Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Veel werkgevers stellen een mobiele telefoon ter beschikking aan werknemers, enerzijds wegens bereikbaarheid anderzijds als secundaire arbeidsvoorwaarden.

Ik ben benieuwd naar jullie situatie/ervaring. Gebruiken jullie hem ook privé, zo niet mag het niet of is dat een eigen keuze? Krijg je een dumbphone of een smartphone? Of wellicht een vergoeding om je privé abbo zakelijk te gebruiken?

TS krijgt een dumbphone vanwege zijn functie en kan daar een data abbo van maken tegen inhouding van €10,-. Punt is dat er "maar" 250MB data bij zit. 1GB is ook mogelijk maar kost dan €25,-. Smartphone zelf betalen, kosten van standaard dumbphone worden vergoed. Dit zijn mi. absurde prijzen. Beleid van werkgever is om de meerkosten ten opzichten van dumbphone door te belasten.

Ik liep tegen de beperking van 250MB aan, de prijs voor 1GB is me te hoog, heb ook liever minstens 2GB. Sinds een maand loop ik met twee telefoons, eentje zakelijk de ander privé. Ik ga er strikt mee om. Na werktijd staat de werktelefoon op "do not disturb" en zit meestal in mijn tas.

Wat ik merk is dat ik voorheen toch vaak mailtjes s'avonds op de bank las of op een verloren moment onderweg, buiten werktijd. Ook kreeg ik sporadisch telefoon buiten werktijd of op vakantie. Welke ik meestal wel op nam. Dat is nu dus niet meer.

Gebruik hem overigens tijdens werktijd volop, zowel om collega's te bellen als ook extern. Nummer staat ook op m'n visitekaartje. Een mobiele telefoon is vanuit mijn functie logisch.

Had verwacht dat twee telefoons lastig is, valt me tot nu toe mee. Qua kosten is het ook prima te overzien, een sim-only kost niet veel. Ik belde niet veel privé met mijn werk telefoon, ik denk maximaal 120 minuten per maand en dan de vakanties (dat zal misschien iets meer tegenvallen).

Heb nu privé een iPhone 6 en gebruik zakelijk mijn oude iPhone 5 (met de data geblokkeerd). Agenda en contact synchronisatie is wel erg handig en gaat nog over WiFi.

Benieuwd naar jullie situatie/ervaring.

[ Voor 13% gewijzigd door Bartjeee op 24-10-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Voor mijn werk als verpleegkundige in de wijk hebben wij vanuit de organisatie een LG toestel gekregen. Eentje van het jaar 0, aangezien die draait op een onstabiele Android 4.1.2.
Dit toestel is voor onderlinge contact met collega's, andere disciplines en het klokken en bijhouden van de looproute van de cliënten.

Er zit dacht ik 100/200 mb internet en een x aantal bel minuten. Kom je hier overheen dan gaat dit van je salaris af. Ze hebben een contract met KPN maar ik ving iets op dat ook dit komt te vervallen en je nu dus zelf een toestel moest kopen en dan een SIM van werk kreeg met meer data en belminuten.

Privé heb ik een S6 dus deze LG is echt alleen voor werk :)

Echt praktisch vind ik het niet omdat je bereikbaar moet zijn op beide toestellen en ik zet na mijn werk mijn werk telefoon gewoon uit. Ik ben dan vrij en heb dan even niets met werk te maken.

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Heb een telefoon privé alsmede één van het werk. Werk en privé hou ik strikt gescheiden.

Bel met de zakelijke telefoon ook niet privé en 's avonds gaat hij op stil en niet mee als ik van huis ben. Tijdens vakanties ben ik derhalve ook niet bereikbaar.

Liever overdag een extra telefoon op zak dan op ieder moment door werk gestoord kunnen worden. Met kosten/limieten zoals bovenstaande users zou ik er helemaal niet over nadenken. 250MB voor €10 euro is gewoonweg triest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik krijg een vergoeding van mijn werk. Of ik hiervoor mijn eigen abonnement vergroot of een aparte telefoon neem moet ik zelf weten. Aangezien ik ook 's avonds bereikbaar moet zijn in noodgevallen, en ik graag een goeie telefoon gebruik waar ik me niet aan erger gekozen voor 1 telefoon met onbeperkte minuten/sms en genoeg data. (Vergoeding is niet genoeg voor dure telefoon en groot genoeg abonnement).

Ik deel mijn mobiel alleen uit aan collega's, niet aan 'relaties'. Die krijgen mijn vaste nummer (staat ook op mijn kaartje). Een enkeling krijgt het als ze er speciaal naar vragen, maar er wordt nooit misbruik van gemaakt (even afkloppen).

Ik kijk af en toe thuis op mijn mail, maar dat is in sommige gevallen ook gewoon onderdeel van het werk. Als ik een tijdje thuis niet kijk is dat ook geen probleem (tenzij ik van tevoren weet dat er iets gaat gebeuren wat ik in de gaten moet houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:27

3DDude

I void warranty's

Heb mijn prive geforward naar werktelefoon.
Kan zijn dat ik soms bel met werk naar prive.

Whatsapp draait op oude 06 nummer.
Zakelijke collega's krijgen alleen werk-nummer.
Mocht ik weg gaan gaat forward uit, eigen 06 erin. Klaar.
Whatsapp en dergelijke draait er toch op. Als iemand mijn prive belt --> gaat zakelijk over :)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier ook een zakelijke mobiel, al bijna 10 jaar bij drie verschillende werkgevers.
Beleid verschilde per werkgever, maar ik zie zo'n ding simpelweg als een veredelde deskphone die toevallig draagbaar is. Kortom: gebruik voor werk. Mail lezen, whatsapp, bellen, confcalls en dagelijks even naar huis bellen als ik onderweg ben. En voor flitsmeister in de auto ;)
Als ik thuis kom gaat ie in een hoekje. Gebruik hem incidenteel voor standby. Als ik buiten werktijd gebeld wordt zie ik wel of ik opneem. Ben ik vrij en loopt ie leeg, jammer dan. Zorg wel dat ie opgeladen is als ik hem nodig heb.

