Toon posts:

Chromecast VNC bediening opeens geluid op mute

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net had ik iets vreemds. Ik speelde via YouTube een filmpje af en opeens stond het geluid op zacht zonder enige input door mij. Ik keek via VNC client geïnstalleerd mijn BB Z10 smartphone op mijn laptop en zag dat het systeem eigenschappen scherm voor stond en dat het volume op Youtube op mute stond. Beide handelingen heb ik niet uitgevoerd.

De router is beveiligd met WPA2. Verder wordt er gebruik gemaakt van mac adres filtering.

Ik heb geen poort opengezet op de router voor VNC. Dit wil ik immers binnen het netwerk zelf houden. De VNC server heeft zelf nog een kort wachtwoord.

HitmanPro en MBAM vonden geen bedreigingen.
GRC's | ShieldsUP! geen open poorten gevonden ook niet VNC poorten 5900 en 5800.
Nu bezig met wat rescuedisks. Krijg HitmanPro Kickstart niet geboot. Bitdefender is verouderd en kan niet goed worden geüpdatet... Nu verder met het proberen van Trend Micro en Avira.

Wat kan hier aan de hand zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2015 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat een kansloze bende. Ik krijg nauwelijks iets geboot via DVD of USB :(. Linxus distros werken prima via USB maar enkel de verouderde Bitdefender krijg ik werkend. HitmanPro Kickstart, Panda, Trend Micro en Avira krijg ik niet aan de praat.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Lijkt me sterk dat iemand jou zit te 'hacken' en je geluidsniveau aanpast... of je moet super interessant zijn en een hacker in de buurt hebben wonen en die boos gemaakt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 00:12:
Lijkt me sterk dat iemand jou zit te 'hacken' en je geluidsniveau aanpast... of je moet super interessant zijn en een hacker in de buurt hebben wonen en die boos gemaakt hebben.
Wat is dan wel de oorzaak? Chrome zet vast niet uit zichzelf het geluid op mute. En waarom stond zonder mijn handelen het informatie scherm voor over mijn systeem (hier kom je bijvoorbeeld via startknop > rechter muisknop boven 'Deze pc' > klikken op Eigenschappen) voor?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 00:35:
[...]

Wat is dan wel de oorzaak? Chrome zet vast niet uit zichzelf het geluid op mute. En waarom stond zonder mijn handelen het informatie scherm voor over mijn systeem (hier kom je bijvoorbeeld via startknop > rechter muisknop boven 'Deze pc' > klikken op Eigenschappen) voor?
In elk geval niet een 'enge hacker'... Verder is systeeminformatie sinds Vista met 1 druk op de knop vanaf explorer te openen. Ik zit te denken aan een defect toetsenbord of verkeerd ingesteld stukje automatiseringssoftware.

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 00:57:
[...]

In elk geval niet een 'enge hacker'... Verder is systeeminformatie sinds Vista met 1 druk op de knop vanaf explorer te openen. Ik zit te denken aan een defect toetsenbord of verkeerd ingesteld stukje automatiseringssoftware.
Wat voor automatiseringssoftware?

Toetsenbord heb ik dus niet gebruikt. Ik was aan het kijken/luisteren naar YT filmpje op de Chromecast. Ik bedien mijn laptop dan met mijn BB10 smartphone via VNC. Zonder dat ik iets heb gedaan stond opeens het geluid op mute en het eerder genoemde scherm voor. Het virtuele noch het fysieke toetsenbord zijn aangeraakt.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik gebruik altijd de AVG boot disk. Ik heb hem als ISO op mijn schijf gezet en met neogrub wordt hij geladen. Neogrub kan sommige ISO's mounten. Dan even upgrade doen van virus definities en gaan.
Duurt wel even en je kan in de tussentijd niet je PC gebruiken.

★ What does that mean? ★

Verwijderd

Topicstarter
Bitdefender scan: OK. Dit is de enige Live USB die werkt (GRUB 2.02~beta2). Voor andere LiveUSB varianten die worden niet herkend of ik krijg allerlei Linux gerelateerde foutmeldingen.

MBAR: OK
TDSS: OK

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:22
Als je de Live-USB varianten eerst in bijv. Sardu (Shardana Antivirus Rescue Disk Utility) MultiBoot Creator propt, wordt het iig een stukje minder gedoe.
Overigens geen garantie natuurlijk dat ze het dan wel doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Baserk op 25-10-2015 15:54 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Verwijderd

Topicstarter
Alle programma's die ik heb kunnen draaien laten zien dat de laptop OK is. Dus daar houdt ik het maar op :).
Pagina: 1