Game PC Budget €500,-

Pagina: 1
Acties:

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Goedendag tweakers!

Graag zou ik dus een budget game PC bouwen van maximaal €500,-. Ik weet dat dit een krap budget is en sta daarom open voor elke euro prijsbesparing! Tweede-hands sta ik ook voor open want dat is veel betere bang for buck.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gaming, denk hierbij aan minecraft, sims4, league of legends, call of duty black ops 3. Starwars battlefront. (Deze laatste 2 games hoop ik op medium/30-60fps te kunnen spelen) Ook zal het gebruikt worden voor schoolwerk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €500,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, beeldscherm, windows 10.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede GPU om op high/ultra settings te draaien op 1080p, een een quadcore CPU voor de nieuweste games? Dat laatste weet ik niet helemaal zeker. Maar ik dacht dat de i3 een soort van virtuele quadcore is?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Beste bang for buck.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk dat de zalman z1 case het beste is in dit budget voor cable magament en fans.

Ga je overklokken?
Eventueel met een AMD cpu, maar dan zou ik weer een beter cpu koeler moeten halen. En dat is weer extra geld.

Wat verwacht je van ons?
De beste budget gamePC voor dit geld met evt 2e hands opties. Graag ook veel feedback.

En mijn lijstje kan natuurlijk niet ontbreken.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4170 Boxed€ 113,95€ 113,95
1Gigabyte GA-H81M-S2H€ 45,95€ 45,95
1EVGA GeForce GTX 950 2GB Superclocked€ 171,65€ 171,65
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 45,95€ 45,95
1Zalman Z1€ 31,90€ 31,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 40,95€ 40,95
1Antec VPF Series 450W€ 49,95€ 49,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 500,30

Met vriendelijke groetjes,
Risath.

• Spoenky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03-2022
Oef..... Weet niet of je die game titels op High/Ultra kan laten draaien met min 30 fps met dit lijstje.

Medium zonder v-sync en aa zal wel lukken.

• Risath
Spoenky schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:50:
Oef..... Weet niet of je die game titels op High/Ultra kan laten draaien met min 30 fps met dit lijstje.

Medium zonder v-sync en aa zal wel lukken.
Ja bij de nieuwste games verwachte ik ook niet die high/ultra, maar voor minecraft en league zal dit wel moeten lukken. Zal het even aanpassen in de lijst. :)

• Richardus27
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:56

Richardus27

PC beunhaas extraordinaire!

Battlefront op een 950 gaat waarschijnlijk wel lukken als je de 60FPS niet als harde eis hebt, die doet zo'n 45 fps in de benchmarks.
LOL zal helemaal geen probleem zijn ;)

Kortom: Voor de games die hierboven staan is een GTX 950 ruim voldoende, wil je net dat beetje extra dan kun je voor dezelfde prijs een GTX960 van een paar maand oud op de kop tikken.

Enige wat ik nog zou veranderen is de case, een ATX case voor een mATX plankje is een beetje overkill :)
Mocht formaat geen rol spelen in je keuze dan zou ik het mooi zo laten.
Eventueel zou je nog een I5 tweedehands kunnen zoeken in plaats van een I3, socket 1150 cpu's worden nu redelijk goedkoop verkocht in V&A.

[ Voor 13% gewijzigd door Richardus27 op 25-10-2015 12:00 ]

• Risath
Richardus27 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:58:
Battlefront op een 950 gaat waarschijnlijk wel lukken als je de 60FPS niet als harde eis hebt, die doet zo'n 45 fps in de benchmarks.
LOL zal helemaal geen probleem zijn ;)

Kortom: Voor de games die hierboven staan is een GTX 950 ruim voldoende, wil je net dat beetje extra dan kun je voor dezelfde prijs een GTX960 van een paar maand oud op de kop tikken.

Enige wat ik nog zou veranderen is de case, een ATX case voor een mATX plankje is een beetje overkill :)
Mocht formaat geen rol spelen in je keuze dan zou ik het mooi zo laten.
Eventueel zou je nog een I5 tweedehands kunnen zoeken in plaats van een I3, socket 1150 cpu's worden nu redelijk goedkoop verkocht in V&A.
Ik denk dat een grotere kast wss wel beter is voor de koeling en airflow. Zo'n klein kastje word meestal nogal proppen met de kabels.

• Richardus27
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:56

Richardus27

PC beunhaas extraordinaire!

Wat het proppen met kabels betreft geef ik inderdaad gelijk:
http://i.imgur.com/JPb1z6w.jpg

Houd er wel rekening mee dat de Z1 2 fans heeft zonder verdere uitbreidingsmogelijkheden.
Gelukkig is GTX 950 is niet echt een straalkachel in de PC, dus zolang het bij een enkele GPU blijft zul je er wel genoeg aan hebben :)

Als dit je eerste keer PC bouwen is zou ik bij de Z1 blijven, die extra ruimte maakt het werken een stuk gemakkelijker.

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 15:31
Waarom geen SSD? Of heb je er al eentje liggen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Importeer productenTotaal€ 80,95

• Risath
Ketho schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:11:
Waarom geen SSD? Of heb je er al eentje liggen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial BX100 250GB€ 80,95€ 80,95
Importeer productenTotaal€ 80,95
Het is het geld niet waard in dit budget. 250gb zit zo vol met een paar games en windows. Dan heb ik meer aan die 1tb.
En lange wachtijden maken mij niet veel uit. Kan ik gelijk een kop thee zetten.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Of je start met een SSD en spaart x <tijdseenheden> voor een HDD. Tenzij je direct vanaf dag 1 meer dan 250GB kwijt moet, zou dat een prima oplossing kunnen zijn.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De enige grote games in dat lijstje zijn BLOPS 3 en Betaalfront, de andere 3 nemen nauwelijks ruimte in, en Windows is ook niet zo heel groot, mijn W10 installatie, draai ik sinds launch, is nog geen 20GB. Nog wat drivers en ruimte voor documenten erbij, en je bent wel klaar met 25GB.

