G-sync game PC

Pagina: 1
Acties:

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-11 10:39
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[Heel simpel, gamen. Het is ondertussen alweer 4 jaar geleden dat ik mijn laatste PC kocht en 6 jaar geleden dat ik mijn laatste monitor kocht.
Normaal koop ik om de 2 jaar een nieuwe PC dus van mij mag het wel een keer wat luxer.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximum is 2000 euro exclusief monitor.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alleen mijn 4 harde schijven waarvan ik er 2 in raid wil gaan zetten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16 GB ram, een videokaart die eventueel nog eens 4 jaar vooruit kan en een monitor die een hogere resolutie heeft dan 1080p met G-sync en een hoge refreshrate

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, het liefst wel merken waarvan bekend is dat ze consequent kwalitatief goede producten leveren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, snel en krachtig.

Ga je overklokken?
Dit ben ik in eerste instantie niet van plan

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of ik op de goede weg ben, voor een groot gedeelte heb ik mijn build gebaseerd op de best buy guide.
Overige vragen stel ik hier onder.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 265,90€ 265,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 142,95€ 142,95
1MSI GTX 980 Ti GAMING 6G€ 707,95€ 707,95
1Fractal Design Define R5 Blackout Edition€ 110,95€ 110,95
1Asus Republic Of Gamers Swift PG279Q Zwart€ 849,-€ 849,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 39,95€ 39,95
2Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 50,95€ 101,90
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 83,90€ 83,90
1Samsung 950 Pro 512GB€ 324,90€ 324,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.627,40

Waar ik veel moeite mee heb ik het uitkiezen van de juiste moederbord, aangezien er 5 HDD's in komen (2 los, 2 in raid en 1 m2 slot SSD)
Het alternatief wat ik voor ogen heb is de:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z170XP-SLI€ 132,95€ 132,95

Ook is het uitkiezen van de juiste videokaart niet makkelijk, bij mijn vorige twee kaarten ben ik altijd van kracht in combinatie met stilte gegaan (twin frozr). De koeling was voor mij de doorslaggevende factor.

Kwa monitor koos ik in eerste instantie voor de:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer XB270HU Zwart€ 779,-€ 779,-

Maar deze heeft helaas voor een eventuele console/ander device geen HDMI poort en dat is mij de honderd euro verschil wel waard.

Heb ik een goede keuze gemaakt met de Samsung 950 pro SSD? of kan ik toch beter voor een alternatief gaan zoals de Intel 750?

Alvast bedankt,

StampVoet

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:56
Je weet dat er voor 20-30 euro vga(of iets anders)to hdmi kabeltjes zijn? Dat scheelt je heel wat geld

• StampVoet
doebbalapoent11 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:42:
Je weet dat er voor 20-30 euro vga(of iets anders)to hdmi kabeltjes zijn? Dat scheelt je heel wat geld
Beide schermen hebben geen VGA, de Asus heeft hdmi + displaypoort en de Acer alleen displaypoort. Helaas heb je voor HDMI -> displaypoort een actieve signaalomvormer nodig die weer 150+ euro kost. Hierdoor heb ik voor de Asus gekozen.

• doebbalapoent11
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:56
Ah zo, nee dan snap ik het :)

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-11 15:23

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Ik weet niet of je veel USB aansluitingen nodig hebt maar die gigabyte moederbord heeft er 6 terwijl de asus er 7 heeft. (Ik ben zelf ook voor de asus gegaan, erg fijn bordje!)

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

• StampVoet
Het aantal USB slots is niet erg belangrijk voor mij, aangezien dit makkelijk met een hubje uit te breiden is. Bedankt voor de input :)

• StampVoet
Sorry voor deze blatante bump, maar ik heb nog niet echt een antwoord gekregen op de vraag of de gekozen hardware een goede keuze is geweest. Ik wil morgen gaan beginnen met het bestellen van de PC en ik zou het fijn vinden om enig confirmatie te krijgen op mijn keuzes :)

Alvast bedankt,

StampVoet

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je gaat niet overclocken, maar neemt wel een Z170 moederbord? Dat is ook zonde van het geld dan, imo.
Met overclocken krijg je ook niet meer zoveel performance erbij als voorheen met enkel CPU overclocking.
Het is (zeker als je ook de GPU wilt overclocken) een best forse investering en de performance winst is eigenlijk vrij minimaal. Als je nu dus al twijfelt om te gaan overclocken of niet, zou ik het gewoon niet doen.
Ook hoef je dan geen K-cpu te nemen, wat je dus ook de nodige kosten bespaart.

Een videokaart die 4 jaar vooruit kan, of die 4 jaar mee kan? Dat is eigenlijk met de steeds hoger wordende eisen van de gamer eigenlijk heel moeilijk te beantwoorden. Games zijn ook afwisselend afhankelijk van of de CPU of de GPU. Voor de rest ziet je systeem er prima uit.

Je kan bijvoorbeeld de volgende onderdelen kiezen (beslissing is aan jou uiteraard) en de nodige kosten besparen, al is het op de voeding niet zoveel, maar is - geloof ik - wel beter dan de voeding die je nu gekozen hebt (niet 100% zeker though):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 229,80€ 229,80
1Asus H170 PRO GAMING€ 122,95€ 122,95
1Seasonic G-series 550 watt€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 433,70
Scheelt je dus een 60 euro, dankzij een ander moederbord en CPU, terwijl je qua performance geen verschil zal merken!

