PC loopt vast tijdens installeren van drivers.

Pagina: 1
Acties:

• wobelaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-01 07:17
Hallo,

Gisteren heb ik voor het eerst een pc in elkaar gezet dit zijn de specs:
Seagate / 1TB SATA HDD;
AMD / FX-6300 - Boxed;
Corsair / VS350 80Plus;
Asrock / 960GM/U3S3 FX;
Kingston Technology / 8GB DDR3 1600MHz;
BitFenix / Neos - Wit / Rood;
En een GTX 750 als videokaart.

Om het kort samen te vatten eigenlijk is alles mis...
Nu valt het grootste probleem mee, dat was namelijk het zomaar random automatische opnieuw opstarten (eerst had ik 32 bit windows 10 nu 64 bit). Maar nu is het probleem dat zodra ik de driver van mijn gtx 750 wil installeren (ook bij de drivers van het moederbord) loopt mijn pc vast. Gewoon plotseling terwijl er eerst geen vuiltje aan de lucht lijkt.

Heb ik wat fout gedaan bij het in elkaar zetten ofzo?? Of zit de fout ergens anders? Ik ga straks misschien Windows 8.1 64 bit installeren om te kijken of het dan wel lukt .

Groeten
P.S. ik heb de optie automatisch opnieuw opstarten al uitgezet.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:32

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG, want CSL is geen problemenhonk.

Ik wil de pret niet drukken, maar in Is dit een goed werkende combinatie? was al aangegeven dat dit een vrij slechte combinatie cpu/mobo is. Je kunt er erop wachten tot dat moederbord een keer de geest geeft door die hete cpu... Dit is namelijk één van de meest basic moederborden die je kan krijgen, die die cpu helemaal niet aankan.

Aangezien je de boel nog niet werkend hebt, zou ik het moederbord inruilen voor een pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P of als je die twee tientjes niet kan missen een pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3. Want zoals je oorspronkelijke vraag was, dit is geen lekker werkende set.

De voeding is overigens ook geen wonderding...

[ Voor 17% gewijzigd door br00ky op 25-10-2015 09:17 ]

• wobelaar
br00ky schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:09:
[mbr]Schopje naar PMG, want CSL is geen problemenhonk.[/]

Ik wil de pret niet drukken, maar in Is dit een goed werkende combinatie? was al aangegeven dat dit een vrij slechte combinatie cpu/mobo is. Je kunt er erop wachten tot dat moederbord een keer de geest geeft door die hete cpu... Dit is namelijk één van de meest basic moederborden die je kan krijgen, die die cpu helemaal niet aankan.

Aangezien je de boel nog niet werkend hebt, zou ik het moederbord inruilen voor een pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P of als je die twee tientjes niet kan missen een pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3. Want zoals je oorspronkelijke vraag was, dit is geen lekker werkende set.

De voeding is overigens ook geen wonderding...
Oke bedankt voor dit antwoord kzal beter opletten de volgende keer als ik weer een vraag plaats ;). Euhh nog 1 vraagje wat is er mis met de voeding?? En is er nog een tussen moederbordje dus één die qua prijs tussen de twee die je genoemd hebt zit?

[ Voor 5% gewijzigd door wobelaar op 25-10-2015 13:08 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De voeding is karig wat betreft interne componenten. Als je pech hebt, kan die op een moment je hele build frituren. Er zijn prima alternatieven genoemd in je DAA topic.

Voor wat betreft je moederbord, waarom zou je qua prijs eentje tussen de twee willen hebben die ik genoemd heb? Als je de Gigabyte te duur vindt, neem je de Asus. Overigens, om je vraag te beantwoorden, nee er is geen ander fatsoenlijk bord tussen de 80 en 60 euro. Anders had ik die ook wel genoemd.

• wobelaar
br00ky schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 14:44:
De voeding is karig wat betreft interne componenten. Als je pech hebt, kan die op een moment je hele build frituren. Er zijn prima alternatieven genoemd in je DAA topic.

Voor wat betreft je moederbord, waarom zou je qua prijs eentje tussen de twee willen hebben die ik genoemd heb? Als je de Gigabyte te duur vindt, neem je de Asus. Overigens, om je vraag te beantwoorden, nee er is geen ander fatsoenlijk bord tussen de 80 en 60 euro. Anders had ik die ook wel genoemd.
Oker dus ook de asrock extreme 3 r2.0 is niet goed genoeg?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor 5 euro meer is de pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P dan (veel) beter...
Pagina: 1