Toon posts:

Sitemap.xml maken lukt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op www.xml-sitemaps.com een sitemap.xml gemaakt voor www.gospelofthomas.org. Het resultaat is dat er maar 1 pagina in de sitemap.xml komt te staan terwijl er 54 html-pagina's zijn (waarvan er 53 in de root). De online Sitemap Generator en de gekochte Sitemap Generator geven het zelfde resultaat. Ik heb de handleiding nageplozen (maar mijn Engels is beperkt) en op internet gezocht en kan de oplossing niet vinden. Met www.xml-sitemaps.nl krijg ik een beter resultaat maar ook dan komen niet alle pagina's in de sitemap.xml. Ik heb de handleiding er op na gelezen. Heb ook met verschillende sitemap generators sitemaps gemaakt van andere websites, maar ook dan komen niet alle pagina's in de sitemap.

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 25-10-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Hier kunnen we niet zo veel mee. Leg eens uit waarom het resultaat niet goed is, welke mis je en waar staan die, wat heb je gedaan om te zien wat er anders is voor die links, etc?

Als ik het via xml-sitemaps.nl probeer krijg ik 160 links terug, veel meer dan de 54 die jij noemt. Die site crawled overigens ook maar maximaal 200 pagina's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het resultaat is niet goed omdat niet alle webpagina's in de sitemap.xml terecht komen. Ik las ergens dat het van belang is om ervoor te zorgen dat de webpaginas met utf-8 gecodeerd zijn, maar ook nadat ik dat in orde had gemaakt kwamen van mijn site niet alle pagina's in de sitemap. Ook met de gekochte sitemap generator werkt het niet goed en ook niet bij andere websites waarvoor ik een sitemap genereer.

[ Voor 20% gewijzigd door NMe op 25-10-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er kunnen niet 200 maar 2000 pagina's worden geindexeerd. De 54 die ik noemde zijn de html-paginas. Met de doc's, epub's en pdf's erbij zijn het er 179. Dus er worden 179-161= 18 niet geindexeerd.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Nogmaals, zonder meer informatie en meer eigen inzet is het onmogelijk om iets zinnigs te zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:35

Swerfer

Hmm...

De eerste gratis sitemap die ik tegenkom in Google is https://xmlsitemapgenerator.org/ en daar krijg ik gewoon alle links in de sitemap van jouw site...

https://xmlsitemapgenerat...2b94cbac7&type=v&file=Xml

Ik weet niet hoelang bovenstaande link blijft werken, maar daar zie je het resultaat...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Swerfer,
Ik weet niet hoe ik kan controleren of alle 179 url's in de sitemap staan. Heb jij ze geteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:35

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:34:
Swerfer,
Ik weet niet hoe ik kan controleren of alle 179 url's in de sitemap staan. Heb jij ze geteld?
Ik heb net geteld, en kom maar tot 143 links. Weet je zeker dat het 179 UNIEKE links moeten zijn?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet zeker dat het allemaal unieke links zijn. Van 10 (non-profit) websites die ik in onderhoud heb, heb ik met www.xml-sitemaps.nl met goed gevolg van 9 websites een sitemap.xml kunnen maken. Alleen bij mijn site lukte het niet: 18 url's ontbreken.

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 25-10-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Het lijkt wel alsof je het expres doet...

Welke 18 ontbreken dan? Waar staan de links naar die 18 pagina's? Wat is er anders aan die 18 dan aan de andere 161?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:23

Nic

Vrij

als je weet welke 18 pagina's ontbreken, dan zet je ze toch zelf even in de XML erbij? Daar heb je geen generator voor nodig... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je natuurlijk gelijk in, dat is dan uiteindelijk een oplossing. Maar ik blijf wel nieuwsgierig waarom het niet lukt want misschien is dat van belang om te weten voor andere gevallen. Bovendien, omdat ik veel websites heb te onderhouden streef ik er zo veel mogelijk naar om taken te automatiseren.

P.S. Bovendien, ook de betaalde versie van www.xml-sitemaps.com/stan...le-sitemap-generator.html maakt van mijn site geen goede sitemap.xml. Dus ik blijf nieuwsgierig.

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 25-10-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wil je asjeblieft ophouden met je URL te spammen in elke post die je maakt? Je mag best om hulp vragen maar op deze manier lijkt je topic meer op spam dan iets anders. :/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik zie in de source links naar "../pagina.html" terwijl je al in de root zit. Ik weet niet hoe die generators werken, maar het is iig niet correct, en ik kan me best voorstellen dat ze incorrectheden voor de zekerheid maar skippen.

Ik zie trouwens ook prehistorische html :X

[ Voor 11% gewijzigd door _Thanatos_ op 01-11-2015 06:07 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie trouwens ook prehistorische html :X
Ik gebruik al 15 jaar voor het bouwen/onderhouden van 18 websites (waaronder 8 mobiele) "prehistorische" html en dat bevalt mij het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:39:
[...]

Ik gebruik al 15 jaar voor het bouwen/onderhouden van 18 websites (waaronder 8 mobiele) "prehistorische" html en dat bevalt mij het beste.
Dat moet je natuurlijk zelf weten, maar met moderne HTML heb je eigenlijk vrijwel nooit een sitemap nodig.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:39:
De naïviteit hierin is werkelijk verbluffend. Je maakt een website niet voor jezelf. En wat NMe zegt.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:18

André

Analytics dude

Je maakt gebruik van een iframe voor het linkermenu, maar vervolgens wordt de URL van die iframe geblokkeerd in de robots.txt?

Als ik die robots.txt laat negeren en begin op deze pagina: /iframes/menu.html kom ik op 55 pagina's die via diverse links gevonden kunnen worden. Daarnaast nog 36 PDF's en 71 overige bestanden (epub, word).

Maar verder eens met de mensen hierboven, de techniek is wel erg verouderd.
Pagina: 1