MSI GeForce GTX 970 op oud moederbord

Pagina: 1
Acties:

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:27

The_Scarabial

MTB for life!

Topicstarter
Ik zou graag weten of het volgende mogelijk is:

Ik heb momenteel een vrij oude pc, maar werkt nog nagenoeg perfect. Ik wil graag alvast de videokaart upgraden (en ergens volgend jaar rest van het systeem ook vernieuwen).

Nu beschik ik over het volgende moederbord:
Gigabyte GA-EP45T-DS3R

Hierin zitten de volgende poorten voor een eventuele videokaart:
1 x PCI Express x16 slot, running at x16
1 x PCI Express x16 slot, running at x8
(The PCIEx16 and PCIEx8 slots support ATI CrossFireX technology and conform to PCI Express 2.0 standard.)

Is het mogelijk om de videokaart welke ik op het oog heb:
MSI GeForce GTX 970
met een PCI-e 3.0 x16 poort.

Aan te sluiten op het oude moederbord? (maw. werkt een pci-e 3.0 kaart op een pci-e 2.0 poort)

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Hoi,

Opzich werkt dit prima, echter zou ik persoonlijk overwegen een véél minder krachtig kaartje te kopen en deze volgend jaar met de rest van je systeem te upgraden. Zeker omdat elke 775 processor de GTX970 flink gaat bottlenecken en je dus toch een hoop performance mist, en wellicht is er volgend jaar ook weer een nieuwere kaart te krijgen voor dezelfde prijs :)

Ik weet niet wat je momenteel gebruikt maar ik zou persoonlijk opzoek gaan naar een 2e handsje in de vorm van een 6870/7770 of GTX460/560(Ti).

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 00:35
De Gigabyte GA-EP45T-DS3R heeft inderdaad PCI-e 2.0 x16 dus ja, het kan.

http://www.techpowerup.co...I-Express_Scaling/21.html
Philpend in "Upgrade recording/gaming/edit pc max 600 euro"

Of het verstandig is, nee. Je kan dan beter eerst je hele systeem upgraden of vervangen.

Ook weten we niet welke voeding je hebt.
Of die dat wel gaat trekken en of die wel 2x 6-pins kan leveren.

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
ik weet niet wat voor videokaart je nu hebt, en bedoel je met volgend jaar trouwens 2016 of nu over een jaar? ;p
want de kans is groot dat er dan betere kaarten te koop zijn voor het zelfde geld en zo tijdelijk is een vol jaar niet. En dan is er zoals hierboven al vermeld nog de vraag of je voeding geschikt is..

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat de rest al zegt, je zal er nu weinig aan hebben omdat je cpu een grote bottleneck zal vormen. Je kan dus beter nog even wachten op de nieuwe generatie van Nvidia en AMD die volgend jaar uitkomt. Als je dan gelijk de rest van je systeem upgrade dan ben je beter uit.

of dit :p
Ik weet niet wat je momenteel gebruikt maar ik zou persoonlijk opzoek gaan naar een 2e handsje in de vorm van een HD6870/7770/5870/695(7)0/7850 of GTX460/560(Ti)/660/750Ti.
Overigens werkt de GTX970 waarschijnlijk prima, voorheen had ik 2 maanden lang een R9 290 op haast hetzelfde bord. Mijn kaart kon ik toevallig goedkoop overnemen maar dit was 1.5 jaar geleden, jouw situatie is net wat anders. Je bent toch al van plan je pc te upgraden en de nieuwe generatie videokaarten komen binnenkort uit.

Let op je zal waarschijnlijk wel een bios update moeten uitvoeren zodat je kaart goed werkt.

offtopic:
Maar waarom deze vraag hier? Je had prima op de PCI-E wiki kunnen zien dat het backwards compatible is.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:27

The_Scarabial

MTB for life!

Topicstarter
Ik beschik momenteel over deze voeding:
Antec Truepower Trio 650
En over deze Videokaart:
ATI Radeon HD4800 serie met 1GB
ECP0WERS schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:14:
[knip]

Ik weet niet wat je momenteel gebruikt maar ik zou persoonlijk opzoek gaan naar een 2e handsje in de vorm van een 6870/7770 of GTX460/560(Ti).
Is ook een optie, had ik nog niet aan gedacht.
Ketho schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:19:
[knip]
Ook weten we niet welke voeding je hebt.
Of die dat wel gaat trekken en of die wel 2x 6-pins kan leveren.
Dat gaat goed komen, want in mn HD4800 zitten ook al 2x 6pins geplugd. :)
aminam schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:31:
ik weet niet wat voor videokaart je nu hebt, en bedoel je met volgend jaar trouwens 2016 of nu over een jaar? ;p
want de kans is groot dat er dan betere kaarten te koop zijn voor het zelfde geld en zo tijdelijk is een vol jaar niet. En dan is er zoals hierboven al vermeld nog de vraag of je voeding geschikt is..
Ergens volgend jaar, kan in mei zijn, maar ook later in het jaar, deze week is het plan geboren, maar vandaag dacht ik waarom niet eerst alleen de vid. kaart en dan de rest komend jaar.
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 18:13:
Wat de rest al zegt, je zal er nu weinig aan hebben omdat je cpu een grote bottleneck zal vormen. Je kan dus beter nog even wachten op de nieuwe generatie van Nvidia en AMD die volgend jaar uitkomt. Als je dan gelijk de rest van je systeem upgrade dan ben je beter uit.

of dit :p

[...]

Overigens werkt de GTX970 waarschijnlijk prima, voorheen had ik 2 maanden lang een R9 290 op haast hetzelfde bord. Mijn kaart kon ik toevallig goedkoop overnemen maar dit was 1.5 jaar geleden, jouw situatie is net wat anders. Je bent toch al van plan je pc te upgraden en de nieuwe generatie videokaarten komen binnenkort uit.

Let op je zal waarschijnlijk wel een bios update moeten uitvoeren zodat je kaart goed werkt.

offtopic:
Maar waarom deze vraag hier? Je had prima op de PCI-E wiki kunnen zien dat het backwards compatible is.
Het punt van BIOS update goed punt, thnx, had ik nog niet aan gedacht.

Waarom de vraag hier, omdat ik helemaal compleet uit het hardware verhaal ben, maar nog wel ongeveer weet hoe het klokje tikt, maar niet meer weet waar de klepel hangt.

Maar goed aan de reacties hier te peilen dien ik nog even intern te brainstormen.

[ Voor 10% gewijzigd door The_Scarabial op 24-10-2015 18:23 ]

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 00:35
Ik zie op Antec TruePower Trio 650 (specs) geen 6-pins PCI-e connectors staan :?

Gebruik je anders molex naar 6-pins adapters oid?
Het is wel een voeding uit 2006 ...

Edit: nvm, het heeft idd wel 2x PCI-e connectors |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Ketho op 24-10-2015 18:47 ]

Pagina: 1