Alleen bij mijn huidige werkgever gebruik ik echt extra apps, maar ook puur zakelijk. Yammer lezen en urenregistratie. Verder een FUP er op voor zowel bellen als data. Maar nogmaals, dat laatste verschilt per werkgever. Als ik zelf moest bijbetalen voor iets dat ik echt nodig had voor werk, zou ik bij mijn baas aankloppen want dat kan niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ik had hiervoor een telefoon van de zaak maar deze heb ik toen heel snel vervangen voor een dual sim telefoon. Data + zakelijke nummer was van de werkgever en mijn prive sim had alleen goedkoop sim only abbo.
Werkte perfect, altijd je telefoon opgeladen geen gezeur met shit die telefoon is leeg want je hebt er maar 1. En zakelijk nummer kan je gewoon met 2 clicks uitzetten kan je gewoon niet gebeld worden.
2 andere ringtones dus ik wist altijd waarvoor ik gebeld werd zonder dat ik zelfs maar hoefde te kijken.

2 telefoons werkt natuurlijk ook maar dat is 2x databundel, 2x opladen, 2x meenemen allemaal net niet handig. En redelijke dual sim telefoon is maar 80 euro dus waarom ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:02
Smartphone van de zaak met databundel die privé gebruikt mag worden voor zowel bellen als datagebruik. Databundel is volgens mij 1GB maar heb geen flauw idee hoeveel ik verbruik per maand.
Heb zelf geen privé toestel, gebruik het zakelijk toestel net als de meeste collega's ook voor privé doeleinden. Mail synchronisatie staat ingesteld met piektijden, tussen 07 en 18 push mail, daarbuiten handmatig.

Bij onze dienstverlening horen stand-by diensten en heb de mobiel ook regelmatig bij me als ik zelf geen stand-by dienst heb. Mocht een collega met stand-by extra handjes/hulp nodig hebben dan kan hij eventueel bellen en in de praktijk wordt daar absoluut geen misbruik van gemaakt. Andersom doen collega's dat uiteraard ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Laatst online: 22:18

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

En zelf ene duo-sim kaart kopen, met op je tweede sim puur een data-abonnement?
Dan moet je wel zelf die telefoon kopen, maar daarna heb je best of both worlds?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een dualsim telefoon omdat ik een Nederlands en een Belgisch nummer heb. Als ik op een nummer van het werk altijd bereikbaar moest zijn zou ik dat ook zo doen, zelfs al zouden ze alles betalen ik zou toch mijn privenummer ook willen behouden.

In jou geval zou ik die databundel dan zelf regelen met mijn privenummer aangezien dat inderdaad wel goedkoper kan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:15
Ik heb beide omdat ik het toch graag gescheiden wil houden, ik kan de telefoon van de zaak ook prive gebruiken als ik dat aangeef en dat kost mij dan €7,50 per maand en mag daar dan 'onbeperkt' mee bellen en internetten. Ik zet onbeperkt tussen haakjes omdat het wel enigszins met een fair use policy is... zou ik tien uur in de maand bellen en 10GB per maand verstoken dan is dit nog geen probleem, maar onlangs is een collega wel aangesproken omdat deze al op de 100GB per maand zat en dat vond men toch wel een beetje erg veel. Maar ik maak daar dus geen gebruik van ondanks dat het heel erg voordelig is...

Wat betreft het toestel, we mogen een toestel uitzoeken tot €450,- incl. BTW en het is dan de bedoeling dat we daar 2 jaar mee moeten doen, eventueel mag een duurder toestel maar dan moet men bijbetalen. Dit beleid gaat overigens volgend jaar wel veranderen omdat men nu eigenlijk ieder toestel mag uitzoeken en dat blijkt nu toch wel lastig mbt beheer en ondersteuning. Wat dit precies gaat worden is nog niet helemaal duidelijk; vrijwel zeker geen iPhone's meer en nog maar de keuze uit een specifiek aantal Android merken/toestellen en Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43

sebasd

loopt op espresso

Ik heb maar 1 nummer en 1 telefoon, gebruik ik zowel zakelijk als prive. Vind het wel zo makkelijk, geen gesleep met 2 telefoons en 2 laders.

Nu als freelancer hoef ik sowieso geen rekening meer te houden met werkgevers die vinden dat je altijd bereikbaar moet zijn, en bij opdrachtgevers maak ik altijd wel duidelijk dat als ik niet opneem dat het niet uitkomt. Bellen mogen ze altijd, ik geef geen garantie dat ik opneem (behalve eventueel bij een standby, dan houd ik het wel in de gaten, maar in mijn rol gebeurt dat zo goed als nooit). Heb persoonlijk ook geen moeite met een werktelefoontje onder privetijd en vice versa.

Overigens ging het ook al zo toen ik nog in loondienst was, en ook daar nooit echt veel moeite mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Heb een witte iphone 5C 16GB op het Vodafone netwerk van mijn werkgever, de Belastingdienst. Toestel moet in Nederland blijven en enkel voor zakelijke gesprekken. Datalimiet weet ik niet, denk 1 GB of zo. Bijna alle vaste toestellen (en lijnen) zijn vervallen in de kantoren.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:13
Hier krijgen we een abonnement met onbeperkt SMS en minuten en 10GB uit de grote bundel. Dat wil zeggen dat als ik over m`n 10GB ga dat er eerst bij collega's af gaat die het niet gebruiken voor het door gecalculeerd wordt. Standaard is de telefoon die er bij hoort een Samsung S4 Mini, maar je kan er ook voor kiezen een vergoeding te accepteren van €7,- per maand en dan je eigen telefoon te kopen.

Ik gebruik met deze voorwaarden niet eens meer een privénummer, ik doe het zo al 5 jaar. Ik moet zeggen dat ik vindt dat dit heel netjes geregeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Hier een zakelijke telefoon die ik ook prive gebruik.
Betreft vanaf volgende week een Iphone 6S.
Databundel is 2GB en 4 uur bellen geloof ik.

Ik bel er amper mee (alles via WhatsApp) of mail etc. Als ik een uur haal in de maand is het veel.
Ik wordt er alleen tijdens mijn storingsweek veel op gebeld of gesmst.

Mijn werkgever doet er totaal niet moeilijk over als je over de limiet gaat. Afgelopen zomer in Duitsland gezeten voor vakantie en 30 euro aan databundels uitgegeven. Heb het netjes gemeld toen ik terug was maar nooit een rekening gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:01
hier bij ons thuis heeft er ook iemand een zakelijke telefoon.

Zakelijke telefoon is een Nokia C1 (er kan ook alleen bellen en gebeld worden). Wordt vooral meegenomen naar het werk, om vanuit daar te bellen. Hoeveel belminuten erop zitten weten we niet, is niks gezegd en je mag hem ook voor prive gebruiken.

Werkgever is zo groot geworden dat zowat iedereen rond loopt met een telefoon van de zaak, iedereen loopt er in de vakanties ook prive mee te bellen en er wordt amper op gecontroleerd. Als je hem alleen zakelijk gebruikt, zou aanzienlijk besparen in de kosten...