Overigens is mijn oude W7 installatie bijna even groot als mijn W10 installatie, en die installatie was volgens mij al bijna 2 jaar oud.

Een enkele 1TB is idd een garantie voor heel wat kopjes thee. Zou inderdaad Brooky's idee opvolgen, koop nu een 250GB SSD, en koop later een HDD erbij.

People as things, that’s where it starts.

• Risath
RobinHood schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:48:
De enige grote games in dat lijstje zijn BLOPS 3 en Betaalfront,
Wauw ik dacht dat mensen dit naar de basisschool niet meer deden? Beetje kinderachtig.
de andere 3 nemen nauwelijks ruimte in, en Windows is ook niet zo heel groot, mijn W10 installatie, draai ik sinds launch, is nog geen 20GB. Nog wat drivers en ruimte voor documenten erbij, en je bent wel klaar met 25GB.

Overigens is mijn oude W7 installatie bijna even groot als mijn W10 installatie, en die installatie was volgens mij al bijna 2 jaar oud.

Een enkele 1TB is idd een garantie voor heel wat kopjes thee. Zou inderdaad Brooky's idee opvolgen, koop nu een 250GB SSD, en koop later een HDD erbij.
Of ik gebruik nu die 1tb en koop een ssd voor kerst. Ik wil graag mijn film collectie overzetten op mijn pc, en die collectie is al 500gb groot. Vandaar dus de keuze voor die 1tb hdd. Maar misschien dat ik het nog in mijn budget weet te proppen al kan ik een paar onderdelen goedkoop 2e hands op de kop tikken. Dus dat zullen we dan maar hopen.

• Spoenky
Mijn 120gb ssd schijf zit vol.

Schone win 10 met gpu drivers, en GTAV.

Dus ja koop minimaal een 250gb ssd.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Risath schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:59:
[...]
Of ik gebruik nu die 1tb en koop een ssd voor kerst.
Dat kan uiteraard. Ikzelf promoot vaak de andere volgorde, omdat je dan meteen een bloedjesnelle pc in handen hebt en je niet hoeft te herinstalleren :).
Ik wil graag mijn film collectie overzetten op mijn pc, en die collectie is al 500gb groot. Vandaar dus de keuze voor die 1tb hdd.
Begrijpelijk, maar als dit nog even anderhalve maand kan wachten, zou ik dat doen!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Risath schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:59:
[...]

Wauw ik dacht dat mensen dit naar de basisschool niet meer deden? Beetje kinderachtig.
Mijn basisschool is nog maar 10 jaar geleden hoor :+

Blops is volgens mij wel een redelijke afkorting voor black ops, ik heb het iig eerder gehoord. Betaalfront, tja, zolang je je blauw betaald aan allerlei mappacks etc bij EA, vind ik het zo gek nog niet :P
[...]

Of ik gebruik nu die 1tb en koop een ssd voor kerst. Ik wil graag mijn film collectie overzetten op mijn pc, en die collectie is al 500gb groot. Vandaar dus de keuze voor die 1tb hdd. Maar misschien dat ik het nog in mijn budget weet te proppen al kan ik een paar onderdelen goedkoop 2e hands op de kop tikken. Dus dat zullen we dan maar hopen.
Zoals Brooky zegt zou ik zelf ook eerst een SSD nemen, scheelt een re-install, al duren die bij W10 niet heel lang, zijn nog niet zoveel patches voor uit.

• Risath
br00ky schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:02:
[...]

Dat kan uiteraard. Ikzelf promoot vaak de andere volgorde, omdat je dan meteen een bloedjesnelle pc in handen hebt en je niet hoeft te herinstalleren :).

[...]

Begrijpelijk, maar als dit nog even anderhalve maand kan wachten, zou ik dat doen!
Is het trouwens om een i7 2xxx 2e hands te halen via marktplaatas in plaats van die i3-4xxx omdat het een echte quadcore is en een i7? Of heeft die i3 gewoon de i7 ingehaald en loopt die te ver achter qua specs?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De 2xxx serie kan, zeker overklokt, nog prima mee met de huidige i5's. Dat is dus een serieuze optie als je het mij vraagt.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Zekers, een i7 uit die tijd zal in menig game een stuk sneller zijn dan een i3. Een i5 uit die tijd kan ook, zeker een 2500k, die overclocken ook behoorlijk goed.

• Risath
RobinHood schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:17:
Zekers, een i7 uit die tijd zal in menig game een stuk sneller zijn dan een i3. Een i5 uit die tijd kan ook, zeker een 2500k, die overclocken ook behoorlijk goed.
Bedankt allebei :) Dan zal ik maar is gaan snuffelen naar een 2xxx CPU.

• Spoenky
Ach je bent al snel verwend hoor :)

Die 2500k is nog goed voor jaren game plezier.

Gebruik al sinds 2009 een Q9400 met 8gb ddr2 800mhz.

Speelt gewoon bf4 en gtaV soepeltjes, enige upgrade in 2012 was een gebruikte hd5870 ;)

• Jorisvantiel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
heey ik zou ook graag zo een topic wille maken maar ik heb geen idee hoe.
kan iemand helpen?
Pagina: 1