Toon posts:

Nieuwe pc start niet, advies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, allereerst mijn excuses als dit er rommelig uit ziet. Ik heb hier geen ervaring mee.

Ik wilde een nieuwe computer dus heb ik alles van de tweakers best buy guide van september 2015 gekocht. Het High end game systeem.
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2015

Alles zou dus compatibel moeten zijn maar toen alles aangesloten was en ik de pc wilde starten ging hij een seconde aan, dan weer uit en een seconde later weer aan en weer uit. Dit deed hij een paar keer en dan blijft hij aan staan. Al deze tijd krijg ik ook geen beeld.

Ik heb de voeding in een andere pc gehad en hij werkt. Ik heb hem ook nog met een paperclip gestart.
Ik heb de videokaart er uit gehaald.
Ik heb het moederbord er uit gehaald en op tafel gestart.
Ik heb alle verschillende combinaties van RAM en de verschillende slots geprobeerd.
Ik heb de cpu er af gehaald en alle pins e.d. nagekeken en die zijn goed.
Ik heb het batterijtje van het moederbord vervangen.
Ik heb de CMOS gecleart.
Allemaal geen effect.

Ik heb 2 speakertjes geprobeert maar bij het aanzetten maken ze geen geluid.

Alle stekkers waren aangesloten zoals het hoort.

Ik heb een kort filmpje van wat er gebeurt op youtube. YouTube: New pc starting problems

Na 4-5 keer aan en uit gaan blijven de fans draaien en blijft hij dus soort van aan staan maar ik krijg geen beeld.

Hoe moet ik verder? Moet ik het moederbord opsturen voor reparatie?

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11:15
Ik heb dit gisteren ook gehad, bij mij was het probleem dat de 24 pins connector niet goed/half op het moederbord was aangesloten, nadat ik deze er goed op heb gezet deed hij het weer prima.Aangezien je aangeeft dat alles goed vast zit lijkt mij dit onwaarschijnlijk maar je kunt er altijd even naar kijken aangezien bij mij precies hetzelfde gebeurde.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:01

TommieW

Numa numa.

Aangezien je moederbord speakertje(s) geen geluid maken, lijkt hij niet door de POST te komen.

Heb je de juiste standoffs op de goede plekken in de kast zitten?
Heb je alle kabels van de voeding goed aangesloten? (Dus ook videokaart, CPU, ATX, HDD/SSD etc.)
Weet je zeker dat je CPU door de huidige BIOS wordt ondersteund? Soms is het nodig om de BIOS te upgraden, voordat je CPU werkt i.c.m. je moederbord.

Als al deze bovenstaande dingen kloppen, haal dan je moederbord uit de kast en probeer alles zo kaal mogelijk op te starten. Je kan proberen met alleen het moederbord, de CPU en de voeding. Sluit je speakertje wel aan op het moederbord, maar laat het RAM even weg. Als het goed is, moet het moerderbord dan gaan piepen, omdat het z'n RAM mist. Voeg dan steeds onderdelen toe, totdat je weer problemen krijgt.

Werkt het geheel buiten de kast met alles aangesloten? Kijk dan nog een keer heel erg goed naar de standoffs!

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:09
Ik heb het moederbord er uit gehaald en op tafel gestart.
... hoe moet ik dat interpreteren? Werkte het bord op tafel wel, maar in de kast niet?

Verwijderd

Topicstarter
Het moederbord op een stuk karton gelegd naast de kast. Zoals te zien in het filmpje. Dezelfde klachten bleven.
Zonder RAM ook dezelfde klachten.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:09
Aangezien ALLE processors die op de CPU support list staan 'F3' als bios-versie nodig hebben, denk ik niet dat het daar aan ligt.

Ofwel het moederbord is kapot (of misschien de CPU), of toch iets niet goed aangesloten. Zit het RAM er goed genoeg in, klikte de sloten vast en dicht na het installeren? Kan je anders eens wat goede kwaliteit foto's maken en ergens neerzetten, dat we kunnen zien of er iets niet goed gedaan is?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het weer uit elkaar gehaald maar ik weet zeker dat het goed aangesloten was. Ook nog vanochtend met mijn zwager gekeken die in de ICT zit en hij zag ook geen problemen met hoe het zat. Samen vanalles geprobeert zonder succes. Op zijn advies dit forum topic gemaakt.

Alles wat in de best buy guide staat zou samen moeten werken toch?
Pagina: 1