Beeldstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld.

Pagina: 1
Acties:

• mmark87
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-12-2025
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem. Sinds me upgrade na een 4790k krijg ik deze melding "Beeldstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld" dit krijg ik bijna bij ieder spel als crossfire is ingeschakeld.

Wat heb ik allemaal geprobeerd.
- Schone installatie windows
- Beta drivers en de gewone drivers.
- Getest met OCCT GPU: 3d gaat goed. Power supply test gaat goed op 1 videokaart in crossfire krijg ik de bovenstaande foutmelding.
-Virus programma uitgeschakeld.
- TdrDelay ingesteld op 8.

Systeem specs:

i7 4790k
Amd r9 290 x 2.
Corsair vengeance 1866 MHZ
MSI Z97 gaming 5
Samsung evo 840
Corsair rm1000.

Kan het doet me zijn dat me voeding stuk is?

Wellicht hebben jullie nog een idee.

Ik hoor graag van jullie.

Gr,

Mark

[ Voor 12% gewijzigd door mmark87 op 25-10-2015 13:39 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Driver problemen bij AMD kaarten komen vaak door geheugen wat niet stabiel loopt, heb je al memtestx86+ gedraait?
Heb je al een bios update gedaan voor je moederbord of indien deze al de laatste versie heeft een reset gegeven (dit ivm DMA pool).

Zoals je zelf al aangeeft, indien je vorige cpu een stuk minder vermogen nodig had dan kan je nieuwe cpu je voeding net onstabiel maken.

Verwijderd

Je CPU die een voeding niet stabiel maakt?? Als jou CPU water kan koken in 30 seconden krijg jij van mij een koekje. Ik zou even kijken of je de GPU iets kan underclocken de ene 290 is de andere niet. Dit is simpelweg gezeik om dat bepaalde clocks niet stabiel draaien.

• Famemonster
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
Inderdaad even een memtest draaien, ik heb het zelfde probleem gehad en toen bleek inderdaad mijn ram niet meer goed functioneerde. Kon soms 2-3 dagen prima werken en vervolgens 5x per dag uitvallen.