Er zijn ook genoeg mensen op kantoor die een Samsung Galaxy Mini S3 krijgen (dat wordt in fases uitgeven) en veel mensen hebben die al. Waardoor je automatisch een internet bundel erbij krijgt. Ik hoor genoeg collega's die ook tijdens vakantie en in het buitenland gewoon aan het internetten zijn.. :| :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
IPhone 5 en iPad Air van de zaak, geen idee wat voor abo maar je kan gebruiken wat je nodig hebt. Alleen voor buitenland heb je toestemming nodig. Gebruik ze ook enkel zakelijk. Zelf nog een S6 er naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij mijn vorige werkgever had ik een zakelijke telefoon (s4 mini) , gebruikte die amper privé en had dus altijd 2 telefoons mee. Bij nieuwe werkgever geen mobiel van de zaak, maar wel 2 vaste nummers (+31 en +32) die doorgeschakeld zijn naar mijn laptop. Werk geregeld in België en kan dan dus bellen en gebeld worden met de laptop.

Naar mijn mening is een zakelijke telefoon ook geen secundaire arbeidsvoorwaarde , de telefoons zijn vaak verouderd en sim only is tegenwoordig zo duur niet meer.

[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 25-10-2015 21:59 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:22
Ik heb alleen een zakelijke telefoon en heb in de afgelopen 18 werkjaren zelfs nooit een privételefoon gehad. Daarom ben ik wel drie keer van nummer veranderd. De eerste keer nummer wisselen was nog niet zo spannend, de tweede keer een paar jaar terug was al lastiger omdat mijn nummer al veel meer verspreid was in mijn zakelijk en privénetwerk.

Werkgever (1000+werknemers) heeft beleid dat buitenlandkosten door werknemer worden betaald, maar verder is voor telefoon- en dataverkeer een flat-rate abonnement afgesloten. Dat scheelt héél veel administratiekosten en kan dus makkelijk uit! We hebben geen eigen bijdrage. De verstrekte telefoon is 'sober maar doelmatig', met een prijs van tussen de € 150-200.

Ik bel overigens heel weinig privé, dataverkeer zal wel wat meer zijn maar loopt ook de spuigaten niet uit (meeste is toch via wifi thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-04 19:54
BIj de oude werkgever een BB met geen limiet hoewel dit intern wel werd bijgehouden extreme uitschieters werden aangesproken maar meer niet. De nieuwe werkgever een iPhone met wederom geen limiet ook niet in het buitenland. Het enigste nadeel is dat bij tekenen een clausule erin zat dat social contacts van het bedrijf zijn dus op m'n werk mobieltje draai ik geen wechat/whatsapp/FB en een tweede LinkedIn die ze mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Hier maar 1 telefoon, prive, al jaren. Sommige werkgevers/klanten willen een foon geven, maar dat wil ik niet. Zakelijk en prive scheid ik gewoon door afspraken te maken en dat werkt, zeker omdat ik medegedeeld heb dat ik buiten werktijd geen telefoon op neem.

Ik krijg gewoon een vergoeding zijnde 1/3 van de maandkosten exclusief het toestel deel (8 uur zakelijk, rest prive, klant hoeft niet mee te betalen dat ik een premium foon wil).

Er zijn mensen die zakelijk buiten werkuren te bellen, die vertel ik gewoon, tot morgen ochtend. Afgeschermde nummers neem ik al helemaal niet op. Telefoon moet leven niet beheersen en voicemail doe ik niet aan.

Wanneer er verwacht wordt dat ik in prive tijd wel telefoon op neem, dan kan dat in overleg. Maar dan gaat gewoon overwerk tarief lopen en schrijf ik gewoon een uur overwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door Wim-Bart op 26-10-2015 04:21 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:13

P_Tingen

omdat het KAN

Sinds begin dit jaar heb ik een telefoon van de zaak. Ik had het al eens eerder aangekaart maar toen werd er erg moeilijk over gedaan: "waar heb je hem dan voor nodig? hoeveel bel je dan?". Vanuit mijn or-functie zou het eventueel wel kunnen maar moeilijk, moeilijk, moeilijk. Dit jaar noemde ik het weer eens en toen was het ineens geen enkel probleem. Andere leidinggevende wil wel eens helpen :)

Bij ons kun je kiezen voor een Samsung Galaxy S-serie of een Lumia 7-serie, of zelf een telefoon aanschaffen en dan tot max €275 declareren. Ik heb voor een Lumia 735 gekozen. Lekker makkelijk, door facilitaire zaken geregeld en thuisbezorgd. Ons abonnement is 500GB data en max €50 belkosten. Onderling bellen tussen collega's is gratis binnen ons abonnement. Buitenland en buiten bundel is in principe voor eigen rekening maar de belkosten die ik op vakantie gemaakt heb, zijn nog niet ingehouden. Ik vermoed dat het ook niet gaat gebeuren trouwens.

Ik heb 1 telefoon voor zakelijk en privé, mijn privételefoon heb ik opgezegd toen ik deze kreeg. Ik word zelden buiten werktijd gebeld en als het wel zo is, zijn het meestal telefoontjes van collega's die ik privé ook wel wil spreken.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 07-03-2016 11:34 ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 08:38
Ik heb hier een S4 mini met dual sim functie. Telefoon is van de zaak en bel er vrij weinig mee (zowel zakelijk als prive).

Helaas werkt de S4 mini best wel brak met het internet (je kunt maar 1 SIM kaart instellen met 3G, de andere werkt dan op trage GSM, en het omschakelen is best een klusje). Beide sims blijven dus online, ook in het weekend. Als er toch iemand belt zie/hoor je wel op welk nummer hij binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55
Had een zakelijke blackberry, nu omgewisseld voor een LG. Accu gaat ruim 4 dagen mee, dus wel een goede wissel. Momenteel 125 minuten en 250MB, wordt vergroot naar 250 minuten en 1gb (4G).
Toestel is zakelijk, maar zolang er niet over limieten gegaan wordt mag het privé gebruikt worden.

Heb hem eigenlijk altijd bij me, lees/beantwoord altijd wel mail, en zal alleen bij uitzondering niet opnemen als er gebeld wordt. Moet bij me/opgeladen zijn bij standby (reden dat ik hem heb).

