• Steiner
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-05-2025
Ik heb geen smartphone , laptop of tablet.

Kan ik mijn desktop met een wificard uitbreiden en dan chromecast 2 draaiend krijgen om vanaf mijn pc films af te spelen?

En zo ja welke specs moet die hebben ( of welke is betaalbaar en goed hiervoor)

[ Voor 19% gewijzigd door Steiner op 24-10-2015 21:02 ]

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54

Cyphax

Moderator LNX
Ja dat kan, via Chrome bijvoorbeeld. Die PC hoeft overigens niet te voldoen aan bepaalde specs; de Chromecast speelt zelf alles af. Je hoeft 'm alleen maar aan te sturen.

Saved by the buoyancy of citrus

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-01 01:08
Als je router WiFi heeft hoeft je pc zelfs geen WiFi te hebben. Je cc hoeft alleen maar in hetzelfde netwerk als je pc te zitten.

• Steiner
Ik bedoelde meer de specs van de wificard , maar alvast bedankt te weten dat het kan

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Zelf gebruik ik Chrome i.c.m. Videostream: https://chrome.google.com...-app-launcher-info-dialog

Werkt perfect. Als het kan hang je je pc gewoon met een kabel aan je router, dat werkt het beste.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Steiner schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:12:
Ik bedoelde meer de specs van de wificard , maar alvast bedankt te weten dat het kan
Ik denk dat elk wifi-kaartje wel voldoet. Ik weet niet precies wat je budget is, maar je kunt met bijvoorbeeld een pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 al goed uit de voeten. Die doet ook 5GHz, ik weet niet of je dat nodig heb/vindt maar het is wel de moeite om voorbereid te zijn met dit soort dingen. :)

• Steiner
Dank jullie voor info , ik weet nu dat ik hem kan kopen.

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:56

Roytoch

Nietes

Wat pacificocean zegt is misschien wel belangrijk: als je een chromecast hebt die op je wifi netwerk zit, en je computer zit op hetzelfde netwerk met een bekabelde verbinding, zien ze elkaar wel en kan je met bijvoorbeeld de chrome-extensie Videostream mediabestanden afspelen op je chromecast. Scheelt je misschien weer een wifi kaartje.

Welles

• Steiner
yep , die volgorde had ik in gedachte , faalt het kan ik nog altijd een wifi card plaatsen.

Zal ff wennen zijn , heb weinig ervaring met netwerk (maar googlen helpt wel) , alles hangt met kabel aan elkaar , maar inkomend modem heeft wifi.

ps. een tijd terug had iemand al Videostream for Google Chromecast™ 2.15.1015.0 voor me geinstalleerd

• pacificocean
Steiner schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:54:
yep , die volgorde had ik in gedachte , faalt het kan ik nog altijd een wifi card plaatsen.

Zal ff wennen zijn , heb weinig ervaring met netwerk (maar googlen helpt wel) , alles hangt met kabel aan elkaar , maar inkomend modem heeft wifi.

ps. een tijd terug had iemand al Videostream for Google Chromecast™ 2.15.1015.0 voor me geinstalleerd
Via het WiFi van het modem is het in ieder geval veel makkelijker te installeren. Met een WiFi card in je pc zit je met de combinatie van een ad hoc en normale netwerk verbinding, dat het complex gaat maken.

• Steiner
Ik heb chromecast 2 , modem van tele 2 , Comtrend Multi-DSL IAD VI-3223U , wat ik ook probeer ik krijg geen contact vanaf pc met chromecast.

Ik had nog een oude laptop met maximaal xp , en ik zie wel zowel modem (draait ie op) als chromecast , maar xp is niet in staat om een video te handlen

Iemand die weet hoe ik dit oplos ? (instellingen ?)

• Steiner
of zou chromecast 2 te nieuw zijn en moet ik hem omruilen voor de 1e versie?

• pacificocean
Steiner schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 11:25:
Ik heb chromecast 2 , modem van tele 2 , Comtrend Multi-DSL IAD VI-3223U , wat ik ook probeer ik krijg geen contact vanaf pc met chromecast.

Ik had nog een oude laptop met maximaal xp , en ik zie wel zowel modem (draait ie op) als chromecast , maar xp is niet in staat om een video te handlen

Iemand die weet hoe ik dit oplos ? (instellingen ?)
Wat heb je nu precies gedaan en wat zie je.

• Steiner
Mijn XP zag zowel de modem (moest wel naar wpa) als Chromecast , alleen is een oude laptop kon het niet handlen als ik een video startte.

Mijn win7 :
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor
Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz 33 °C
Ivy Bridge 22nm Technologie
RAM
16,0GB Dual-Kanaal DDR3 @ 667MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z77X-D3H (Intel Core i5-3570K CPU @ 3.40GHz)
Grafisch
PLE2483H (1920x1080@50Hz)
2048MBATI AMD Radeon R9 200 Series (MSI)

Kon hem niet vinden , kreeg telkens mededeling "geen chromecast gevonden" ook niet als ik naar :

wpa2-psk tkip+aes ging , welke stand ik ook probeerde het lukte niet

kreeg elke keer restart google modem en Chromecast , maar na 3 uur ben ik gestopt , probeerde win7 op laptop , maar die is te oud , geen drivers beschikbaar

• pacificocean
Steiner schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 18:52:
Mijn XP zag zowel de modem (moest wel naar wpa) als Chromecast , alleen is een oude laptop kon het niet handlen als ik een video startte.

Mijn win7 :
Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
Processor
Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz 33 °C
Ivy Bridge 22nm Technologie
RAM
16,0GB Dual-Kanaal DDR3 @ 667MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z77X-D3H (Intel Core i5-3570K CPU @ 3.40GHz)
Grafisch
PLE2483H (1920x1080@50Hz)
2048MBATI AMD Radeon R9 200 Series (MSI)

Kon hem niet vinden , kreeg telkens mededeling "geen chromecast gevonden" ook niet als ik naar :

wpa2-psk tkip+aes ging , welke stand ik ook probeerde het lukte niet

kreeg elke keer restart google modem en Chromecast , maar na 3 uur ben ik gestopt , probeerde win7 op laptop , maar die is te oud , geen drivers beschikbaar
Wat bedoel je nu precies met: Mijn XP zag zowel de modem (moest wel naar wpa) als Chromecast. Wat volgens mij heeft een laptop geen ogen :P
Alje de CC met je laptop hebt geïnstalleerd moet je daarna met je PC ook de CC in het netwerk kunnen bereiken. Anders even in de modem kijken welk IP adres de CC heeft gekregen.

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
De eerste Chromecasts zijn bij een nieuwe installatie even zelf AP dus je moet per se met een draadloos apparaat die Chromecast configureren. Daarom werkt het op die oude XP-laptop wel. Overigens is dat eenmalig. Als ie eenmaal geconfigureerd is maakt het allemaal niet meer uit. Een oplossing zou dus al zijn dat je van iemand even een smartphone of een tablet leent en de installatie daarmee doet. Of de installatie effe met die oude XP-laptop doen (en daarna gauw uitzetten, of XP upgraden :P)

[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 28-10-2015 15:07 ]

Pagina: 1