Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MeMacarena
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-05 14:05
Ik ben op zoek naar een nieuwe mobiele telefoon, omdat mijn huidige Samsung Galaxy S4
is overleden. Deze herstart zich steeds en blijft hangen op recovery booting.

Ik zoek een?
Ik ben een Samsung toestel gewend ofwel dit zou ik graag weer zien. Al kijk ik deze keer niet zo zeer naar het 'merk' Samsung, maar zou ik graag eens een 'goedkopere' versie van de 'Chinese markt' proberen. Het toestel moet niet te groot zijn ofwel hetzelfde formaat als de S4 lijkt me prima = 5 inch tot max 5,5 inch. Het liefst werkend op Android 5.1. Een toestel voorzien van Google Play en de Nederlandse taal (via instellingen) zou fijn zijn. Daarnaast een betrouwbare GPS (zogeheten built-in) en een acceptabele accuduur. Screen resolutie 1920-1080. Een redelijk groot geheugen en een losse SD is prima (dat heb ik nu ook ofwel die wil ik ook weer gaan gebruiken)
PS Ik weet dat er 'Tweakers' zijn die erg graag knutselen met hun telefoon...helaas ben ik niet zo handig met dat knutselen ofwel 'kant en klaar' toestel zou fijn zijn. Dit m.b.t. software, rooten, flashen en/of andere termen die hier nogal eens voorbij komen --- met een beetje hulp zouden sommige dingen vast wel lukken...filmpjes youtube)

Wat is je budget?
100-175 euro (liefst zo weinig mogelijk uiteraard ;))

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Appen, Mailen, Agenda checken, Instagram, Navigatie, Youtube, Spotify, FB en uiteraard de bijbehorende games als Candy Crush en Farm Heroes Saga. Daarnaast ook weer Fifa 16 Companion app, Fantasy Manager, Footstar en Fox Sports (streams van voetbalwedstrijden). Daarnaast wat foto's maken (gallerij, Picsart, PhotoCollage) en zo af en toe wat webpagina's bezoeken.

Wat heb je zelf al gevonden?
DOGEE F3 Pro
UMI eMAX Mini
ZOPO Speed 7
MLAIS MX BASE 5
MEIZU m2 Note
LENOVO K3 Note
BLUBOO X550
ZTE Blade S6
iOcean Rock M6752
OUKITEL U8/U10

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat zouden jullie adviseren op basis van mijn wensen? Daarnaast wil ik er wel een bijbehorend flip cover hoesje bij kunnen aanschaffen...
Daarnaast niet onbelangrijk ik het een Vodafone abonnement (RED Essential) ofwel daar moet het uiteraard wel mee werken.
Tips zijn van harte welkom :)

Aanvullende informatie:
Ik heb me inmiddels ruimschoots ingelezen in het topic "Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3" (ik ben inmiddels op pagina 65 ofwel de hele dag al aan het lezen en verdiepen in een nieuwe smartphone m.b.t. alles wat er zoal voorbij komt. Ik heb gezocht op http://www.kimovil.com/en/ en uiteraard allerlei toestellen bekeken op de websites die dan voorbij komen. Zoals je kunt zien heb ik er aardig wat gevonden, maar te veel om een definitieve keuze te kunnen maken. Met een beetje hulp moet 'zij' er vast uit kunnen komen _/-\o_

BVD voor de geboden hulp, dat wordt zeker gewaardeerd!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Met dat budget kan je ook een Moto E of G halen.

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Ben niet heel bekend met Samsung toestellen (mijn laatste was een Galaxy Nexus - en dat kwalificeert niet echt als zijnde een pure Samsung telg)... maar kan je op een of andere manier dat ding niet aan ADB hangen en je ROM herflashen?

