Allereerst excuses mocht de post in de verkeerde sectie staan, maar ik zag dat de meeste Office365 in deze sectie waren geplaatst vandaar dat ik mijn post hier ook in heb aangemaakt.
Afgelopen week zijn we bezig geweest om onze oude Exchange 2007 te migreren naar Office365, dit is allemaal gelukt en de mail loopt nu netjes via Office365. Echter is er 1 probleem en dat is wanneer je Outlook opstart je een certificaat foutmelding krijgt van de autodiscovery. Door het certificaat goed te keuren wordt de mail netjes opgehaald, echter zou deze melding niet moeten verschijnen.
De autodiscover regel is ingesteld zoals Office365 het ook verwacht, namelijk een CNAME record dat verwijst naar autodiscover.outlook.com. Ook de DNS verificatie test bij Office365 geeft aan dat de CNAME record goed is ingesteld. Het certificaat dat we terugkrijgen is ook afkomstig van Outlook.com, dus hij lijkt wel naar de juiste server te verwijzen. Ook werkt de autodiscovery verder wel want we hebben in de Outlook clients het oude profiel weggegooid en een nieuw profiel aangemaakt waardoor de juiste Office365 server direct werd opgepakt.
Nu heb ik al gekeken of er toevallig geen catch-all DNS record aanwezig is die misschien de boel verpest maar dat is niet het geval. Op internet vindt je wel berichten van mensen met dezelfde meldingen, maar nergens echt een oplossing. Vandaar dat ik hoop dat iemand van jullie wellicht een oplossing heeft.
Kan het zijn dat de oude autodiscovery server van de Exchange 2007 roet in het eten gooit? Persoonlijk denk ik van niet, omdat er anders wel een ander certificaat werd getoond + de koppeling naar Office365 zou nooit zijn gemaakt.
Alvast bedankt voor de hulp!
Hierbij wat extra informatie:
Interne DNS server van de AD

Afgelopen week zijn we bezig geweest om onze oude Exchange 2007 te migreren naar Office365, dit is allemaal gelukt en de mail loopt nu netjes via Office365. Echter is er 1 probleem en dat is wanneer je Outlook opstart je een certificaat foutmelding krijgt van de autodiscovery. Door het certificaat goed te keuren wordt de mail netjes opgehaald, echter zou deze melding niet moeten verschijnen.
De autodiscover regel is ingesteld zoals Office365 het ook verwacht, namelijk een CNAME record dat verwijst naar autodiscover.outlook.com. Ook de DNS verificatie test bij Office365 geeft aan dat de CNAME record goed is ingesteld. Het certificaat dat we terugkrijgen is ook afkomstig van Outlook.com, dus hij lijkt wel naar de juiste server te verwijzen. Ook werkt de autodiscovery verder wel want we hebben in de Outlook clients het oude profiel weggegooid en een nieuw profiel aangemaakt waardoor de juiste Office365 server direct werd opgepakt.
Nu heb ik al gekeken of er toevallig geen catch-all DNS record aanwezig is die misschien de boel verpest maar dat is niet het geval. Op internet vindt je wel berichten van mensen met dezelfde meldingen, maar nergens echt een oplossing. Vandaar dat ik hoop dat iemand van jullie wellicht een oplossing heeft.
Kan het zijn dat de oude autodiscovery server van de Exchange 2007 roet in het eten gooit? Persoonlijk denk ik van niet, omdat er anders wel een ander certificaat werd getoond + de koppeling naar Office365 zou nooit zijn gemaakt.
Alvast bedankt voor de hulp!
Hierbij wat extra informatie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| dig CNAME autodiscover.XXXXXXXXX.nl @8.8.8.8 ; <<>> DiG 9.8.4-rpz2+rl005.12-P1 <<>> CNAME autodiscover.XXXXXXXXX.nl @8.8.8.8 ;; global options: +cmd ;; Got answer: ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 42564 ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0 ;; QUESTION SECTION: ;autodiscover.XXXXXXXXX.nl. IN CNAME ;; ANSWER SECTION: autodiscover.XXXXXXXXX.nl. 3599 IN CNAME autodiscover.outlook.com. ;; Query time: 25 msec ;; SERVER: 8.8.8.8#53(8.8.8.8) ;; WHEN: Sat Oct 24 16:47:27 2015 ;; MSG SIZE rcvd: 80 |
Interne DNS server van de AD
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| dig CNAME autodiscover.XXXXXXXXX.nl @10.20.0.21 ; <<>> DiG 9.8.2rc1-RedHat-9.8.2-0.30.rc1.el6_6.1 <<>> CNAME autodiscover.XXXXXXXXX.nl @10.20.0.21 ;; global options: +cmd ;; Got answer: ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 42742 ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0 ;; QUESTION SECTION: ;autodiscover.XXXXXXXXX.nl. IN CNAME ;; ANSWER SECTION: autodiscover.XXXXXXXXX.nl. 3599 IN CNAME autodiscover.outlook.com. ;; Query time: 84 msec ;; SERVER: 10.20.0.21#53(10.20.0.21) ;; WHEN: Sat Oct 24 17:02:20 2015 ;; MSG SIZE rcvd: 80 |

[ Voor 11% gewijzigd door G-Meister op 24-10-2015 17:04 ]