Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-11 17:03
mod, hoop dat topic zo wel goed is.

Ik heb zojuist een 2ehands Nexus 5 gekocht, ivm overstap van Iphone 4.
Mooi toestel, het enigste wat me tegenvalt is de accuduur en de oplaadtijd van de accu.

Ik zat gisteren op +- 30 procent en hij had ongeveer 3 uur nodig om weer op de 100% te komen (gaf hij aan voordat ik op bed ging en hem aan de lader had).

Het element wat je in het stopcontact steekt is van LG, de kabel die hier in zit is van een Samsung U2.
De verkoper had de originele kabel er niet meer bij en heeft me dus deze gedaan.
Is het normaal dat de Nexus 5 zolang doet over het opladen, of kan het aan de kabel liggen?

Heb de app Ampere gedownload. Batterijstatus gaf hij aan: GOOD.
Het opladen begon met 300 ma, vervolgens hing hij ergens rond de 200 ma, toen ging hij naar een dieptepunt van 60ma en weer terug naar rond de 200 ma.

Het dischargen is tussen de 290 en 300 a 400 ma.

Kan dit aan de oplader liggen, of is het de accu? Ik hoop niet dat het een miskoop is geweest…

De batterij vind ik ook wel snel leeg gaan, maar ik ben ook de iphone gewend….

Wat me verder opvalt is dat het internet regelmatig wegvalt, en bij een kennis van mij zag hij diegene zijn acces point niet eens…

Edit: als ik hem aan de pc hang dan laadt hij maar met 10 - 30ma met soms een piek naar 5

• -Roy-
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-11 11:50
Langzaam opladen kan aan de kabel liggen, vaak worden hiervoor goedkope kabels gebruikt die een relatief hoge weerstand hebben. Heb je geen andere micro-usb opladers/kabels die je kunt proberen? Moet ik wel eerlijk toegeven dat ik 3 uur eigenlijk best acceptabel vind...

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:40
De accu van de Nexus 5 is nieuw 2300mAh. Laten we even aannemen dat deze nog steeds helemaal tip top in orde is. Dan is 30% dus 2300mAh*0,3 = 690mAh, er moest dus 2300mAh - 690mAh = 1610mAh in op 3.7V. Je laad op met ~5V dus laten we even stellen dat je verlies slechts 10% is, oftewel dat je 90% efficientie hebt, waardoor er grofweg 1800mAh in moet (eigenlijk ~1788mAh). Dat over drie uur is slechts 600mAh opladen.

Ik vermoed dus dat je ofwel een "domme" lader hebt aangezien dit erg dicht bij de normale 500mAh van USB zit, of dat je kabel te dun is. Wat voor oplader heb je erbij?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Even zoeken naar een fatsoenlijke lader met fatsoenlijke kabels. Als oplader kan ik de Ikea Koppla aanbevelen. Kan 3400mah verdelen over drie poorten met max 2400mah per poort. Qua kabels kan je aan bijv Tronsmart denken. Heb je zes kabels voor 10 dollar.
Zie hier: http://m.geekbuying.com/i...Cables-6-Pack-346626.html

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:40
Met 20AWG kabels, wat die Tronsmart kabels zijn, zou je met ~1,5Ah kunnen opladen. Vanaf "leeg" zul je dan krap 2 uur nodig hebben denk ik. Als je met de maximale "snelheid" van de lader wilt opladen moet je zoeken naar kabels van 18AWG of lager. 18AWG kan maximaal ~2,3Ah doen, waardoor je in iets meer dan een uur opgeladen bent. Helaas kan ik zo 1-2-3 geen kabels vinden die deze kabeldikte hebben.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat wat Tsurany voorstelt waarschijnlijk al een hele verbetering is ten opzichte van wat je nu hebt.