Toon posts:

Netwerkkabel en alarmhekjes in winkels....

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een netwerkkabeltje gekocht en liep daarna een beetje rond te kijken, loop V&D binnen, PIEW WIEW WIEW, enkele mensen kijken, ik doe of me neus bloed en loop door...

Wil er later weer uit, weer PIEW WIEW WIEW, komt er zo'n beveiligingsgast op me af, bonnetje laten zien en zo, alles was oke...

Die dingen die ik gekocht had ff over dat ding gehaalt waardoor die hekjes niet reageren, werkte niet, weer alarm, kabel uit zakje gehaald en die bleek de boosdoener te zijn...

Hoe komt et eigenlijk dat die hekjes daarom reageren, ik ben namelijk nu best beroemd geworden, iedereen zat me een beetje aan te kijken alsof ik dingen jat...

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Ik ben al met hele bossen UTP kabel langs poortjes gelopen, nog nooit ergens last van gehad. Weet je zeker.........

En toen was m'n signature weg :(

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:20

scorpionv

This space for rent

Die poortjes werken met magnetisme, inductie, en een opgerolde netwerkkabel is inderdaad een spoel...

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
Volgende keer dus afrollen voor ik een winkel binnen ga..

Ik heb et een keer meer gehad, toen heb ik die stickers eraf getrokken, hielp niks... is dus kabeltje :)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:20

scorpionv

This space for rent

Het is natuurlijk wel leuk als je het personeel van een winkel er gek mee kunt maken. >:) De eerste keer dat ik zoiets had snapte ik er ook niks van, en het winkelpersoneel nog minder ;)

Fun while it lasted: World Community Grid!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 23:06
Op dinsdag 19 juni 2001 22:01 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Volgende keer dus afrollen voor ik een winkel binnen ga..
Bel mij ff als je een rol van 300 meter hebt gekocht.. wil ik ff bij zijn :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat doe koop ik eerst een camera...

Dit ging gelukkig om een stuk van 5 meter, op zich ook wel grappig om te zien...

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:48
Ehm misschien vreemd.
Maar ik kan sommige winkels NIET in met mijn laptop (in tas). Ik heb een Target tas waar een of andere vage metalen plaat in zit. En die zorgt bij sommige poortjes ervoor dat ze gaan loeien.

Winkels waar ik problemen heb:
V&D, Dynabyte, Dixons, Vobis.

Bij de eerste werd ik heel agressief benaderd, moest mijn laptop inleveren, die werd in de kluis gedaan. Moest een half uur in de winkel blijven ookal kocht ik niets en daarna kon ik hem weer ophalen :?

Dixons deed niet echt moeilijk, Vobis ook niet na enig gebakkelei. Maar bij Dynabyte moest ik wederom alles uitpakken en mijn laptop achter de kassa achter laten. Na wat rondgekeken te hebben kon ik hem weer meenemen en gaan. (Ze vroegen me niet eens een keer ZONDER tas door de poortjes te lopen.. :? hmm).

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• marcus22
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 23:45
De alarmpoortjes reageren inderdaad op een spoel die een bepaalde resonatie frequentie heeft (die uitgezonden wordt door die poortjes).

De poortjes in de winkel waar ik werk werken ook als metaal detector maar geven dan alleen een signaal bij de kassa af, het alarm klinkt dan dus niet.

Als het alarm vals afgaat is het meestal wel een opgerolde kabel maar van een metalen plaat die dat voor elkaar krijgt heb ik nog nooit gehoord.

There is no place like 127.0.0.1

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik had gelukkig de bon erbij zitten, anders had ik misschien iets meer problemen gehad (al handelen ze niet in die dingen bij de V&D) ...

Maar voor die beveiligingsman en mij wasset dus totaal nieuw... bleef ook vriendelijk en zo...

Vind et wel vaag, iets in moeten leveren en een half uur later pas op kunnen halen, slaat nergens op, maar waarom ga je met je laptop winkelen ?

• ScuL
Kan er ook nix aan doen.. Misschien zit er een spiraal in die plaat ofzo die dat veroorzaakt? Die tas was helemaal leeg namelijk. De UTP die ik altijd bij me heb was er ook uit.

• ScuL
Omdat ik in Utrecht op school zit en iets moest hebben, dus dan loop ik ff door V&D Hoog Catherijne heen voordat ik de trein pak snappie :)
Overigens snap ik de handelwijze van de V&D in Utrecht daar ook niet. Wat heeft dat half uur nou voor zin. (Ik heb uiteindelijk toch daar niet gevonden wat ik nodig had dus ging weer weg zonder iets gekocht te hebben.. )

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Heb ook een keer zoiets gehad, stond in een winkel te wachten... Benen worden moe en ik denk, goh, handig hek, laat ik dat effe vastpakken en er tegen aan leunen...
LOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIII.... kijk om me heen en zie niets... Gebeurt wel vaker dat er ergens een alarm gaat loeien... pak dat ding weer vast, want ik stond nog steeds te wachten... LOOOOOOOEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIII.... Huh :? Ben ik dat dan??? Komen 2 van die smalle mannekes die breed lopen naar me toe en staan echt te kijken alsof ik een of andere verschijning was... Het was zomer, dus ik had een korte broek aan en een t-shirt... nou, als je daar iets in stopt valt het wel op...

Maar ze wilden per se weten wat het was... Uiteindelijk bleek het het hangertje aan m'n ketting te zijn (neeeee, niet zo'n hondeding)... Blijkt dus inderdaad iets te maken te hebben met spoelvorming.. Alleen weet ik nog steeds niet hoe hun een gangertje een spoel vinden...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 12:16
Mijn vader had een speciaal pasje waarmee deuren op zijn werk opengaan; bij sommige winkels reageert het alarm hier op.

Wat mijn vader dan doet is gewoon vlak langs die winkels lopen zodat het alarm afgaat, en dat kijken hoe snel de mensen naar buiten komen rennen

.....

Verwijderd

hahaha humor om dit allemaal te lezen :D
Pagina: 1