Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke noodstroomvoorziening voor laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 10:55
Hallo,

Een kennis van me gebruikt zijn laptop (Asus X53E) in een gebied in Afrika met vrijwel dagelijks stroomuitval, die uren kan duren. Hij zit regelmatig met een lege laptopaccu en geen netspanning.

Welke noodstroomvoorziening zou je aanraden om perioden met stroomuitval te overbruggen? Een extra laptopaccu, een powerbank, of nog iets anders?

Bedankt alvast voor de suggesties.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Een portable ups?

productreview: APC Back-UPS ES 550VA DIN review door Lip

[ Voor 80% gewijzigd door Lip op 24-10-2015 17:00 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:15

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Desnoods gecombineerd met een tweede laptopbatterij, dan kan ie op UPS power de laptopbatterij wisselen en eventueel zelfs nog doorwerken op die laptopbatterij wanneer de stroom er zo lang af is dat de UPS leeg is.

Ik weet niet of je kennis op een vaste locatie zit of met een auto rondrijdt, maar anders zou een 12-230V adapter voor in de aansteker nog een optie kunnen zijn, kan ie altijd onderweg bijladen

Kalm aan! En rap een beetje!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Daar heb je weinig aan als de stroomstoringen uren kunnen duren. Een UPS is voor relatief korte onderbrekingen zodat je de tijd hebt om je systeem op een nette manier uit te schakelen of op een aggregaat over te schakelen.

Ik denk dan ook eerder aan een aggregaat. Dan bepaalt de brandstoftank hoe lang je een storing kunt overbruggen.

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 10:55
Bedankt voor de supersnelle reacties :)

Er is vaak geen auto aanwezig. Stroom via sigarettenaansteker is dan ook geen optie.

Zijn er UPS'en die het zo'n 2 uur volhouden om een Asus X53E van stroom te voorzien?

Bedankt weer!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Cumulus-1 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:14:
Bedankt voor de supersnelle reacties :)

Er is vaak geen auto aanwezig. Stroom via sigarettenaansteker is dan ook geen optie.

Zijn er UPS'en die het zo'n 2 uur volhouden om een Asus X53E van stroom te voorzien?

Bedankt weer!
Twee uur zal wel niet zo'n punt zijn. Vergeleken met een server of een zwaar werkstation verbruikt een laptop haast geen energie. Houd wel rekening met het gewicht van een UPS. Het is geen apparaat wat je even onder een arm neemt. Maar op de APC site zul je vast wel specs kunnen vinden.

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 14:36
Misschien handig om eerst te meten hoeveel stroom de laptop trekt, hier een marge boven op te zetten en dan kijken wat de mogelijkheden. (Marge mocht de laptop meer gebruiken, of voor mobiel oid)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Zonnepanelen? Zon genoeg daar lijkt mij...
Met een paneel van 50W ofzo moet je je laptop wel geladen kunnen houden + ondertussen kunnen gebruiken lijkt mij.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:51
Een UPS heeft netspanning nodig om op te laden, als de netspanning regelmatig uren weg is is misschien nog maar de vraag of je deze voldoende opgeladen krijgt.
Aangezien je niets hebt gezegd over verplaatsen en dergelijke, is een kleine benzine generator geen optie?
Pagina: 1