Privé heb ik een OnePlus One, ook altijd bij me, en gebruik ik voor al het andere. Ik wil de mogelijkheid houden werk en privé gescheiden te houden. Best prettig om werktelefoon niet naast mijn bed neer te hoeven leggen soms, of gewoon een dagje weg te gaan en hem te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-05 21:58
Ik heb een iphone 5s van het werk waar ik ook onbeperkt prive mee mag bellen. Echter heb ik zelf nog een eigen telefoon. Ben nog niet helemaal over uit of ik mijn prive telefoon weg ga doen. Vindt het psychologisch wel lekker dat ik na werk mijn werktelefoon gewoon in de hoek gooi en er morgen weer naar kijk. Denk dat als ik hem prive gebruikt ook meer werk gerelateerde dingen gaan doen zoals mails checken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:40
Zakelijke Samsung S4 mini, die ik ook prive gebruik. Geen aparte prive-mobiel. Geen idee welke bundels er op zitten. Ik gebruik de internetverbinding ook op vakantie, en heb nog geen klachten gekregen.
Het aantal keer dat ik buiten werktijden gebeld wordt is gelukkig zeer klein. Als dat veel meer zou worden zou ik wel overwegen om een prive telefoon er naast te nemen.
Ik doe wel heel erg mijn best om mijn zakelijke mobiele nummer niet aan klanten te geven: die bellen maar naar kantoor, en kunnen dan evt wel doorverbonden worden als ik niet binnen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:23
Heb een zakelijke blackberry (rijksoverheid). Privégebruik druist in tegen onze integriteitsregels, en is dus een no-go. Het is (uiteraard!) niet toegestaan dat ik op kosten van de belastingbetaler mijn vriendin ga lopen bellen.

Verder is gebruik gemaximeerd tot €40/maand (gemiddeld over een kalenderjaar). Ga je daar overheen, dan krijg je een overlegje met je leidinggevende, waarin jij aan moet geven waarom jij meer moet bellen/internetten/SMS-en waardoor je buiten de "bundel" gaat. Geen/slechte uitleg = waarschuwing + aantekening integriteit in p-dossier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:33
Ik krijg vanuit mijn werkgever tot maximaal 40,- per maand vergoed voor gebruik van mijn prive telefoon + abonnement, dit is dan de hoogte van de maandfactuur, alles wat ik boven de 40,- kom moet ik zelf betalen.
Verplichting is dat minstens x%(weinig, volgens mij 10 ofzo) van verbruik werkgerelateerd is. Telefoonnummer hoeft alleen bekend te zijn binnen de eigen organisatie. Zelf er voor gekozen om mn nummer op mn visitekaartje te zetten, al geef ik die sowieso weinig uit.

Doordat mijn abonnement 43,- per maand kost betaal ik dus feitelijk 3 euro per maand voor mijn telefoon + abonnement waar ik ook gewoon prive mee kan bellen. Daarom ook maar een 1 jarig abonnementje afgesloten zodat ik jaarlijks een nieuwe telefoon kan uitzoeken voor wat bijbetaling. De bijbetaling per jaar is toch minder dan ik hiervoor betaalde aan abonnementskosten per jaar. Binnenkort maar eens overstappen op de lumia 950 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RatedR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-04 09:56
Heb een Nokia 820, op Vodafone netwerk. Nieuwe telefoon uitkiezen eens per drie jaar (bijna weer aan de beurt). Bellen, sms en data is allemaal FUP, zowel zakelijk als prive. Binnen Europa online via (100 mb/dag) databundel, buiten Europa geen data, maar wel tel/sms. Voor beiden situaties zowel zakelijk als privé veelvuldig gebruikt (een klein uurtje bellen in buitenland op vakantie, data binnen Europa, ook méér dan die 100 MB), allemaal geen probleem. Heb ook wel eens 8GB verstookt in een maand, wederom geen probleem.

Als ik de reacties hierboven zo lees, mag ik blij zijn met m'n werkgever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:44
Mijn situatie is wat anders als zelfstandige, maar ik heb er explisiet voor gekozen een apart zakelijk toestel aan te schaffen. Klanten krijgen mijn prive-nummer niet, daarmee basta.

Tevens is het zo makkelijk om beide gescheiden te houden qua kosten en administratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 13:07
Ik heb van mijn werkgever een smartphone aangeboden gekregen, met 500mb data.
Ik heb voor mezelf een dual sim telefoon aangeschaft, waar beide sims in zitten. De tweede smartphone heb ik weer ingeleverd. Twee smartphones is me toch te veel. Aangezien ik geen sachel/mannpurse heb en ook graag mn sleutels en portomonee in mijn broekzak heb.

Mijn telefoon zo ingesteld dat ik 500mb van mijn zakelijke sim gebruik. Daarna gebruik ik mijn prive sim. Deze is pre-paid. Altijd bereikbaar op mijn prive nummer. Werk sim kan ik uitzetten of muten. Buiten werktijd wordt ik eigenlijk niet veel gebelt, enkel als het urgent is. Daarvoor heb je tenslotte ook zo'n apparaat. Werkzaamheden in privetijd worden gecompenseerd met privetijd.

Kosten voor de telefoon heb ik uit eigen zak betaald. het is tenslotte mijn keuze om niet met twee telefoons te lopen, en nu kan ik de data van mijn werkgever ook voor prive gebruiken. Leek me een goede compensatie.

EDIT:
Ohja, zit veel in het buitenland/azie voor mijn werkgever. Aangezien mijn (prive simonly aanbieder daar geen partners heeft, of torenhoge prijzen vraag, gaan mijn prive sim eruit en koop ik op kosten van de baas een data-only (lokale) sim. Prepaid 10 euro voor 4gb. Op die manier kan ik ook onderweg werken via tethering en eventueel via Line/Lync bellen om mijn werkgever nog wat centen te besparen.

[ Voor 17% gewijzigd door kid1988 op 26-10-2015 14:50 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 02-05 19:31
De mensen die in onze organisatie voor een telefoon in aanmerking komen krijgen een Nokia C1, tenzij voor je functie internet nodig is, dan krijg je een iPhone. Tot voor kort was dat een 4S, momenteel krijgen mensen geloof ik een 5.

Verder zitten we met zijn allen in een of andere groepsbundel met X minuten en 500 MB data (goedkoopste bundel van KPN geloof ik), maar omdat de meeste mensen een C1 krijgen kunnen de mensen met een iPhone flink los gaan qua data :+

Omdat het de goedkoopste bundel is (en het groepstegoed niet op gaat) is privégebruik gewoon toegestaan, niemand (nu ja, KPN :+ ) wint er iets bij om dat niet toe te staan. Tegen excessief gebruik wordt wel opgetreden.

Alles wat hierboven staat, staat wel op losse schroeven, vanwege een aankomende fusie :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Wow, wat een verbazing hier van hoe karig sommige werkgevers zijn in het voorzien van een zakelijk telefoon.

