• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:17
Afgelopen dinsdag heb ik nieuwe onderdelen binnengekregen en deze heb ik afgelopen donderdag en vrijdag in elkaar geschroefd. Echter heb ik een probleem, althans dat denk ik. Twee van de onderdelen zijn rma gestuurd naar Azerty omdat deze niet goed waren. Deze worden na het weekend weer verwacht. Het gaat hem om de voeding en de videokaart.

Echter is dat waarom ik dit topic aanmaak want ik heb een vraag over het moederbord, vandaag zag ik dat het moederbord niet helemaal correct tegen de backplate aan zat dus heb ik dit even gecorrigeerd. Echter bij het losdraaien van de schroeven zijn 2 van de schroeven doorgedraaid omdat de onderste schroef (die je eerst in de behuizing doet, waarvan ik de naam zo niet weet) meedraaide want die zat blijkbaar niet strak genoeg. Als gevolg daarvan is het metaal rondom waar de schroef in moet beschadigd, Ik heb er geen foto van maar op internet heb ik een voorbeeld foto gevonden en een rode cirkel eromheen getekend om een beter idee te krijgen wat nu beschadigd is.

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/gsxkptop5/IMG_6807.jpg

Nou is echter mijn vraag, zal het moederbord hierdoor kunnen doorbranden wanneer ik straks alles weer compleet heb en de pc aanzet?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57

D4NG3R

kiwi

:)

Allereerst: Ik zie de beschadiging niet. Maar het metaal wat je ziet rondom de schroefgaten is bedoeld om je moederbord te aarden met de behuizing, deze horen enige druk en wrijving te kunnen weerstaan.

Vertrouw je het echt niet: Haal alles van je moederbord af en zet dat ding een keer aan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Allard Pruim
D4NG3R schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:44:
Allereerst: Ik zie de beschadiging niet. Maar het metaal wat je ziet rondom de schroefgaten is bedoeld om je moederbord te aarden met de behuizing, deze horen enige druk en wrijving te kunnen weerstaan.

Vertrouw je het echt niet: Haal alles van je moederbord af en zet dat ding een keer aan.
Het gaat hem om die ronde stipjes in de rode cirkel, die zijn bij mij beschadigd.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Allard Pruim schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:46:
[...]
Het gaat hem om die ronde stipjes in de rode cirkel, die zijn bij mij beschadigd.
Ik heb ze een keer zo ver gehad dat je het koper zag, zonder enkel probleem. Ik zou mezelf er niet te druk om maken, het is inderdaad voor aarde.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:57

D4NG3R

kiwi

:)

Allard Pruim schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:46:
[...]
Ik snap dus niet geheel waar je op doelt. Dat is gewoon een dot tin welke daar juist voor gemaakt is.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:10

thijsco19

KTM 990 SMT

Dat weet hij dus juist niet ;).

Allard Pruim, zoals door andere is gezegd is het niet erg als deze zijn beschadigd. Deze stipjes soldeer zijn er inderdaad voor bedoeld om alles te aarden wat inhoud dat de schroef hier contact mee maakt. En daardoor kan er inderdaad slijtage voorkomen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:15
D4NG3R schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 20:44:
Allereerst: Ik zie de beschadiging niet.
Het is geen eigen foto van de TS, alleen een voorbeeldplaatje om aan te duiden welk deel er bij hem beschadigd is. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Allard Pruim
Bedankt voor de reacties, ik heb inmiddels een foto kunnen maken van mijn situatie. Zoals je kunt zien is het koper bij mij ook zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: http://s4.postimg.org/wthsr381p/fototje.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Allard Pruim op 24-10-2015 21:49 ]

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:37
Dat is niet erg. Daar zou
je geen kortsluiting door mogen krijgen.

Alleen RMA sturen wordt lastig. Daar dit als zelfveroorzaakte schade wordt gezien.

[ Voor 38% gewijzigd door D-dark op 24-10-2015 22:35 ]

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-01 16:36
Die stippen die erop zitten maken juist contact met het koper eronder, dit is volledig normaal. Ik zou deze gewoon gebruiken. Het ziet er niet netjes uit, maar het kan geen kwaad.

Verwijderd

Beetje raar als je rond de schroef gaten kortsluiting gemaakt kan worden daar is heus wel over na gedacht! Gewoon aanzetten het mag geen problemen veroorzaken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pro-tip:
Je gebruikt duidelijk een electrische schroevendraaier. Niets mis mee an sich, maar zorg dat je voor alle computerwerk de allerlaagste draaikoppelstand gebruikt. Heeft deze schroevendraaier geen draaikoppelstanden? Liefst een andere (desnoods handmatige) schroevendraaier gebruiken. Deze schroef is doorgedraaid, ik durf er vergif op in te nemen dat al je andere schroeven veel te hard aangedraaid zijn. Nergens voor nodig, maakt latere aanpassingen onnodig moeilijk en riskeert schade aan de onderdelen.

Zelf heb ik met verschillende electrische schroevendraaiers gewerkt, van Ikea tot Makita, maar ben ik toch terug gegaan naar een simpele maar effectieve handschroevendraaier voor m'n PC-werk. Kanttekening is dat ik zeker niet dagelijks meer schroef in PCs, deed ik dat wel dan zou ik voor electrisch gaan, maar dan een high-end geval bedoeld voor dit soort werk.

Oslik blyat! Oslik!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:10

OgWok

U.N.C.L.E.

Allard Pruim schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:42:
Bedankt voor de reacties, ik heb inmiddels een foto kunnen maken van mijn situatie. Zoals je kunt zien is het koper bij mij ook zichtbaar.

[afbeelding]
Het is een moederbord, geen motorblok ;) ; dus wat rustiger aan met het aandraaien.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1