Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rody v
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-12-2019
heb een probleem met de ssd ivm na installatie wordt hij als apparaat gezien in windows 7 8.1 of 10 voor uit te werpen met het usb teken

het moederbord is de asrock 980de3/u3s3 welke sata3 sata2 en ide ondersteuning heeft

verschillende keuzes in bios al verzet maar steeds wordt het als uitwerp apparaat gezien alles draait wel na windows installatie behalve bij installeren van sata 3 driver van de asrock dvd geeft hij error met vele meldingen , stuurprogramma laden bij windows setup installatie werkt ook niet vanalles geprobeerd zeg maar maar de ssd wordt steeds als uitwerpapparaat aanzien

nu stel ik me de vraag is het de ssd of het moederbord ivm de sata controller die dit veroorzaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 20:26

Swordlord

Act first, think never

Een SATA/AHCI controller heeft de functionaliteit genaamd hotswap/hotplug.

Het maakt niks uit voor het normaal opereren van de drive. Dus ookal wordt hij gezien als verwijderbaar, is het niet echt erg.
Stoor je je aan de melding en je wilt het uitschakelen, dan zou je in je BIOS moeten kijken om hotplug uit te schakelen.

Edit:
Andere optie is om onder apparaat beheer te kijken naar de storage controller, naar zijn beleidsregels, hier kun je de optie "veilig verwijderen" uitschakelen.

Laatste redmiddel zou register aanpassen zijn, maar dan moet je even zelf opzoeken welke register sleutel dat precies is.

Maar betreffende die ASmedia sata-3 6 Gb/s controller wat op dat moederbord zit, daarvan zou ik zeggen om het uit te schakelen en lekker de chipset AMD SATA-2 3 Gb/s controller te gebruiken, want die dingen zijn een heel stuk betrouwbaarder en hebben betere drivers waardoor je drive minder snel performance verlies over tijd heeft.

[ Voor 118% gewijzigd door Swordlord op 25-10-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rody v
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-12-2019
ok dit was de 3 e keer dat ik een ssd schijf installeerde en dit had ik nog nooit gehad , zal het eens bekijken in het apparaat beheer van de pc om dat veilig verwijderen kan doen en die bos tip van je dat die hotplug daar in voorkomt uit register blijf ik liever uit

wel heb ik nog een vraag als ik die op een sata 2 aansluit 3gb werkt de schijf toch normaal niet zo snel toch dan op een 6gb aansluiting ?

heb nog geen testje uitgevoerd tot nu toe ivm de snelheden van deze ssd