"Krasjes" op de bezel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Dag Tweakers,

Mijn MacBook pro retina van medio 2014 heeft overal langs de zijkanten een soort van krasjes. Althans, daar lijkt het op want de krasjes zijn niet te voelen en ze zijn een beetje groenig van kleur.

Ik vroeg mij af of dit toevallig te maken kan hebben met dit artikel? nieuws: Apple gaat schermcoatingproblemen op MacBooks aanpakken Ik heb wel eens ooit een middeltje gebruikt om het scherm schoon te maken maar alle foto's die ik kan vinden van schermen met het probleem zoals in het artikel lijken niet echt op mijn probleem.

Heeft misschien iemand ervaring met dit probleem en zo ja, wat heb je er aan gedaan?

Alvast bedankt.

Foto's van het probleem:
http://f.cl.ly/items/0k0g...-10-15%2016%2030%2053.jpg
http://f.cl.ly/items/1c30...-10-15%2016%2031%2005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 08:31
Lijkt idd wel op dat probleem. Beetje vreemde vorm bij jou maar lijkt wel op hoe ik het bij mijne had: https://i.imgur.com/V87hiCl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is inderdaad de coating van het scherm die op die plekken losgelaten heeft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Niet online
sweebee schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:46:
Lijkt idd wel op dat probleem. Beetje vreemde vorm bij jou maar lijkt wel op hoe ik het bij mijne had: https://i.imgur.com/V87hiCl.jpg
Had als in vervangen door Apple? Had jij het alleen op de rand of ook op het beeld zelf?

Ben benieuwd of Apple dit probleem ook kosteloos oplost als het niet op het scherm zelf voorkomt maar alleen op de randen. Iemand die in een zelfde situatie heeft gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 08:31
Garantie had ik via mediamarkt die hem liet repareren door apple. Viel buiten garantie omdat hij ouder dan een jaar was (fabrieksgarantie voor mediamarkt).

Ik had ook een vlek midden op het beeld: https://i.imgur.com/dtDGlSY.jpg

Mijne was nog gerepareerd voor het bekend werd dat apple alles kosteloos ging repareren. Je kunt het beste even bellen of langs de apple store gaan. Willen ze het nog niet verhelpen dan heb je tot 16(?) oktober 2016 om je reparatie te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Heb je wat tussen je toetsenbord en scherm zitten als je de macbook dichtklapt ?
Dit ziet er namelijk niet uit als het standaard 'coating laat los' verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Niet online
Helemaal niets. MacBook gaat altijd in een hoes van vilt die ik al eens heb vervangen nadat dit probleem net begon en gaat vervolgens in een tas met laptop vak. Verder maak ik mijn MacBook toch wel 1 a 2 keer per week schoon dus dat er vuiligheid of iets dergelijks langs af krast lijkt mij vrijwel onmogelijk en vreemd dat het dan niet op het scherm zelf ook zit maar enkel aan de randen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ga naar een Apple Store (dus, een store van Apple zelf) en kijk wat ze er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 13:36

Croga

The Unreasonable Man

Tim.k schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:39:
Ik heb wel eens ooit een middeltje gebruikt om het scherm schoon te maken
Dat is hem. Wat je ziet is inderdaad de coating die aangetast is door schoonmaakmiddel of door vette vingers (hoewel dat meestal niet van die streepjes worden ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Niet online
johnkeates schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:34:
Ga naar een Apple Store (dus, een store van Apple zelf) en kijk wat ze er van vinden.
Dat is helaas een reis van minimaal 2 uur voor mij, vandaar dat ik graag eerst wat meer informatie wil inwinnen voordat ik voor niets naar Amsterdam ga.
Croga schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:36:
[...]