Zelf heb ik een iPhone 6 met onbeperkt bellen in Nederland en 10gb databundel, waarbij als het op is bij collega's vandaan gesnoept wordt. Uiteindelijke kosten buiten de bundel zijn automatisch voor mij, tenzij ik kan aantonen dat het zakelijk noodzakelijk was.
breew schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:37:
Heb een zakelijke blackberry (rijksoverheid). Privégebruik druist in tegen onze integriteitsregels, en is dus een no-go. Het is (uiteraard!) niet toegestaan dat ik op kosten van de belastingbetaler mijn vriendin ga lopen bellen.

Verder is gebruik gemaximeerd tot €40/maand (gemiddeld over een kalenderjaar). Ga je daar overheen, dan krijg je een overlegje met je leidinggevende, waarin jij aan moet geven waarom jij meer moet bellen/internetten/SMS-en waardoor je buiten de "bundel" gaat. Geen/slechte uitleg = waarschuwing + aantekening integriteit in p-dossier.
Een organisatie van zulk formaat betaald peanuts per minuut of MB. Echt overdreven om zo snel met aantekeningen te strooien. Mag je overigens wel naar de toilet op kosten van belastingbetaler?

[ Voor 53% gewijzigd door Deveon op 26-10-2015 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:23
Deveon schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:11:
[...]

Een organisatie van zulk formaat betaald peanuts per minuut of MB. Echt overdreven om zo snel met aantekeningen te strooien. Mag je overigens wel naar de toilet op kosten van belastingbetaler?
Klopt.. je moet ook echt je best doen om over de €40 te gaan. Het meeste telefoonverkeer is overheid-intern.. daar betalen we geloof ik nauwelijks voor.
De overheid (of in ieder geval het onderdeel waar ik werkzaam ben) is heel erg streng op integriteit. Alles wordt betaald met belastinggeld, dus tegen privégebruik van overheidseigendom wordt (in mijn ogen: terecht) zeer streng opgetreden. Vorig jaar zijn er nog twee medewerkers ontslagen omdat zij ondanks waarschuwingen teveel privé gebruik maakten van de dienstauto's.
Zelfs omrijden (om even ergens iets op te halen buiten je "route") op een dienstreis wordt al opgemerkt door het trackingsysteem. Gebeurt het te vaak --> gesprekje waarin je uit moet leggen waarom. Geen goede reden = waarschuwing.
Ik vind dat terecht. De burger (=belastingbetaler) betaalt mijn salaris, bureau, computer, laptop en de poolauto's waarmee ik voor mijn werk kan reizen. Ik vind het dan niet meer dan normaal dat ik diezelfde burger niet onnodig op kosten jaag. Dat is trouwens ook de hele sfeer binnen mijn kring van collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:43
Ik mag declareren tot max 75e per maand. Daarboven zelf betalen. Inclusief 1 a 2 buitenlandse trips is dit niet eens heel ruim.

Dus telefoon en abbo mag zelf gekozen worden.

Keuze gemaakt voor 1 telefoon (Iphone 6s) voor prive en werk. Uitzetten kan dus niet maar gemak van 1 toestel en nummer is mij wel wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Heb dumb phone van het werk (Nokia 6300), zonder data bundel. Gebruik het alleen zakelijk maar bel naar NL en buitenlandse nummers. Telefoon blijft in het weekend in de tas. Voordeel is dat batterij erg lang mee gaat, nadeel is dat klanten je raar aankijken als ze zo'n Nokia zien.

Werkmail en calendar heb ik op m'n prive iPhone 6s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnovos
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn werkgever wil vaste telefoons de deur uitdoen en helemaal overschakelen op mobiel. Reden: "altijd bereikbaar". Ik heb hem al uitgelegd dat "altijd" bij mij toch echt niet anders dan van 8.00 tot 17.30u is.

Cetero censeo Dynalogic delendam esse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:16
Ik werk als accountmanager en heb een een telefoon via m'n werkgever. Dit staat in de arbeidsovereenkomst vermeld onder de functiegebonden secundaire voorwaarden.
Er word hier geen eigen bijdrage gehanteerd, je hebt onbeperkt data en bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland, daarnaast €50,- tegoed per maand voor alternatieve tel. nr's, buitenland of data in het buitenland.
Privé gebruik is toegestaan, ga je over het tegoed heen dan word dit ingehouden van je bruto salaris, tenzij je kunt aantonen dat het puur zakelijk gebruik is.
Iedere 2 jaar mag je een nieuwe telefoon kiezen, met enige vereiste dat het een iOS of Android toestel moet zijn.
Raakt je de telefoon kwijt / kapot / gestolen dan is er €150,- eigen risico, maar dit is niet van toepassing als het onder werktijd gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor mij ook een Nokia dumbphone. Ik mag er wel wat privé mee bellen, maar in de praktijk zit hij leeg in mijn la, doorgeschakeld naar mijn eigen telefoon voor die theoretische optie dat iemand me erop zou bellen. Theoretisch, want Skype (for business) is de standaard voor chatten/bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:40
Deveon schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:11:
Wow, wat een verbazing hier van hoe karig sommige werkgevers zijn in het voorzien van een zakelijk telefoon.

Zelf heb ik een iPhone 6 met onbeperkt bellen in Nederland en 10gb databundel, waarbij als het op is bij collega's vandaan gesnoept wordt. Uiteindelijke kosten buiten de bundel zijn automatisch voor mij, tenzij ik kan aantonen dat het zakelijk noodzakelijk was.
Ik begrijp nooit zo goed dat werkgevers hun werknemers voorzien van een iPhone6 of vergelijkbaar. Ik zou er geen probleem mee hebben hoor, als werknemer, maar ik begrijp vanuit de werkgever heel goed dat er gekeken wordt waar de telefoon voor nodig is.
In mijn geval is dat: bellen, sms-en, mail lezen, whats-app en foto's maken (en wellicht incidenteel fungeren als hotspot).
En dan is die S4-mini een heel stuk goedkoper dan de nieuwste iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Sebas1979 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:47:
[...]

Ik begrijp nooit zo goed dat werkgevers hun werknemers voorzien van een iPhone6 of vergelijkbaar. Ik zou er geen probleem mee hebben hoor, als werknemer, maar ik begrijp vanuit de werkgever heel goed dat er gekeken wordt waar de telefoon voor nodig is.
In mijn geval is dat: bellen, sms-en, mail lezen, whats-app en foto's maken (en wellicht incidenteel fungeren als hotspot).
Ik ben werkgever en accountmanagers hebben bij mij een iPhone6 met een stevig (data)abonnement. Eerder hadden ze een KPN dongel, maar dat was uiteindelijk duurder dan een iPhone met data-abonnement. De kosten van een iPhone zijn niet heel hoog als je dat afzet tegen de afschrijving en andere personeelskosten. Daarnaast wil ik graag dat medewerkers blij zijn met hun telefoon. Wat dat betreft is het ook secundaire arbeidsvoorwaarde.