Lijken trouwens heel wat mensen last te hebben van een bootlooping Galaxy S4... ook heel veel posts te vinden op Google:
http://thedroidguy.com/20...ing-stuck-boot-loop-83102
http://forums.androidcent...p-newbie.html#post2908297 (post van Rudr Sharma)
How to Master Reset Galaxy S4
Switch your phone off.
Hold down the Power, Volume Up and Home buttons at the same time for about 10 seconds. ...
To navigate through this menu, use the volume up/down buttons to scroll up and down and the power button to confirm selections.
Scroll down and select Wipe Data/Factory Reset
En als dat allemaal geen oplossing biedt, zou je een ROM (dus een android image) kunnen flashen via ADB sideload
YouTube: Tutorial - How To Use ADB - Includes Sideloading - Nexus 4
Het kan allemaal wat ingewikkeld lijken maar dat is het op zich echt niet, een je de algemene werking van die dingen onder de knie hebt.

Voor de rest ben ik niet echt thuis in de chinese smartphone markt (ik zweer bij Nexus apparaten - hoewel de OnePlus 1 en 2 ook Chinees zijn en best wel wat interesse hebben opgewekt bij mij), dus daar kan ik je helaas niet echt bij helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Tokkes op 25-10-2015 14:25 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Als je uit China importeert, zou mijn advies zijn om bij de gerenommeerde merken te blijven, zoals xiaomi, meizu en zte en wellicht Jiayu. De lenovo k3 Note staat ook goed bekend. Al die andere merken zou ik van weg blijven.

Meizu heeft erg mooie toestellen, maar standaard ondersteunen hun roms geen Nederlands. Ook geen 4g op de 800mhz band.

De zte blade s6 ondersteunt wel 800mhz en NL taal en is overigens gewoon in Nederland te koop. Toestel oogt in eerste instantie mooi, maar wel erg plastic. De standaard ROM is prima en vrij van bloatware. Bovendien geen fhd scherm. Batterij is mwah.

Op de lenovo schijnt nogal wat bloatware te zitten, dus dan moet je roms gaan flashen.

Twee toestellen die je nog kunt overwegen zijn de jiayu s3 (heeft zo'n beetje alles wat je wil en wordt hier goed beoordeeld). Maar zelf zou ik adviseren de xiaomi redmi note 2 prime. Voor het geld is dit een geweldig toestel. Snel, dun, fhd scherm, goede batterij, NL taal en lange software support. Heb al heel wat toestellen gehaald, maar dit is mijn eerste xiaomi en ben er echt van onder de indruk. Nadeel: geen volledige 4g ondersteuning en verder even zoeken naar een shop die zonder bloatware levert.

www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-note-2-pro

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:43
kan de s4 van je kopen

• MeMacarena
@Saharoen...helaas dat is geen oplossing voor mijn probleem...

@de andere: Thnxs voor jullie hulp en adviezen.
Ik ga eens even proberen.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:29
Die redmi note 2 heeft ook geen 800mhz band.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Even een paar vragen/adviezen:

1) Galaxy S4 is redelijk recent. Zou nog garantie moeten hebben. Tenzij je hem in water hebt laten donderen of keihard hebt laten vallen (met grote butsen tot gevolg) dekken ze dit gewoon,óók zonder bon. Ga naar een officieel Samsung ServicePoint (Zitten in allerlei telefoonwinkels, zoek op internet). Dan kunnen ze daar meteen, zonder dat je iets hoeft te betalen zeggen of het te maken valt en of het onder garantie valt.

Gewoon gaan, want ik heb veelal dingen aan Samsung's laten repareren waarvan ik dacht "dat gaan ze echt nooit doen" en tóch gedaan. Zelfs met butsen in het scherm e.d. repareren ze nog zaken die niet direct met het scherm te maken hadden als aannemelijk was dat de kleine val geen impact gehad zou moeten hebben op het andere defect (Bijv. camera dode pixel oid).

Mocht het niet onder garantie gereapeerd kunnen worden kan je verder nadenken om bij telefoonreparatiewinkels die "no cure no pay" softwareherstel aanbieden de boel te laten fixen, bijv. bij de www.gsmreparatiecentrum.nl keten, en ongetwijfeld ook andere (maar ik zou niet zo snel "bij de turk om de hoek" gaan).

