP wil gaan draaien..
verder weet ik et niet......
Nee je zal et in win2k wel merken denk ik....ook wel lekker voor als je straks XP wil gaan draaien..
verder weet ik et niet......
Voor een normale user is 256mb + w2k nog wel genoeg (heb et zelf ook).
Als je vaak merkt dat windows aan het 'pagen' is, dan moet je memory er bij kopen. Onder w2k is het pagen meestal echt nodig (= lees zinvol), onder 9x/me wordt altijd en onnodig gepaged
.
Als je vaak merkt dat windows aan het 'pagen' is, dan moet je memory er bij kopen. Onder w2k is het pagen meestal echt nodig (= lees zinvol), onder 9x/me wordt altijd en onnodig gepaged
Ik ben pas geleden van 256 naar 512 gegaan en moet zeggen dat het een stuk lekkerder draait, vooral bij het video-editen.
Verwijderd
Meer geheugen (van 256 -> 512) is volgens mij alleen nodig als je inderdaad video of audio editing op je pc doet.
Zelf doe ik beide (photoshop, lightwave en LogicAudio) en dan is zo'n upgrade errug aan te raden. Meer geheugen is bij zoiets altijd beter (het liefste rond de 1 Gig
)
Voor games en internet (of mp3 afspelen) merk je het verschil denk ik niet of nauwelijks. Ik zou dan voor een goeie grafische kaart (GeForce III) of een ultra snelle processor sparen.
MAAR meer geheugen kan natuurlijk nooit kwaad
Zelf doe ik beide (photoshop, lightwave en LogicAudio) en dan is zo'n upgrade errug aan te raden. Meer geheugen is bij zoiets altijd beter (het liefste rond de 1 Gig
Voor games en internet (of mp3 afspelen) merk je het verschil denk ik niet of nauwelijks. Ik zou dan voor een goeie grafische kaart (GeForce III) of een ultra snelle processor sparen.
MAAR meer geheugen kan natuurlijk nooit kwaad
Hhhm, ik lees regelmatig dat mensen onder win98 een slechtere performance hebben bij 512 MB t.o.v. 256.
Weet iemand daar meer van?
Verwijderd
Ja d8 ik eerst ook. Nu blijkt dat ik m'n aperture size op 256 Mb had staan omdat ik zelf ook 512 mb heb.Op woensdag 20 juni 2001 11:41 schreef sewer het volgende:
Hhhm, ik lees regelmatig dat mensen onder win98 een slechtere performance hebben bij 512 MB t.o.v. 256.
Daar lag het dus aan dat m'n 3d games zoals quake3 arena zo fucking traag gingen.
Maar 512 mb met win98SE wil wel, maar win98 SE gebruikt het alleen niet optimaal
Pagina: 1