Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Het is een 1000/100 Mbps netwerk kaart.PCI-E

Het betreft het volgende artikel:
- Merk: TP-Link
- Model N: TG-3468 (v2)

Computer opengehaald, kaart ingeplugged, pc aangezet, je kent het wel.
Vista 64 bit - English (ik weet, oud, volgend jaar nieuwe pc, maar voor nu werkt het nog redelijk)

Drivers van de officiele site gehaald:
- http://www.tp-link.com/en/download/TG-3468.html

Via: "My computer" -> "Manage" -> "Device manager" kom ik terecht bij de Network adapters.
Hier staat de "Realtek RTL 8168/8111 Family PCI-E Gigabit Ethernet NIC (DCIS 6.0)" in de lijst met het gele /!\ icoontje. (naam lijkt me niet te kloppen... dus dat is alvast 1)
Als ik de driver uninstall / install, dan krijg ik de melding van windows "Device driver software was not successfully installed, please consult with your device manufactuter for assistance getting this device installed." (Failed)

Properties geeft de volgende info:
""This device cannot start. (Code 10)

Click 'Check for solutions' to send data about this device to Microsoft and to see if there is a solution available.""
Driver details geeft aan dat:
c:\windows\system32\drivers\Rtlh64.sys
Realtek corporation
File version 6, 1837, 0926, 2006 built by: winDDK
Dat vind ik wat vreemd, omdat de gedownloadde drivers dat bestand niet bevatten:
C:\Downloads\Windows Vista 64bit\nettpx64.cat
C:\Downloads\Windows Vista 64bit\nettpx64.inf
C:\Downloads\Windows Vista 64bit\RtNicpop.DLL
C:\Downloads\Windows Vista 64bit\tplh64.sys
En,. als ik vervolgens "update driver" aanroep vanuit de device manager, krijg ik van windows te horen dat:
"Windows has determined the driver software for your device is up to date".

Ik ben een beetje aan het einde van mijn touwtje van dingen die ik kan proberen,. heeft iemand wellicht meer ervaring hiermee, of kan ik dit ding het beste terug naar de winkel brengen? :(

Hiernaast heb ik ook van TP-link een "TP-link Wireless USB adapter", zodat ik dit kan posten. En die werkt wel, en toont ook de juiste naam in de network adapters lijst. 8)
Maar, het liefst zou ik dus gewoon via de UTP kabel op mn netwerk kunnen,.

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Maar het is dus een kaart die je voor het eerst geplaatst hebt, het is niet zo dat hij het voorheen wel gedaan heeft? Gebruik je Windows op de connectie op te zetten of zit er iets van een tooltje van TP link tussen om de connecties te managen? En je hebt natuurlijk wel even een herstart uitgevoerd na de installatie?

Je kan ook geen drivers vinden via Windows update trouwens? Als je toch internet hebt via de andere dongle kan je dat altijd nog even proberen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Realtek RTL 8168/8111 driver bij Realtek zelf downloaden: http://www.realtek.com.tw...=1&Level=5&PFid=5&PNid=13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Rupie schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:05:
Maar het is dus een kaart die je voor het eerst geplaatst hebt, het is niet zo dat hij het voorheen wel gedaan heeft? Gebruik je Windows op de connectie op te zetten of zit er iets van een tooltje van TP link tussen om de connecties te managen? En je hebt natuurlijk wel even een herstart uitgevoerd na de installatie?

Je kan ook geen drivers vinden via Windows update trouwens? Als je toch internet hebt via de andere dongle kan je dat altijd nog even proberen.
Nee,. ik heb een Dell XPS staan,. en de onboard utp daarvan heeft de geest gegeven.
Dus,. destijds een usb dongle voor wifi gekocht en die werkt. Maar, als je 6 gasten over de vloer hebt,. is wifi toch niet echt snel meer.
PCI-E kaartje gekocht vandaag, en voor t eerst ingepluged.

En ja, restart gedaan.
Is verder geen dongle,. en TP heeft er geen tools bijgeleverd,. enkel de drivers,. en die zijn t zelfde als van de site.
Ik zal die eerst eens proberen.

Edit:
Dank, en hulde ! _/-\o_
Hij doet het nu :D

Listen to the voices in your head.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onthoud dit voor andere "merk problemen". vaak werkt de generieke driver van de chipset wél en de "custom" driver van de kaart (of whatever apparaat) juist niet. Had hetzelfde met een Dell LTE modem voor in de laptop. Wou niet werken in zijn eigen Dell systeem. Heb drivers van Ericsson (fabrikant van de modem) site gehaald (moeilijk aan te komen), en loopt als een zonnetje.