Verschillende accountmanagers gebruikt 'm verschillend: Een aantal gebruiken 'm ook als privetoestel, anderen hebben er een eigen toestel naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier krijgen we eens per 2 jaar een budget uitgekeerd of een Lumia van vergelijkbare waarde. Als je voor het budget kiest kun je zelf bepalen wat je daarmee doet op voorwaarde dat je bereikbaar bent. Zelf heb ik wat geld bijgelegd en een telefoon gekocht die ik zowel privé als zakelijk gebruik. Mijn zakelijke nummer is dus ook mijn privé nummer. Dat gaat prima (word in de avonden en weekenden nooit door klanten of collega's gebeld) en het zakelijke abonnement heeft oneindige belminuten en data. Zelf vond ik 2 telefoons irritant qua opladen en in je broekzak bewaren. Voor mij werkt dit dus beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Ik heb heel lang de zakelijke smart phone buiten de deur weten te houden, maar ben nu toch overstag. Dus good old Nokia de deur uit en S5Neo er in.

Ik wilde niet omdat ik bang was om in het weekend /savonds aan het werk te gaan. Maar dat zou ik ook met de laptop kunnen en dat doe ik ook niet (behalve bij noodbelletjes).

De S5 is handig zodat ik altijd mijn werk agenda kan inzien. En bij eventuele dringende zaken waarvoor ik anders mijn laptop voor nodig heb.

Ik heb altijd al een privé mobiel gehad (momenteel een Moto G) en ben van plan die te houden.

Tijdens werk zet ik mijn privé mobiel op stil en visa versa. Dus op die manier kan ik het mooi scheiden.

Ik weet niet hoe de carrière loopt bij een werkgever (hoewel ik nu al lang bij deze zit) dus ik wil me niet vastleggen aan een werknummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:06
Vroeger een Blackberry 9900. Nu een Nokia 830 zakelijk. Wordt ook prive gebruikt. Geen echte limiet van data, maar als je serieus verbruikt spreken ze mensen daar op aan. (zelf nog nooit gehad). Veel data in en uit EU. Ook parkeren mag er gewoon mee, zolang het de spuigaten niet uitloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-04 09:24
Ik heb een domme telefoon gekregen. Hoef er alleen maar mee te bellen en de accu gaat 3 dagen mee dus het is perfect. Prive gebruik ik 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
[quote]Deveon schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:11:

[...]

[/quote

Karig? Ik vind dat nogal meevallen hoor.
Hier bij ons iemand in huis die krijgt ook zo'n werktelefoon, Nokia C1 en is echt puur alleen voor te bellen? Ik zou niet weten waarom je internet nodig zou hebben op je werkplek als je ook een computer voor je neus hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Sebas1979 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:47:
[...]

Ik ook niet, was ook nooit mijn eigen keuze geweest, maar ik ga hem ook niet weigeren. Een werkgever zal ik zelf altijd adviseren om Windows Phone telefoons uit te geven. Zo heb je alle benodigde bereikbaarheid, betrouwbaar en stabiel OS, degelijk constructie en de kosten zijn minimaal.
Jordyz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 05:55:
Karig? Ik vind dat nogal meevallen hoor.
Hier bij ons iemand in huis die krijgt ook zo'n werktelefoon, Nokia C1 en is echt puur alleen voor te bellen? Ik zou niet weten waarom je internet nodig zou hebben op je werkplek als je ook een computer voor je neus hebt staan?
Voor de momenten dat je niet op je werkplek bent? Email en agenda vind ik zelf een must, ook op een binnendienst, uitgezonderd call centers en productie medewerkers en zo natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

Mx. Alba

hen/die/zij

"Bij ons" zijn er vier mogelijkheden...

1) Dumb phone.
2) iPhone of Blackberry.
3) iPad met 3G (en dumb phone).
4) iPhone of Blackberry en iPad.

Bij de meeste afdelingen is optie 2 standaard (en bijna iedereen gaat dan voor de iPhone), bij sommige optie 3 (omdat zij bijvoorbeeld ook werken met een iPad app), en een enkeling heeft zijn manager kunnen ompraten om optie 4 goed te keuren. :)

Zelf heb ik optie 2. Een iPhone 5C die ik ook privé mag gebruiken (en dat ook doe) met een in de praktijk ongelimiteerde databundel omdat al onze databundels op één grote hoop worden gegooid en die grote hoop is nog lang niet op. In alle gevallen ligt de beslissing welke optie iemand krijgt bij de manager van die persoon - die is immers degene die verantwoordelijk is voor het budget waaruit het uiteindelijk betaald wordt. Daarom zijn sommige afdelingen wat gieriger dan andere, maar tegenwoordig is het belang van mobiele email (en agenda) wel duidelijk dus bijna alles is iPhone wat de klok slaat. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Laatst online: 07-05 18:03
Heb al enige jaren enkel een zakelijk toestel, met onbeperkt belminuten en sms en 10Gb data, welke ik ook prive mag gebruiken. Evenals een laptop, welke ik ook privé gebruik en een auto, welke ik ook onbeperkt prive mag gebruiken.

Daarnaast heb ik flexibele uren en werk gemiddeld 40 uur per week. Mijn werkgever vind het prettig dat ik altijd en overal bij onze bedrijfsgegevens, mail en software kan, mocht dat noodzakelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 705700

Heb een samsung s5 mini van de zaak. Prive bellen en internet is geen probleem. Goede verstandhouding met ict dus hoor nooit iets als ik een wat meer verbruik.
In het nieuwe jaar een nieuwe baan, ben benieuwd wat van tel ik daar krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ik heb een iPhone 5 van de zaak met worldwide flatfee data+voice+text. De iPhone zit in de doos, terwijl de sim-kaart in mijn OPO zit. ;)

Ik bel privé zo weinig dat ik het nutteloos vind om met twee telefoons rond te lopen (been there, done that).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:13
Ik heb een iPhone 6 van de zaak met onbeperkt bellen en 10GB per maand. Omdat de werktijden worden gerespecteerd en ik heldere afspraken heb gemaakt heb ik mijn privénummer opgezegd en bespaar ik mezelf zo €50 per maand.

