Inbouwverlichting kersthuisje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
De kerstshows in de tuincentra zijn weer begonnen. TIjd om de huisjes van zolder te halen. Ik heb een mooi huisje van porselein. Hier zit een inbouwlampje in met LED verlichting, maar de verlichting is zo zwak dat je de huiskamer geheel donker moet maken om het weinige licht door de kleine raampjes te zien.

Nu heb ik met een zaklamp gespeeld (300 led als ik de verpakking mag geloven) en hiermee komt het huisje veel beter tot zijn recht. Wel zal iets minder fel ook prima zijn, het nadeel van de zaklamp is dat het licht heel erg geconcentreerd wordt.

Nu moet ik dus op zoek gaan naar een nieuwe inbouwverlichting voor dit huisje. Ik heb al gekeken naar een klein 'kerstboomverlicht' snoer maar hier komt te weinig licht uit. Een lamp of iets dergelijks is niet mogelijk; het huisje staat op de salontafel en moet dus met batterijen/USB accu van stroom worden voorzien.

Een ander probleem is de beperkte ruimte: onderin zit een ronde opening met een diameter van 3 cm, wel genoeg ruimte (4cm hoog, 11cm breed, 4cm diep) om iets in weg te stoppen.

Ik ben al aan het googlen geslagen, maar als ik dan op zoek ga naar een lampje van 200 lumen dan kom ik alleen maar zaklantaarns tegen. Ik wil een systeem dat ik van binnen kan 'inbouwen' en dat dus wordt weggewerkt (eventueel kan ik de verhoging waar het op staat ook uithollen). Nu is mijn kennis van elektronica niet groot en heb ik ook niks om bijvoorbeeld mee te solderen; het liefst heb ik dus iets kant-en-klaar. Iemand enig idee waar ik naar opzoek kan gaan? Mocht het toch er op neer komen dat ik zelf aan de knutsel moet dan ben ik daartoe ook bereid, mits de kosten niet erg hoog oplopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een paar kleine led strips erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek eens op miniatuurhuisjes of poppenhuizen en led verlichting, die hebben wel voorbeelden van led verlichting. Daar zijn tutorials te vinden zoals dit: http://blog.true2scale.com/p/led-lighting-tutorial.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:29:
Gewoon een paar kleine led strips erin?
Ik ken vooral de grote LED slangen, maar die strips heb ik ook al hier en daar gezien. Moet even nagaan hoeveel licht die geven, ze lijken mij erg zwak in het algemeen alhoewel bijv. de ikea ook wel felle lichtjes heeft... Alleen gaan die op stroom ipv batterij :(
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:39:
Zoek eens op miniatuurhuisjes of poppenhuizen en led verlichting, die hebben wel voorbeelden van led verlichting. Daar zijn tutorials te vinden zoals dit: http://blog.true2scale.com/p/led-lighting-tutorial.html
Dank je wel, ga ik eens uitgebreid doorlezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij IKEA verkopen ze de Särdal voor €3,95. Paar witte ledjes op 2xAA batterij. Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:33

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

200 lumen, dan kom je in de richting van een 12v 10W halogeenlampje. Losse voeten zijn makkelijk verkrijgbaar.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
Na een hoop zoeken en inlezen was ik van het weekend in het tuincentrum bij de kerstshow. Hier hadden ze kleine spotjes (1cm hoog) waar een LED diode in zit- je kan ze op de grond neer zetten en dan omhoog richten. Twee aan 1 batterijpack aangesloten. Deze geven onwijs veel licht en zijn fantastisch!

Bedankt voor het medenken, ik liep hier nu heel toevallig tegen aan :D
Pagina: 1