(osx86) kan niet installeren door kernel panic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 23:00

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Topicstarter
Beste mede GOT'ers,

Ook ik heb besloten mij te gaan verdiepen in osx86. Ik had ooit 10.9 draaien in virtualbox, en nu wil ik osx gaan installeren op mijn nieuwe computer. Echter wil dat niet zo goed lukken.

Mijn probleem: Tijdens de installatie krijg ik na de vm subsystem swap een i/o read error mbt disk1s1. Daardoor krijg ik een kernel panic. De usb opstartdisk is gemaakt mbv transmac, de distro is ni**sh (ik doe het even zo omdat hier het verkrijgen van osx niet mag worden besproken).
disk1s1 is de opstartdisk. om te booten heb ik geprobeerd:
- intel hd graphics en gtx960
- graphicsenabler=no en graphicsenabler=yes
- -v
- -x maxmem=4096
- -x cpus=1
- npci=0x2000/3000

Ik heb veel gegoogled, maar niets gevonden.
Mijn specs:
msi h81m-p33
i3-4160
seagate 1tb hdd (met en zonder hdd maakt geen verschil)
gtx 960 (met en zonder maakt geen verschil)
8gb corsair vengeance lp.

ik heb meerdere usb 2.0 poorten geprobeerd. iemand nog suggesties wat ik nog kan proberen??

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Is er nog een reden dat je een aangepast kernel gebruikt?

Ik zou gewoon zoiets als unibeast gebruiken icm de osx install, als je de laatste bios voor dat mobo hebt en CPU MSR Lock uitstaat in de bios/uefi dan is er geen reden om niresh te gebruiken (afgaande op sommige succesverhalen over installaties op dit mobo).

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 23:00

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Topicstarter
het is vooral omdat ik zelf niet (meer) over een werkende osx installatie beschik. maar ik zou in virtual box kunnen proberen mavericks weer aan de praat te krijgen, om vervolgens met unibeast aan de slag te gaan.

Ik heb echter het donkerbruine vermoeden dat het een probleem met mijn USB-disk betreft, echter ben ik er nog niet helemaal uit hoe en wat (ik heb geen alternatieve usb disk/stick).

[ Voor 30% gewijzigd door Johan9711 op 26-10-2015 10:18 ]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/