We hadden niet echt een keus, maar het sluit perfect aan bij wat ik voor mezelf zou kopen, alhoewel ik die 10GB niet zal gebruiken, tenzij ik flink moet hotspotten tijdens een langdurige storing oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:13
Barrycade schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:34:
Ik weet niet hoe de carrière loopt bij een werkgever (hoewel ik nu al lang bij deze zit) dus ik wil me niet vastleggen aan een werknummer.
Dat was ook mijn eerste vraag, echter is het vaak zo dat werkgevers snappen dat je dan het 06 nummer mee wilt nemen en doen ze daar niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

Through the...

Bij ons is het; jij weg? nummer in leveren.

In bepaalde functies wordt je per direct op non actief gezet (als in 2 uur na je aankondiging) als je je ontslag indient.
Inclusief direct telefoon/laptop inleveren.

En dat snap ik ook, anders sleep je al je zakelijke contacten mee en actuele markt kennis.

En dat kan je even goed doen(kwestie van voorbereiden), maar dan moet je je oude contacten wel een nieuw nummer doorgeven van je nieuwe werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Barrycade schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 22:53:
Bij ons is het; jij weg? nummer in leveren.

In bepaalde functies wordt je per direct op non actief gezet (als in 2 uur na je aankondiging) als je je ontslag indient.
Inclusief direct telefoon/laptop inleveren.

En dat snap ik ook, anders sleep je al je zakelijke contacten mee en actuele markt kennis.

En dat kan je even goed doen(kwestie van voorbereiden), maar dan moet je je oude contacten wel een nieuw nummer doorgeven van je nieuwe werkgever.
Bij mijn vorige werkgever was/is het ook niet mogelijk om je zakelijke nummer mee te nemen wanneer je vertrekt. Bij mijn huidige werkgever (= moederbedrijf van vorige werkgever) is dat wel mogelijk. Ik heb overigens wel mijn zakelijke nummer van mijn vorige werkgever meegenomen naar mijn huidige werkgever. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben docent. Voor mij betekent dit dat een aantal vaste toestellen binnen de school voor allerlei doeleinden gebruikt worden. Heel af en toe pleeg ik eens een privé-telefoontje. Het is altijd kort en zakelijk wat ik bel.

Privé heb ik een OPO in de tas zitten. Deze gaat er om 8 uur 's ochtends in en komt er om een uur of 3 weer uit. Al die tijd staat die op stil. Als mijn vrouw mij wil bereiken overdag dan kan ze naar school bellen, die kan een bericht doorgeven of vragen of ik terug wil bellen. Voor alle anderen: dikke pech.

In mijn eerste serieuze baan had ik een telefoon van de zaak, moest ook wel want ik wat servicemonteur. Hele dagen op de weg en gevolgd door de baas met een black-box in de auto. De abonnementen waren destijds nog zo dat je onderling gratis kon bellen met elkaar. Men kreeg wel een overzicht van de minuten die je belde. Bij enkele collega's was dat toch wel enorm hoog. Met deze telefoon van de zaak belde ik ook zelden privé. Als mensen mij wilden bereiken dan kon dat wel op dat toestel uiteraard. Ik had er altijd 2 in de auto maar alleen die van de baas ging mee in mijn broekzak terwijl ik aan het werk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56

Muggie

8 pm

Ik heb een smartphone van het werk en een prive smartphone, ik wil zelf deze twee zaken gescheiden houden. Enerzijds omdat ik in mijn eigen tijd niet met werk bezig wil zijn (tenzij ik daar zelf voor kies), anderzijds omdat ik geen gedoe wil als ik de zakelijke telefoon ooit eens in zou moeten leveren.

Je kunt wel regels instellen om mail niet te syncen tussen zo en zo laat en bepaalde nummers direct naar voicemail te door te zetten maar ik vind het makkelijker om de zakelijke telefoon stil te zetten en in de werktas te stoppen tot de volgende dag.

Qua abo zakelijk hebben we volgens mij een bedrijfsbundel, onderling gratis bellen en wat de een niet opmaakt aan data wordt ingezet voor iemand die over zijn of haar limiet gaat.

PSN: mug_8pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik heb een toestel van de zaak (S5) maar gebruik mijn eigen SIM-kaart. Privé noch zakelijk bel ik veel en werd/ word heel af en toe zakelijk gebeld op mijn telefoon, als er gebeld wordt is het wel belangrijk. Een S5 + "fair use" abonnement van de zaak is gebruikelijk. In 2016 gaan we over naar een vaste vergoeding van EUR30 p.m. en declaratie indien niet toereikend.

Ik koos voor eigen SIM omdat ik mijn 06 nummer al 12 jaar in gebruik heb (geen vaste telefoon) en ik het nummer niet wilde overzetten naar de zaak (zonder garantie dat ik het nummer bij vertrek terug zou krijgen en vertrek zou zeker persoonlijk worden opgevat..). Met twee toestellen lopen zie ik niet zitten.

[ Voor 22% gewijzigd door bombadil op 31-10-2015 10:02 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:31
loop al jaren met 2 telefoons. Al bijna 10 jaar een telefoon van het werk.
Zelf nu nog steeds mijn eigen nummer met een sim-only abbo. Deze zit in een los gekochte iPhone 5S.

Voor het werk eerst altijd een domme telefoon gehad. (nokia)
Paar jaar geleden gingen we over naar smartphone zodat we ook email konden lezen. Maar deze waren erg slecht. Sinds kort iedereen een iPhone 6 gekregen.

Heb er expres voor gekozen om 2 telefoons te hebben. Als ik wil neem ik mijn werk telefoon niet mee en kan ik ook niet gestoord worden. Alle privé email etc wil ik ook niet op mijn werk telefoon doen zelfde als bank zaken. Daarvoor gebruik ik mijn eigen telefoon. Voor alle privé dingen geef ik ook (meestal) altijd mijn privé nummer door. Zat veel in het buitenland voor het werk, daar gebruikte ik voor alles de werk telefoon en mijn eigen telefoon alleen op wifi. Belde iemand mij, belde ik met werk telefoon terug. Als ik voor de baas in het buitenland zit hoef ik niet zelf voor bel kosten op te draaien.
Paar keer wat vragen gehad over hoge telefoon kosten (1000,- +, paar weken terug rekening van 1400 euro of zo omdat ik 3 weken in china heb gezeten) maar dat was meestal door in landen te zitten waar bellen 2,5 euro of meer was. Maar verder nooit problemen er mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
Mx. Alba schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 14:55:
"Bij ons" zijn er vier mogelijkheden...

