Opeens een feedback map in Mijn Afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:27
Beste Tweakers,

Ik heb vandaag een raar iets opgemerkt op mijn PC met Windows 10.

Toen ik vandaag bij Mijn Afbeeldingen ging kijken, zag ik een map met de naam "feedback". In die map zit nog een map met een reeks van getallen en letters, lijkt een soort ID. En in die map zit een screenshot van mijn PC van gisteravond. Ik heb die screenshot niet gemaakt.. En heb geen programma's wat screenshots maakt uberhaupt. Dus de vraag: Wie wel? Microsoft?

Afbeeldingslocatie: http://uploadenfoto.nl/pictures/cad1cf9ab17b32218e0d12461facd1f5.png

[ Voor 10% gewijzigd door Eric_1993 op 24-10-2015 21:17 ]

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:11
Update je AV eens en run eens een full-scan. Kan misschien een keylogger o.i.d. zijn, die maken vaak om de x aantal minuten/uur een screenshot.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Mogelijk is dit een debugging screenshot.
Heb jij onlangs een programma crash gehad sinds je Windows 10 hebt?
Of heb jij ervaring gedeeld met Microsoft?

[ Voor 16% gewijzigd door donderdraak op 24-10-2015 21:54 ]

• Eric_1993
donderdraak schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:54:
Mogelijk is dit een debugging screenshot.
Heb jij onlangs een programma crash gehad sinds je Windows 10 hebt?
Of heb jij ervaring gedeeld met Microsoft?
Ik heb inderdaad vaak gehad dat mijn back-up programma crashte, maar niet op het moment toen die screenshot werd gemaakt. Ik zou toch wel graag de oorzaak willen achterhalen, want op die screenshot staan wel prive dingen :+

• donderdraak
Eric_1993 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:57:
[...]

Ik heb inderdaad vaak gehad dat mijn back-up programma crashte, maar niet op het moment toen die screenshot werd gemaakt.
Kijk naar de datum wanneer en hoelaat die afbeelding is gemaakt. Kijk dan in je eventviewer bij applicaties naar foutmeldingen of logs die zijn gerelateerd op aan dat moment. Heel misschien staat het er in maar niet alles wordt daar geregistreerd als logboek.

• Eric_1993
donderdraak schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:09:
[...]

Kijk naar de datum wanneer en hoelaat die afbeelding is gemaakt. Kijk dan in je eventviewer bij applicaties naar foutmeldingen of logs die zijn gerelateerd op aan dat moment. Heel misschien staat het er in maar niet alles wordt daar geregistreerd als logboek.
Helaas, staat geen melding. Ik ga toch voor de zekerheid full scan doen :+

Blijf het verdacht vinden

[ Voor 3% gewijzigd door Eric_1993 op 24-10-2015 22:15 ]

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:02
En anders ff kijken of er ergens anders op je PC nog mappen bestaan waarin dat ID voorkomt, dat kan ook een aanknopingspunt opleveren :)

Vanaf de root van je C-schijf:
dir *699E1218-2327-45F7-AA3C-E1118973EADF* /s/b/a:d

• donderdraak
Hier meer info toch gerelateerd aan de microsoft feedback patch. Ik krijg dezelfde "feedback" folder in afbeeldingen zodra ik de "windows toets + shift + ?" tegelijk indruk.

http://www.tenforums.com/...ts-feedback-purposes.html

[ Voor 88% gewijzigd door donderdraak op 24-10-2015 22:32 ]

• Eric_1993
donderdraak schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:26:
Hier meer info toch gerelateerd aan de microsoft feedback patch. Ik krijg dezelfde "feedback" folder in afbeeldingen zodra ik de "windows toets + shift + ?" tegelijk indruk.

http://www.tenforums.com/...ts-feedback-purposes.html
Er staat dat het kan komen door de Feedback app, maar betekend dit dat die screenshot is verstuurd naar Microsoft? :?

• donderdraak
Zie je een optie om een screenshot mee te sturen als je in dat feedback tool bent ingelogd met een Microsoft account?

Als je feedback voor Windows 10 wilt geven dan zou een bijlage in de vorm van afbeelding een logische onderbouwing zijn om jouw feedback verder aan te vullen.

Ik zie geen reden om verdacht te zijn. Voor meer informatie over je privacy zou je contact op moeten nemen met Microsoft.

• Eric_1993
donderdraak schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:50:
Zie je een optie om een screenshot mee te sturen als je in dat feedback tool bent ingelogd met een Microsoft account?

Als je feedback voor Windows 10 wilt geven dan zou een bijlage in de vorm van afbeelding een logische onderbouwing zijn om jouw feedback verder aan te vullen.

Ik zie geen reden om verdacht te zijn. Voor meer informatie over je privacy zou je contact op moeten nemen met Microsoft.
Ik heb een lokaal account, ben dus niet ingelogd met een Microsoft Account. Dus ik neem aan dat die dan helemaal niet verstuurd is?
Pagina: 1