Hoe poorten uitblazen met compressor?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
Hey

Ik zou graag mijn poorten (USB, VGA, HDMI,...) en ventilator onderhouden door het stof er met een compressor uit te spuiten, ik heb namelijk gehoord dat dat zo moet.
Maar wat ik wel raar vind, als je daar met een compressor in gaat blazen, ga je het stof en zo dan niet juist verder of dieper in je componenten blazen? Waardoor meer fragiele onderdelen bestoft gaan worden?

Hoe precies moet ik het dan doen om al het stof er optimaal uit te blazen zonder dat het dieper in m'n laptop komt te zitten? Moet ik vanuit een bepaalde hoek 'blazen'?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:34

TommieW

Numa numa.

Blazen met een compressor is in het algemeen niet echt een goed idee. Vaak is de lucht die uit een compressor komt veruild met o.a. olie. En dat wil je dus niet in je laptop hebben!

Als je zoiets wil doen, kan je het beste een busje compressed air kopen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimension4600
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-08 00:14
Stofzuiger werkt prima, niet op de hoogste stand bij de ventilator houden. Deze even vastzetten met een sateprikker oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ONiel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 15-06 21:16
dimension4600 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:17:
Stofzuiger werkt prima, niet op de hoogste stand bij de ventilator houden. Deze even vastzetten met een sateprikker oid.
Ben je zeker? Ik heb namelijk veel gelezen dat deze fragiele en kleine elektrische onderdelen kan kapot maken, ontregelen, of opzuigen. Buiten dat, ik ga m'n laptop niet opendraaien aangezien ik van plan ben 2x in de week deze reiniging te doen. Dus hoe veilig kan het zijn een satéstokje in m'n ventilator te steken? Wat als het stukje houd afbreekt en in m'n case terechtkomt? Of ik verkeerd prik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon busjes compressed air kopen en in principe blaas je het er allemaal in. Dus normaliter wil je hem wel helemaal open hebben zodat je al het stof niet in je pc terechtkomt.
ONiel schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 17:46:
[...]
Buiten dat, ik ga m'n laptop niet opendraaien aangezien ik van plan ben 2x in de week deze reiniging te doen.
In wat voor omgeving werk je dat je denkt dat 2x in de week iets gaat doen?
1x per 2 jaar lijkt me zelfs al wat overbodig bij een normale pc op normaal werkterrein (kamer / werkkamer) maar 2x per week dan zit ik toch echt te denken dat je per week een cm stof op de grond hebt liggen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:40

Zenix

BOE!

TommieW schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:18:
Blazen met een compressor is in het algemeen niet echt een goed idee. Vaak is de lucht die uit een compressor komt veruild met o.a. olie. En dat wil je dus niet in je laptop hebben!

Als je zoiets wil doen, kan je het beste een busje compressed air kopen.
Ligt eraan wat voor compressor. Er zijn ook olie-vrije compressors. Ik gebruik zo'n compressor al paar jaar bij mijn pc's en werkt perfect. Zo'n busje lucht kost behoorlijk wat over al die jaren heen. Dat geld kan je beter in een compressor steken, op de lange termijn betaald dat zich terug. Daarnaast kan je ook meer dingen doen met de compressor.

Bijvoorbeeld deze voor 100 euro http://www.compressorcent...2083/stanley-air-kit.html en zo zijn er nog veel meer.

[ Voor 9% gewijzigd door Zenix op 25-10-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Ik gebruik een Revell olie compressor wat ik ook gebruik voor modelbouw. Er zit een oliefilter op dus het lucht is schoon en vochtvrij.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Pagina: 1