Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik de N910C (Exynos) versie van de Note 4. Qua prestaties, niets op aan te merken, geen lag of iets dergelijks. Helaas merk ik wel dat de batterij enorm snel leeg gaat voor een Note telefoon.. Na een beetje gegoogled te hebben, zie ik op sommige sites dat het door de Exynos chip kan komen, dat de Snapdragon versie beter is in battij prestaties etc..
(Volgens de bevindingen van MKBHD, zoals te zien in zijn Note 4 Review tussen de minuten 6:41 en 7:50, is dit ook zo..)

Ik heb de screenshots van de batterij toegevoegd, en dit kan toch niet normaal zijn :?

Afbeeldingslocatie: http://i.hizliresim.com/a0Gkk4.png
Afbeeldingslocatie: http://i.hizliresim.com/8QdpVn.png
Afbeeldingslocatie: http://i.hizliresim.com/YJNzY2.png

Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie ook zulke behoorlijk slechte batterij prestaties? Hebben jullie hiervoor tips? Misschien terug omruilen voor de N910F Snapdragon versie, zoals MKBHD dat ook heeft gedaan?
(Hij geeft zelf dus aan dat nadat hij het omruilde voor de Snapdragon versie, de batterij prestatie 'top' was.)

P.S Er is ook wat mis met de screen rotation, duurt iets van 10-15 seconden totdat de scherm wordt gekanteld, en soms kantelt hij helemaal niet... Ik ga hem dus zoiezo omruilen, maar twijfel of ik nu moet gaan voor de Snapdragon versie door de batterij... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:43
Wat is je schermtijd. Zo te zien gebruik je hem vrijwel continu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Volgens mij was het 4 uur.. Ook maar puur om te kijken hoeveel screen-on tijd hij krijgt, van 100% tot helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
4 uur screen on time is vrij normaal voor een Note 4. Niks om je zorgen over te maken.
Ga er maar niet van uit dat je met de Snapdragon SoC aanzienlijk meer zal halen.

[ Voor 32% gewijzigd door Ruffzz op 25-10-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Ruffzz schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:39:
4 uur screen on time is vrij normaal voor een Note 4. Niks om je zorgen over te maken.
Ga er maar niet van uit dat je met de Snapdragon SoC aanzienlijk meer zal halen.
Weet je wel zeker? Voor een "productief" Note telefoon, met een batterij van 3220 mah, 4 uur vrij normaal?

Als het klopt wat die Marques Brownlee zegt, "3-4 hours of screen on time with the international Exynos version, when changing to the US Snapdragon version; I got 6,5 hours of screen on time.", is het toch wel aanzienlijk meer dan de Exynos versie.

Mag ik weten hoeveel screen on time jij haalt, en welk versie jij hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Btw, ik zei wel 4 uur, maar dat is het maximale..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
mowtje schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:31:
[...]

Weet je wel zeker? Voor een "productief" Note telefoon, met een batterij van 3220 mah, 4 uur vrij normaal?

Als het klopt wat die Marques Brownlee zegt, "3-4 hours of screen on time with the international Exynos version, when changing to the US Snapdragon version; I got 6,5 hours of screen on time.", is het toch wel aanzienlijk meer dan de Exynos versie.

Mag ik weten hoeveel screen on time jij haalt, en welk versie jij hebt?
Heb een half jaar rondgelopen met een note 4 en haalde meestal 4 uur maar ook regelmatig minder dan dat.
Ik bel wel gemiddeld 1 uur per dag.
Bel je veel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozie
  • Niet online
Ruffzz schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:02:
[...]

Heb een half jaar rondgelopen met een note 4 en haalde meestal 4 uur maar ook regelmatig minder dan dat.
Ik bel wel gemiddeld 1 uur per dag.
Bel je veel ?
Nee, bijna niet eigenlijk..
Bij deze test heb ik zelfs helemaal niet gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 06:37
Heb gelezen dat Android in de eerste dagen veel taken uitvoert op de achtergrond (indexeren?).
Dat kost meer batterij.
Ik zou het dus nog even afwachten en kijken hoe het over een paar dagen is.
Een factory reset schijnt bij veel mensen ook te helpen.
Wel even backuppen voordat je dat doet.
Overigens haal ik met mijn Note 4 met Snapdragon niet veel meer dan jij hoor, als ik hem veel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:43
4-5uur sot is vrij normaal icm een gebruikstijd van pakweg 20 uur. Als je continu zou gaan web browsen of filmpjes kijken dan zou je veel meer sot kunnen halen. Dan zou je sot richting de 10uur gaan.