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Bovendien vergoeden een aantal inboedelverzekeringen ook schade die door eigen schuld is ontstaan.

Ook zijn er genoeg tutorials te vinden die een boot loop kunnen fixen.

http://thedroidguy.com/20...ing-stuck-boot-loop-83102

http://thedroidguy.com/20...er-lollipop-update-108719

Genoeg mogelijkheden om te proberen. Aangezien de S4 het nu toch ook al niet doet is het een geval van baat het niet dan schaadt het ook niet.

[ Voor 73% gewijzigd door sjaool op 25-10-2015 18:03 ]

"When you grow up your heart dies"

• MeMacarena
@majic

Als 1e thnxs voor je reactie.
Het toestel is net 2jr oud. De link voor het reparatiecentrum is helaas niet in de buurt ;)
Regio Frl (Drachten, H'veen of L'wdn) en/of Gr (stad)

Daarnaast het lukt me niet om bij de recovery mode te komen.
Het toestel ziet er als nieuw uit. Geen krassen op het scherm noch op het toestel en tevens geen barsten.

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-11 14:52
Kijk eens naar de Wileyfox Swift.

https://www.wileyfox.com/

Als je in die prijsklasse zoekt, dan zou ik voor die gaan. Redelijke specs en draait standaard CyanogenOS.

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:17

DON PAPA

Tweaker-fan

MeMacarena schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:00:
@majic

Als 1e thnxs voor je reactie.
Het toestel is net 2jr oud. De link voor het reparatiecentrum is helaas niet in de buurt ;)
Regio Frl (Drachten, H'veen of L'wdn) en/of Gr (stad)
In Drachten en Groningen zit een Samsung Servicepunt
http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/

Vodafone Groningen
Adres : Herestraat 44, 9711 LJ-, Groningen
Telefoon : 0900 0140

Phone House Drachten
Adres : Zuidkade 6, 9203 CJ-, Drachten
Telefoon : 051-2545988
E-mail : servicepunt.drachten@gmail.com

Ik zou daar eerst eens langs gaan met je S4, grote kans dat ze hem daar zo weer werkend hebben...

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
[b]MeMacarena schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:06:
Wat heb je zelf al gevonden?
DOGEE F3 Pro
UMI eMAX Mini
ZOPO Speed 7
MLAIS MX BASE 5
MEIZU m2 Note
LENOVO K3 Note
BLUBOO X550
ZTE Blade S6
iOcean Rock M6752
OUKITEL U8/U10
Hoi,

Leuk dat je een Chinaphone overweegt. Bij de meeste Chinaphones moet je je wel realiseren dat er meestal wel iets werk in gaat zitten om de telefoon helemaal naar je wensen te krijgen. Vaak worden telefoons geleverd zonder Nederlandse taal (soms met) en zit er veel bloatware op (Net als bij Samsung _O- ). Ook is de 4G 800mHz band vaak een probleem, 1800mHz werkt dan weer wel. Van te voren is het dus handig om te kijken of je hiermee kunt leven.

Voor wat betreft je lijstje, de meeste toestellen zou ik niet aan beginnen. De betere toestellen zijn denk ik de Meizu M2 Note en misschien de Lenovo. Ik heb zelf geen ervaring met Lenovo maar ik neem aan dat het goed spul is. De Meizu M2 Note heeft een internationale rom beschikbaar, de zogenaamde (i) versie. Deze kan je vrij eenvoudig downloaden. Let er op dat je een toestel koopt waar de (i) al op staat, als je vanaf een andere rom versie komt (A,U,C) dan is het lastiger om de (i) er op te zetten. Als je deze koopt heb je met de (i) al de Nederlandse taal. Ik heb zelf en M2 mini thuis en het is een mooi toestel. Goed gebouwd, mooi scherm. Probleem is alleen dat er niet veel roms voor zijn.