Dat is hem. Wat je ziet is inderdaad de coating die aangetast is door schoonmaakmiddel of door vette vingers (hoewel dat meestal niet van die streepjes worden ;))
Het vreemde is wel dat dit pas echt een maand of 2 later is begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:47
Je kan contact opnemen met Apple via chat/telefoon en dit probleem voorleggen. Waarschijnlijk krijg je dan een een nummer waarmee je bij elke Apple Store of Premium Reseller het kan laten repareren (kosteloos).

• Tim.k
  • Niet online
Kleine update. Ik moest gister in Amsterdam zijn en heb maar gelijk een afspraak gemaakt voor de genius bar. Binnen 10 minuten stond ik buiten met de belofte dat ik later op de dag gebeld zou worden dat de reparatie klaar zou zijn en ik mijn MacBook kon ophalen.

3 uur later ging de telefoon en was mijn MacBook kosteloos van een nieuw scherm voorzien.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Prettig zo'n service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tim.k schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:41:
Kleine update. Ik moest gister in Amsterdam zijn en heb maar gelijk een afspraak gemaakt voor de genius bar. Binnen 10 minuten stond ik buiten met de belofte dat ik later op de dag gebeld zou worden dat de reparatie klaar zou zijn en ik mijn MacBook kon ophalen.

3 uur later ging de telefoon en was mijn MacBook kosteloos van een nieuw scherm voorzien.
Hebben ze nog gemeld wat het probleem was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Y.Eagle
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-01-2022

Y.Y.Eagle

Black&White

Dat is mooi opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 19:40:
[...]

Dit is het coating probleem waar Apple een reparatie-programma voor op poten heeft gezet. Dit hebben ze niet met zoveel woorden aangekondigd maar ze hebben in ieder geval erkend dat er ergens een fabricagefout in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sypie schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 19:02:
[...]
Dit is het coating probleem waar Apple een reparatie-programma voor op poten heeft gezet. Dit hebben ze niet met zoveel woorden aangekondigd maar ze hebben in ieder geval erkend dat er ergens een fabricagefout in zit.
Hmm op de foto's van je zag het er sterk anders uit dan ik heb gezien, je scherm lijkt nog goed. Misschien was je er gewoon vroeg bij?

Fijn in ieder geval dat het goed opgelost is, alvast een goede start voor het nieuwe jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso zou ik het scherm niet meer reinigen met schoonmaakmiddel. Vet verwijderen met een brillendoekje (zo'n droog doekje van stof, dus NIET van papier) en/of een zachte heel licht natgemaakte schone zakdoek (daarna nog een keer met een droge zachte zakdoek erover heen om de achtergebleven waterstrepen weg te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 19:40:
[...]

Het was inderdaad het coating probleem.
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 12:41:
[...]

Hmm op de foto's van je zag het er sterk anders uit dan ik heb gezien, je scherm lijkt nog goed. Misschien was je er gewoon vroeg bij?

Fijn in ieder geval dat het goed opgelost is, alvast een goede start voor het nieuwe jaar :)
De foto van twee maanden geleden was het nog niet zo erg maar in die twee maanden is het probleem wel groter geworden. Gelukkig nog steeds alleen langs de bezel.
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:23:
Sowieso zou ik het scherm niet meer reinigen met schoonmaakmiddel. Vet verwijderen met een brillendoekje (zo'n droog doekje van stof, dus NIET van papier) en/of een zachte heel licht natgemaakte schone zakdoek (daarna nog een keer met een droge zachte zakdoek erover heen om de achtergebleven waterstrepen weg te halen).
Toch denk ik niet dat dat het probleem was bij mij. Ik heb heel bewust opgezocht op internet wat geschikt was voor Apple schermen en kwam via een bekende Mac website bij een middeltje uit, weet niet meer precies hoe het middeltje heet maar het probleem kwam pas veel later opzetten en ik heb het middeltje maar een keer gebruikt.

Toen ik de eerste krasjes zag heb ik mijn scherm alleen nog maar schoon gemaakt met een droge en schone doek zonder druk te zetten en in de twee maanden sinds de foto genomen is is het probleem flink toegenomen.
Pagina: 1