1) Dumb phone.
2) iPhone of Blackberry.
3) iPad met 3G (en dumb phone).
4) iPhone of Blackberry en iPad.

Bij de meeste afdelingen is optie 2 standaard (en bijna iedereen gaat dan voor de iPhone), bij sommige optie 3 (omdat zij bijvoorbeeld ook werken met een iPad app), en een enkeling heeft zijn manager kunnen ompraten om optie 4 goed te keuren. :)

Zelf heb ik optie 2. Een iPhone 5C die ik ook privé mag gebruiken (en dat ook doe) met een in de praktijk ongelimiteerde databundel omdat al onze databundels op één grote hoop worden gegooid en die grote hoop is nog lang niet op. In alle gevallen ligt de beslissing welke optie iemand krijgt bij de manager van die persoon - die is immers degene die verantwoordelijk is voor het budget waaruit het uiteindelijk betaald wordt. Daarom zijn sommige afdelingen wat gieriger dan andere, maar tegenwoordig is het belang van mobiele email (en agenda) wel duidelijk dus bijna alles is iPhone wat de klok slaat. :D
toon volledige bericht
Haha, dat is wel herkenbaar.. Mensen die de manager om weten te praten waardoor ze van alles van de zaak krijgen. Het bedrijf waar mijn pa dat zakelijke telefoon (dumb phone) van gekregen heeft is zo groot dat ze laatst een lijstje rond lieten gaan wie er nu eigenlijk allemaal een telefoon met simkaart had _/-\o_

En dat voor een zorginstelling waar mensen op kantoor allemaal een Smartphone, laptop en iPad me 3g krijgen terwijl ze nooit thuiswerken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 22:52

Mx. Alba

hen/die/zij

Tja wij zijn een groot bedrijf met veel verschillende afdelingen. Elke afdeling heeft een bepaalde autonomie en maakt wat dat soort dingen eigen kosten-baten-beslissingen. Zo wilde een afdeling ervoor zorgen dat hun auditoren mobiel internet kregen en wilde ze allemaal dongels geven. Toen kwam ik (IT) met de suggestie om ze allemaal een iPhone te geven. Die is immers ook als hotspot te gebruiken en dan hebben ze ook echt mobiele email. En het bleek dat iedereen een iPhone geven net zo duur was als iedereen een dumb phone en een dongel geven. Dus dat hebben ze nu opgenomen in het budget voor volgend jaar.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:20
Ik heb een iPhone 5s van de zaak. Volgens de beheer app van het bedrijf zou ik er zo'n 10 gig mee mogen verstoken per maand en bellen/sms is onbeperkt. Telefoon mag privé worden gebruikt zolang het niet teveel is. Ik gebruik hem hoofdzakelijk privé als het bereik van mijn privé telefoon het laat afweten. Geen idee eigenlijk of er aan dit beleid veel veranderd als we binnenkort allemaal overgaan naar onze nieuwe werkgever ivm overname.

In een vorige functie had ik geen recht op een telefoon van de zaak(mede omdat ik toen als uitzendkracht werkte, nu in dienst van het bedrijf) maar mijn leidinggevende wou mij wel graag kunnen bereiken en dat ging via mijn privé telefoon. Toen mijn nummer wijd verspreid raakte onder de collega's werd dat soms best irritant omdat er totaal geen rekening werd gehouden met vrije dagen. Ben dan ook wel blij dat ik dat nu weer kan scheiden dmv van een werk en privé telefoon. En van de collega's die mijn nummer hadden is er niemand meer werkzaam voor het bedrijf en dat probleem is daarmee ook opgelost.

Ook heb ik een periode een eigen bedrijf gehad en er toen voor gekozen om mijn toenmalige nummer om te zetten naar zakelijk. Omdat ik eigenlijk de gehele dag bij de weg was en toch bereikbaar moest zijn was dat wel handig. Elk telefoontje kon behalve een klant ook een potentiële nieuwe klant zijn, en in een zeer concurrerende business bellen ze zo de volgende. Dat was wel iets wat ik niet meer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:45

Eagle Creek

Breathing security

Telefoon van de zaak, is voor de zaak.
Privé is privé.

Bij uitzondering (in bijzondere situaties) wel eens privé met de werkmobiel of v.v. maar in principe houd ik het gescheiden.

Overigens van de baas een iPhone 5 met databundel. Geen idee hoeveel, gebruik gemiddeld 15 MB per maand.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 15-04 14:18
Ik heb een "telefoon" van de zaak, echter toen ik in dienst kwam werd ik afgescheept met een (zeer) oude android telefoon die heb ik toen geweigerd en de simkaart in mijn eigen toemalige telefoon gestopt (was toen een Sony Xperia Z, is nu een Samsung S5). Trouwens door het weigeren van de telefoon heb ik geen andere vergoeding gehad.

Ik mag officieel van de werkgever 250mb gebruiken, echter bij ons "middelt" het gebruik van alle werknemers en aangezien een grof deel van medewerkers uberhaubt nooit internet (of weinig) is het geen probleem dat ik +- 1gb per maand gebruik is dat wel prima :)

Zolang ik niet 3gb+ gebruik elke maand is dat geen probleem. En zelfs als ik dat wel zou willen heb ik aangegeven dat ik het geen probleem om daar in bij te dragen.

Dubbele telefoons heb ik jaren geleden ook gedaan echter doordat klanten mij op mijn prive nummer gingen bellen en mijn vriendin op mijn zakelijke nummer ben ik daar toen mee opgehouden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ikke_Niels op 03-11-2015 13:47 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:39

vhal

ಠ_ಠ

Ik heb sinds kort twee telefoons

1. Prive > Nexus 4 met 120min 10GB abo
2. Zakelijk > Samsung S4 met onbeperkt min en 500MB data

Nummer 2 gebruik ik alleen tijdens mijn consignatiediensten. Ik krijg hier dan ook SMS-alerts en andere werkmeuk waar ik op moet reageren. Nummer 2 gaat uit op het moment dat mijn dienst over is en gaat pas weer aan als ik weer eens een keer consignatiedienst heb. Nummer 1 staat altijd wel aan, voor mijn directe collega’s ben ik eventueel telefonisch bereikbaar. Anders sturen ze wel een app’je ofzo.

Voorheen had ik werk en prive met 1 telefoon maar op een gegeven moment belde ik meer zakelijk dan prive waardoor mijn bundel in het gedrang kwam. Men had eerst een regeling met pre-paid kaarten maar zoals men weet is dit wel heeeuul erg ouderwetsch. Uiteindelijk na een hoop gedoe toch een abo gekregen.

Strava

Pagina: 1