Blijkbaar overweeg je dus ook 5,5 inch telefoons. Als ik jou was zou ik dan ook eens kijken naar een Xiaomi Redmi Note 2. De 16Gb versie kan je al voor ~150 dollar vinden. Ik heb er gisteren ook eentje besteld met 32Gb. Hiermee heb je dan als het goed is een prima telefoon met gegarandeerde support en een goede chipset. Xiaomi blijft jarenlang toestellen ondersteunen en er is een mulitilanguage rom beschikbaar met Nederlandse taal. Het voordeel van Xiaomi is dat er veel gebruikers zijn, veel ervaring en hulp aanwezig. Ik ben ooit ook begonnen met de kleine merken maar uiteindelijk toch uitgekomen bij Xiaomi.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• MeMacarena
@EJSEJS: Dank voor je reactie. Ik ben er inmiddels mee naar een Servicepunt van Samsung geweest @Drachten. Helaas...ze kregen 'm niet meteen werkend :(
Na een x op 10 proberen gebeurde er wel iets qua herstart met nieuwe software - nu volgde er een probleem met de kleuren. Mogelijk is er iets aan de hand met de processor.
Het toestel is opgestuurd - duurt nu ca. 10 dgn.

@John Rambo: Dank voor je reactie. Ik heb me inmiddels aardig verdiept in allerlei toestellen. Uiteraard waar de 'ervaren tweakers' goede ervaringen mee hebben. Ik heb er een top 3 van gemaakt en na meerdere afwegingen tot de conclusie gekomen, dat ik voor een Xiaomi Redmi Note 2 ga...
Waarschijnlijk de Prime versie (32 GB ipv 16 GB).
Ik wil wel eens proberen om te knutselen en met Engelse support en de vele ervaren tweakers moet dat vast gaan lukken. Ik heb inmiddels meerdere topics tot mijn favorieten gemaakt o.a. Xiaomi Redmi Note 2. Ik ga nu eens kijken waar ik deze 'voordelig' kan aanschaffen. Als je nog tips hebt waar ik dan nog op moet letten - just let me know. ;)
(ps ik heb een abonnement van Vodafone)

Thnxs voor jullie hulp.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
MeMacarena schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:39:

@John Rambo: Dank voor je reactie. Ik heb me inmiddels aardig verdiept in allerlei toestellen. Uiteraard waar de 'ervaren tweakers' goede ervaringen mee hebben. Ik heb er een top 3 van gemaakt en na meerdere afwegingen tot de conclusie gekomen, dat ik voor een Xiaomi Redmi Note 2 ga...
Waarschijnlijk de Prime versie (32 GB ipv 16 GB).
Ik wil wel eens proberen om te knutselen en met Engelse support en de vele ervaren tweakers moet dat vast gaan lukken. Ik heb inmiddels meerdere topics tot mijn favorieten gemaakt o.a. Xiaomi Redmi Note 2. Ik ga nu eens kijken waar ik deze 'voordelig' kan aanschaffen. Als je nog tips hebt waar ik dan nog op moet letten - just let me know. ;)
(ps ik heb een abonnement van Vodafone)

Thnxs voor jullie hulp.
Qua software zit je bij xiaomi het beste, erg veel gebruikers en wekelijkse rom updates beschikbaar. Bovendien denk ik dat de redmi note 2 een groot succes is /gaat worden. Op het forum hier merk je ook al dat er veel mensen zijn die dit toestel gekocht hebben. Het enige waar ik me zorgen om maak is de accuduur, maar dat is waarschijnlijk iets wat software matig nog verbeterd gaat worden. Ik heb mijn Prime bij pandawill besteld ~180$.
Je zult rekening moeten houden met dat je de 800mHz band niet kunt gebruiken en afhankelijk bent van 1800mhz. Het ligt er dus aan waar Vodafone 1800 dekt en waar je gaat gebruiken.

De Prime is maar een fractie duurder dan de 16Gb.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• MeMacarena
Thnxs voor je info.

Ik heb 'm zojuist besteld - 32GB ofwel de prime versie in de kleur GRAY - wit was niet voorradig in EU warehouse...
Gelukkig zit de telefoon toch altijd in een hoesje ;)

PS heb ik ook nog zo'n Tempered Glass nodig...?
Pagina: 1