Herrie uit speakers bij gebruik audiosplitter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 18:55

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Topicstarter
Gegroet lieve mede-tweakers!

Ik heb in mijn kamer 2 paar speakers staan, en deze zijn verbonden door middel van een splittertje (van 1 3.5mm naar 2 3.5mm poorten). Vroeger gebruikte ik losse adapters om de setjes van stroom te voorzien, maar nadat een van de laders in rook is opgegaan en daarbij de printplaat van de speakers in zijn dood heeft meegenomen, heb ik besloten om een andere versterker in te bouwen en deze te voeden vanuit de voeding van mijn pc. Het gaat om dit bordje: http://www.banggood.com/A...ifier-Board-p-917242.html

De huidige situatie is nu dit:
-setje 1 wordt gevoed vanuit een adapter
-setje 2 wordt gevoed door mijn pc (12v)
-beide speakers zijn aangesloten op dezelfde audio-uitgang

Wat echter het probleem is, is dat ik een irritante piep uit de speakers hoor komen. Een soort coilwhine. Als ik mijn oor tegen mijn pc aan houd (met de speakers ontkoppeld) hoor ik hetzelfde geluid uit de voeding komen. Bij het gebruiken van een andere audiobron (mijn telefoon bijvoorbeeld) heb ik nergens last van. Ik heb zelf gegoogled, maar kon helemaal niks vinden. Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 17:08
Ja waarschijnlijk omdat je 2 spanningsbronnen gebruikt. Deze sluit je vervolgens samen met de gedeelde ground van de 3.5mm jacks. Probeer beide borden eens op de adapter of voeding van je pc aan te sluiten en vervolgens nog eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 00:28
Je gebruikt een PC voeding om de gelinkte versterker te voeden? Probeer eens een adapter van 9-15v en min 2A. Ik denk dat je dan geen raar geluid meer hoort.

Je PC voeding geeft niet een nette 12v bron. Er zal altijd wat rommel/interferentie uit je PC komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 18:55

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Topicstarter
Ik heb er een aparte voeding aan geknoopt, en het is inderdaad opgelost. Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Verstuurd vanaf mijn magnetron