Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
Het is weer zo ver, nadat ik mijn h80i gt een paar maanden geleden rma stuurde en een h100i gtx terug kreeg heb ik hem nu toch maar geïnstalleerd. En helaas heb ik er ook direct weer spijt van gekregen, kennelijk worden alle corsair producten geteisterd door de zelfde problemen. Dit keer is het bij mij de fanspeed

Ik heb 2 aftermarket corsair sp120 quiet fans direct op de h100i gtx aangesloten, dit is overigens ook mijn enige optie aangezien hij zo dik is dat ik geen fanheaders meer kan gebruiken die bovenaan het mobo zitten.
Maargoed, ook al zijn dit "quiet" edition ventilatoren ze maken nog steeds veel lawaai onder de standaard snelheden, aangezien ik vanuit link de snelheden niet kan aanpassen (ook al wordt daar mee geadverteerd) heb ik er 2 low noice adaptertjes tussen gezet. Naar mijn weten verlagen die het voltage naar een vaste 5v? Met de vorige corsair koelers die ik had kon ik met de adapters de fanspeed wel wijzigen, helaas ziet corsair link nu alleen een vaste snelheid 1320 namelijk. De koeler is trouwens aangesloten op de cpu_opt header op mijn moederbord die als het goed is altijd 12v levert.

Heeft iemand nog nieuwe tips, of wordt het weer luchtkoelen?

groet, brian

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:40
Een fancontroler kopen? Een pwm hubje kopen? En kan speedfans ze vinden? En eventueel veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
gewoon lekker gt's halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31

jbbrans

Zijn die fans wel 4 pins? Anders kan je de snelheid niet regelen via link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
jbbrans schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:03:
Zijn die fans wel 4 pins? Anders kan je de snelheid niet regelen via link.
nee het zijn geen pwm fans, wel überlame dat corsair zelf aftermarket fans levert die niet compatible zijn met het meest voor de hand liggende product die ze zelf leveren. -_-
anyways, ik heb het anders opgelost. Ik heb namelijk 2 3 pins verleng kabeltjes weten te ronselen en daarmee de fans direct op fanheader 1/4 aangesloten onderaan het moederbord, nu gebruik ik asus thermal radar om de fanspeed te regelen en dat gaat perfect!

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW