Adapter op 100 full Duplex

Pagina: 1
Acties:

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hallo

Ik draai win2000 server als ik een netwerk kaart nu op 100mb fullduplex wil zetten loopt dat ding vast !!

Ik heb ook al andere nic geprobeerd maar steeds zelfde probleem..

Iemand hiet ervaring mee ?

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 12:31
dit is wederom een kort door de bocht omschrijving... zoals meestal. Wat extra info over welke NICs je hebt gebruikt en drivers. Of de IRQ's van je NICs geshared zijn etc...

In ieder geval draai ik ook advanced server met een Realtek 8139a op 100Mbit full duplex en heb er geen problemen mee.
Als je comp gewoon vastloopt, zeg dan of de kaartjes het op 100 HALF duplex wel goed doen en wat ze op 10 Mbit Half/FULL duplex doen.

• Smurff
  • Niet online
ook hier is wat meer info

nic 1 is een Intel 21140 Based PCI Fast Ethernet Adapter op IRQ 9

nic 2 is een 3Com EtherLink XL 10/100 PCI NIC (3C905-TX) op IRQ 9

Uhm en er staat toch echt 100mb Fullduplex en niet 10mb ;)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Mmmmm beide nics op IRQ 9 , ik zou eens kijken als je 1 van de 2 kaarten op een ander IRQ zet.
IRQ sharing is vaak een bron van problemen

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Dat heb je met Acpi dan komt in W2K alles op Irq 9 maar volgens mij hoeft dat geen probleem te zijn hoor.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

gebruik je crosskabel, hub of switch?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Smurff
  • Niet online
maakt niet uit heb alles er tussen gehad..
Steeds zelfde probleem

• supershoe
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Welk "ding" loopt vast?
Je netwerk kaart....dus gewoon geen data stroom meer.
Of je windows?

Sigs van meer dan 1 regel sucken.

• Smurff
  • Niet online
uhm windows blauw scherm

Verwijderd

drivers

Verwijderd

ACPI uitzetten in je BIOS?

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 12:31
Mijn probleem was dat ik mijn kaart niet kon pingen etc. omdat deze geshared zat met een soundblaster pci64.

De oplossing hiervoor was:
De internet nic in een ander pci slot stoppen en kijken op welk irq die komt (in het boekje zal ook wel staan welke pci sloten irq's delen) Kan ook zijn dat dit met ACPI niet mogelijk is...

Om te testen of de nic goed werkt heb je in ieder geval voor de 3com wel test utilities in DOS. ALs de test geeft dat het niet werkt zal het onder win2k al helemaal niet werken.

succes

Verwijderd

Zet op een server altijd ACPI uit ... is een grote bron van problemen: het verneukt je toewijzing van interrupts.

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
Zou maar eens andere drivers gaan downen en installeren denk dat het dan opgelost is :)

Bij de weg, heb op mijn 8 Win 2k servers met ACPI aan nog nooit problemen gehad met IRQ's, dus het is naar mijn mening niet nodig om op een server ACPI uit te zetten.
Pagina: 1