Verwijderd

CptChaos schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:02:
Je gaat niet overclocken, maar neemt wel een Z170 moederbord? Dat is ook zonde van het geld dan, imo.
Met overclocken krijg je ook niet meer zoveel performance erbij als voorheen met enkel CPU overclocking.
Het is (zeker als je ook de GPU wilt overclocken) een best forse investering en de performance winst is eigenlijk vrij minimaal. Als je nu dus al twijfelt om te gaan overclocken of niet, zou ik het gewoon niet doen.
Ook hoef je dan geen K-cpu te nemen, wat je dus ook de nodige kosten bespaart.

Een videokaart die 4 jaar vooruit kan, of die 4 jaar mee kan? Dat is eigenlijk met de steeds hoger wordende eisen van de gamer eigenlijk heel moeilijk te beantwoorden. Games zijn ook afwisselend afhankelijk van of de CPU of de GPU. Voor de rest ziet je systeem er prima uit.

Je kan bijvoorbeeld de volgende onderdelen kiezen (beslissing is aan jou uiteraard) en de nodige kosten besparen, al is het op de voeding niet zoveel, maar is - geloof ik - wel beter dan de voeding die je nu gekozen hebt (niet 100% zeker though):

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 433,70
Scheelt je dus een 60 euro, dankzij een ander moederbord en CPU, terwijl je qua performance geen verschil zal merken!
Precies dit lijstje is ook al voldoende voor jouw eisen en schilt je wat.

• StampVoet
CptChaos schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:02:

*knip*

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 433,70
Bedankt voor je snelle input! Het enige waar ik nog over twijfel is of een 550 watt voeding voldoende is.
(3hdd's + een 980 TI)

Enig idee of het toch verstandiger is om een voeding te nemen met een hoger wattage?

Alsnog bedankt!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Je geeft zelf al aan dat je voorheen om de twee jaar een nieuwe PC kocht. Waarom zou je daar nu vanaf stappen?

Je gaat nu flink geld uitgeven aan iets wat bijna onmogelijk is (een GPU die het 4 jaar uithoud bijv). Ik vraag me ook sterk af wat de winst gaat zijn van een PCI SSD voor gaming. Ik denk bijna niks. 16GB RAM is ook flink overkill voor gaming. Testen wijzen uit dat er zelfs tussen 4 en 8 GB maar luttele procenten verschil zit.

En je geeft verder aan niet direct te overklokken, maar je zit nu wel met een dure K processor en een duur moederbord. Waarom?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

StampVoet schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:30:
Bedankt voor je snelle input! Het enige waar ik nog over twijfel is of een 550 watt voeding voldoende is.
(3hdd's + een 980 TI)

Enig idee of het toch verstandiger is om een voeding te nemen met een hoger wattage?

Alsnog bedankt!
Je geeft aan niet te overclocken, dus ik denk dat 550W voeding voldoende moet zijn. :) Als je op 1080p gamed (ik vind het zo snel even niet in het topic) is een 'gewone' 980 ook ruimschoots voldoende. 4k met een enkele 980ti ga je ook niet redden, als je momenteel op 1080p zit, kun je dus net zo goed een goedkopere (en wellicht ook zuinigere) 980 pakken. De Asus Strix 980 heb ik zelf en vind het een erg fijne kaart, die passief koelt wanneer de GPU idle is.
Jeroenneman schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:36:
Je geeft zelf al aan dat je voorheen om de twee jaar een nieuwe PC kocht. Waarom zou je daar nu vanaf stappen?

Je gaat nu flink geld uitgeven aan iets wat bijna onmogelijk is (een GPU die het 4 jaar uithoud bijv). Ik vraag me ook sterk af wat de winst gaat zijn van een PCI SSD voor gaming. Ik denk bijna niks. 16GB RAM is ook flink overkill voor gaming. Testen wijzen uit dat er zelfs tussen 4 en 8 GB maar luttele procenten verschil zit.

En je geeft verder aan niet direct te overklokken, maar je zit nu wel met een dure K processor en een duur moederbord. Waarom?
Ik kan me de keus voor 16GB RAM wel voorstellen; Star Wars Battlefront heeft immers - weliswaar recommended, maar toch - 16GB RAM in de specs staan. Ik ga er daarom wel vanuit, dat er steeds meer en meer games zullen komen die steeds meer RAM gaan vragen, zo heel vreemd vind ik de keuze voor 16GB RAM dus niet.

[ Voor 63% gewijzigd door CH4OS op 28-10-2015 16:58 ]

• StampVoet
Jeroenneman schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:36:

Ik kocht voorheen inderdaad om de twee jaar een nieuwe PC, daarbij zat ook een dure videokaart die het nu nog prima volhoud. De reden dat ik nu meer kan uitgeven is omdat ik een baan heb (wat ik hiervoor niet had) en het me dus kan veroorloven om nu eens een lekkere luxe bak neer te zetten. Overigens is gamen niet het enige wat ik doe, ik gebruik hem ook voor mijn werk. De reden van de extra ram is omdat ik ook af en toe wat speel met ramdisks (en starwars battlefront).

CptChaos heeft me al redelijk overtuigt dat ik beter niet voor de K kan gaan :)
CptChaos schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 16:44:
[...]
Je geeft aan niet te overclocken, dus ik denk dat 550W ruimschoots voldoende moet zijn. :)
Bedankt!
Pagina: 1