Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vroege build Chrome-browser toont beveiligingsinformatie web

Pagina: 1
Acties:

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Vroege build Chrome-browser toont beveiligingsinformatie websites

Ik ben het niet geheel eens met de strekking van dit verhaal. De crux wordt eigenlijk al duidelijk in deze zin:
In de nieuwe Chrome-build krijgen gebruikers in het ontwikkelaarspaneel een extra kopje te zien.
De informatie en tools die het ontwikkelaarspaneel (Developer Tools) biedt zijn, zoals de naam het al zegt, bedoeld voor ontwikkelaars en dus niet voor de gewone gebruiker. Een normale gebruiker zal het ontwikkelaarspaneel ook nooit te zien krijgen; behalve als hij/zij per ongeluk op F12 duwt.

Het lijkt mij dus beter om het artikel aan te passen, en de nadruk te leggen op ontwikkelaars en niet op gebruikers.
Bijvoorbeeld:
Google heeft in een vroege build van zijn Chrome-browser uitgebreide informatie over websitebeveiliging toegevoegd aan Chrome's "Developer Tools", het ingebouwde ontwikkelaarspaneel. Ontwikkelaars kunnen hierin zien welke encryptie wordt gebruikt, van zowel de website die wordt bezocht als extern ingeladen content.
etc.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Eagle Creek

Breathing security

Maar het is een gebruiker van de browser, ongeacht of dit een ontwikkelaar is of niet.
Ook gewone gebruikers krijgen dat te zien, mits zij het ontwikkelaarspaneel openen.

Ik vind de huidige formulering dus in orde.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~