Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Ik heb een nieuwe tv gekocht, de Panasonic tx55cxe720.
Prachtig beeld, eindelijk netflix rechtstreeks ipv via mn wd tv live.
40% van de video's op mn NAS spelen ook rechtstreeks via de interne mediaspeler van mn tv en dat bevalt ontzettend goedd.
Die overige 60% wil ik gaan omzetten zodat die ook wil afspelen.
Ik ben helemaal klaar met losse mediaspelers (ik heb er nu 3 liggen, allemaal met hun eigen kuren) en heb ook geen zin een htpc naast mn tv.

Tv lijkt geen xvid te ondersteunen en geen DTS geluid.
Heeft iemand ervaring met een handig programma om mn hele NAS te doorlopen en alle xvids en videos met dts geluid om te zetten? Ik heb terabytes aan films en series en die handmatig allemaal gaan converteren wordt een hele langdurige klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Op Windows zijn Ripbot en Handbrake zo'n beetje de standaard. Grootste voordeel van Ripbot lijkt me dat je meerdere computers gelijktijdig dezelfde file kunt laten converteren, wat met name bij conversie naar h265 een groot voordeel is omdat het de benodigde conversietijd aardig terugtrimt. In de praktijk heb ik het echter niet gebruikt, dus ik weet niet hoe gemakkelijk het werkelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 14:34

arie_papa

Running on Ubuntu

Volgens mij heeft Handbrake ook een batch convert optie
link naar tutorial

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
Ripbot herkende een aantal audio sporen van mijn verzameling niet maar Handbrake werkte direct feilloos. Bedankt voor de tips mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
Waarom zou je uberhaupt xvid kijken? Het is denk ik makkelijker alles opnieuw te downloaden in degelijke kwaliteit (x264 geencodeerd) dan alles te converteren. Het audiospoor is wel wat lastiger, maar daar is vast ook wel software voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
Veel van de spullen die ik heb zijn al lang niet meer te krijgen. Vooral films met nederlandse audio voor mn kinderen zijn lastig opnieuw te vinden.
Pagina: 1