Alles is afhankelijk van diverse factoren.

- Schermhelderheid
- Sterkte 3g/4g signaal (de exynos uitvoering schijnt een modem te hebben die wat meer energie gebruikt)
- Sterkte wifi signaal
- Locatievoorzieningen
- Sync opties van mail en allerlei messaging apps
- Bepaalde apps die veel wakelocks veroorzaken

Het verschil in accuduur tussen SD en Exynos weet ik niet maar het schijnt dat de SD wat zuiniger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerrider
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09-2024
mowtje schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:29:
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik ook de N910C (Exynos) versie van de Note 4. Qua prestaties, niets op aan te merken, geen lag of iets dergelijks. Helaas merk ik wel dat de batterij enorm snel leeg gaat voor een Note telefoon.. Na een beetje gegoogled te hebben, zie ik op sommige sites dat het door de Exynos chip kan komen, dat de Snapdragon versie beter is in battij prestaties etc..
(Volgens de bevindingen van MKBHD is dit ook zo overigens..)

Ik heb de screenshots van de batterij toegevoegd, en dit kan toch niet normaal zijn :?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie ook zulke behoorlijk slechte batterij prestaties? Hebben jullie hiervoor tips? Misschien terug omruilen voor de N910F Snapdragon versie, zoals MKBHD dat ook heeft gedaan?
(Hij gaf zelf aan dat nadat hij het omruilde voor de Snapdragon versie, de batterij prestaties weer goed waren)

P.S Er is ook wat mis met de screen rotation, duurt iets van 10-15 seconden totdat de scherm wordt gekanteld, en soms kantelt hij helemaal niet... Ik ga hem dus zoiezo omruilen, maar twijfel of ik nu moet gaan voor de Snapdragon versie door de batterij, of.... ?
Hi,

Ik heb een 910C en tot voor een week of twee een goede batterijduur, d.w.z. 40-60% over aan het einde van de dag. Heb best wel veel apps, héél veel email-verkeer, ook Whatsapp, FB, LinkedIn. Een week of 2 geleden kwam een firmware-update. Ik zat al op 5.1.1., maar sinds die update is de batterij tegen de avond wel zo'n beetje leeg....

Ik heb nu maar standaard de spaarstand aan. Nu, om 21.40 heb ik daarmee nog 51% over. Zonder spaarstand was 'ie al leeg.

Herkent iemand dit bij de 910C??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:24
mowtje schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:29:
Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik ook de N910C (Exynos) versie van de Note 4. Qua prestaties, niets op aan te merken, geen lag of iets dergelijks. Helaas merk ik wel dat de batterij enorm snel leeg gaat voor een Note telefoon.. Na een beetje gegoogled te hebben, zie ik op sommige sites dat het door de Exynos chip kan komen, dat de Snapdragon versie beter is in battij prestaties etc..
(Volgens de bevindingen van MKBHD is dit ook zo overigens..)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

(Hij gaf zelf aan dat nadat hij het omruilde voor de Snapdragon versie, de batterij prestaties weer goed waren)

P.S Er is ook wat mis met de screen rotation, duurt iets van 10-15 seconden totdat de scherm wordt gekanteld, en soms kantelt hij helemaal niet... Ik ga hem dus zoiezo omruilen, maar twijfel of ik nu moet gaan voor de Snapdragon versie door de batterij, of.... ?
Waar was je mee bezig? Spelletje? Als ik het zo zie kom je uit op een screen on-time van ~4 uur wat ik voorheen ook ongeveer haalde met de Note 4 Snapdragon versie. Je telefoon is al die tijd wakker/actief geweest + het scherm stond al die tijd aan. Als het alleen film kijken is, dan is het wel vreemd. Maar als je iets anders aan het doen was (spelletje / browsen met veel witte pixels), dan is dit niet zo heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal reacties uit het Note 4-topic zijn met dit topic gemerged. Dubbelposten wordt niet op prijs gesteld.
Pagina: 1