Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[Heel simpel, gamen. Het is ondertussen alweer 4 jaar geleden dat ik mijn laatste PC kocht en 6 jaar geleden dat ik mijn laatste monitor kocht.
Normaal koop ik om de 2 jaar een nieuwe PC dus van mij mag het wel een keer wat luxer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximum is 2000 euro exclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alleen mijn 4 harde schijven waarvan ik er 2 in raid wil gaan zetten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16 GB ram, een videokaart die eventueel nog eens 4 jaar vooruit kan en een monitor die een hogere resolutie heeft dan 1080p met G-sync en een hoge refreshrate
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, het liefst wel merken waarvan bekend is dat ze consequent kwalitatief goede producten leveren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, snel en krachtig.
Ga je overklokken?
Dit ben ik in eerste instantie niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of ik op de goede weg ben, voor een groot gedeelte heb ik mijn build gebaseerd op de best buy guide.
Overige vragen stel ik hier onder.
Waar ik veel moeite mee heb ik het uitkiezen van de juiste moederbord, aangezien er 5 HDD's in komen (2 los, 2 in raid en 1 m2 slot SSD)
Het alternatief wat ik voor ogen heb is de:
Ook is het uitkiezen van de juiste videokaart niet makkelijk, bij mijn vorige twee kaarten ben ik altijd van kracht in combinatie met stilte gegaan (twin frozr). De koeling was voor mij de doorslaggevende factor.
Kwa monitor koos ik in eerste instantie voor de:
Maar deze heeft helaas voor een eventuele console/ander device geen HDMI poort en dat is mij de honderd euro verschil wel waard.
Heb ik een goede keuze gemaakt met de Samsung 950 pro SSD? of kan ik toch beter voor een alternatief gaan zoals de Intel 750?
Alvast bedankt,
StampVoet
[Heel simpel, gamen. Het is ondertussen alweer 4 jaar geleden dat ik mijn laatste PC kocht en 6 jaar geleden dat ik mijn laatste monitor kocht.
Normaal koop ik om de 2 jaar een nieuwe PC dus van mij mag het wel een keer wat luxer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximum is 2000 euro exclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, alleen mijn 4 harde schijven waarvan ik er 2 in raid wil gaan zetten.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
16 GB ram, een videokaart die eventueel nog eens 4 jaar vooruit kan en een monitor die een hogere resolutie heeft dan 1080p met G-sync en een hoge refreshrate
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, het liefst wel merken waarvan bekend is dat ze consequent kwalitatief goede producten leveren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, snel en krachtig.
Ga je overklokken?
Dit ben ik in eerste instantie niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of ik op de goede weg ben, voor een groot gedeelte heb ik mijn build gebaseerd op de best buy guide.
Overige vragen stel ik hier onder.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 265,90 | € 265,90 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 142,95 | € 142,95 |
| 1 | MSI GTX 980 Ti GAMING 6G | € 707,95 | € 707,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Blackout Edition | € 110,95 | € 110,95 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Swift PG279Q Zwart | € 849,- | € 849,- |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,95 | € 39,95 |
| 2 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 50,95 | € 101,90 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 83,90 | € 83,90 |
| 1 | Samsung 950 Pro 512GB | € 324,90 | € 324,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.627,40 | |
Waar ik veel moeite mee heb ik het uitkiezen van de juiste moederbord, aangezien er 5 HDD's in komen (2 los, 2 in raid en 1 m2 slot SSD)
Het alternatief wat ik voor ogen heb is de:
| 1 | Gigabyte GA-Z170XP-SLI | € 132,95 | € 132,95 |
Ook is het uitkiezen van de juiste videokaart niet makkelijk, bij mijn vorige twee kaarten ben ik altijd van kracht in combinatie met stilte gegaan (twin frozr). De koeling was voor mij de doorslaggevende factor.
Kwa monitor koos ik in eerste instantie voor de:
| 1 | Acer XB270HU Zwart | € 779,- | € 779,- |
Maar deze heeft helaas voor een eventuele console/ander device geen HDMI poort en dat is mij de honderd euro verschil wel waard.
Heb ik een goede keuze gemaakt met de Samsung 950 pro SSD? of kan ik toch beter voor een alternatief gaan zoals de Intel 750?
Alvast bedankt,
StampVoet