Toon posts:

Instabiel GPU gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Well, ik heb een probleem. Het kwam eigenlijk vrijwel uit de lucht vallen, enige dat ik gedaan heb ik de pc schoongemaakt vorige week(maar ik ben secuur, en ik zie sowieso niet hoe het gerelateerd zou moeten zijn aan die issue die zich nu voordoet maar alas).

Mijn GPU gebruik is zeer instabiel geworden. Voorheen runde hij op een keurige 90-100% met een temperatuur van ~55-60 graden en nu springt hij van 50/60% naar 20 naar 100% constant. De temperatuur wordt angstaanjagend genoeg ook hoger en hangt nu rond de 65 graden constant. Dit zorgt voor lage fps in bijna alle games behalve die met extreem lage vereisten(kan nog undertale spelen).

Het is niet voorkomend bij slechts specifieke applicaties, maar bij letterlijk alle games. De grafische kaart waarover we praten is een Radeon R9 380. Ik heb de drivers geremoved, geupdate, geen verschil. Kaart zit goed in de kast.

Iemand enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
Ehhh als ik de GPU clock op 13%(wat behoorlijk hoog is) dan loopt alles wel soepel. The fuck gebeurt hier lol

EDIT: nevermind, alleen voor sommige apps werkt het dan wel. Games als Dota 2 lopen nog steeds met extreem lage fps en the GPU blijft hangen op 30%.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2015 14:50 ]

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Het is wel wat handiger als je ook het model van de kaart noemt (het merk, dus MSI, Asus etc.). 65 graden is alles behalve angstaanjagend, vanaf 85 graden zou ik mij zorgen gaan maken :P .

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:40
Als je niets aan het doen bent, staat je R380 dan op idle clocks? Zo niet, zou ik even kijken of je niet een bitcoin/dash/ethereum miner ongewenst heb meegekregen. (Bijv GTA V torrent heeft een dashminer, en heb ook een ethereum miner in the witcher gezien)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
pwillemske schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:53:
Het is wel wat handiger als je ook het model van de kaart noemt (het merk, dus MSI, Asus etc.). 65 graden is alles behalve angstaanjagend, vanaf 85 graden zou ik mij zorgen gaan maken :P .
Oh ja, ik ben enigszins nieuw binnen het compartiment hardware lol. Soz. Het is een AMD. 65 graden is niet angstaanjagend, maar het feit dat hij hoger wordt EN minder presteert is wel raar.

Verwijderd

Topicstarter
Biersteker schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 14:57:
Als je niets aan het doen bent, staat je R380 dan op idle clocks? Zo niet, zou ik even kijken of je niet een bitcoin/dash/ethereum miner ongewenst heb meegekregen. (Bijv GTA V torrent heeft een dashminer, en heb ook een ethereum miner in the witcher gezien)
Activity is 0% indien idle. Temperatuur is slechts 32 graden

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:49:
[...]

Oh ja, ik ben enigszins nieuw binnen het compartiment hardware lol. Soz. Het is een AMD. 65 graden is niet angstaanjagend, maar het feit dat hij hoger wordt EN minder presteert is wel raar.
Oke, dan doen we het zo; welke van deze is het:

http://tweakers.net/categ...BkWWKOklW0kqWBoYFSbG1tLQA

Ik bedoelde het merk die de koeler erop gemonteerd heeft :)

Maar inderdaad, dat is best raar...heb je alle kabels op de juiste manier aangesloten??

Zou je ook even de specificaties van je volledige systeem willen posten; dus inclusief voeding (merk, type wattage en ouderdom :D )

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:46

Deathchant

Don't intend. Do!

Kan het zijn dat je kaart tegen de TDP aanloopt en dus niet de power kan krijgen die het nodig heeft om op die speeds te draaien?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-01 16:48
Geen bitcoin achtige applicaties draaien toevallig? Spyware/Malware? Ik meende dat uTorrent wel nog eens met een bitcoinminer meekwam. Of een pirated game.

Te weinig gelezen, sorry!

[ Voor 10% gewijzigd door iamzero456 op 24-10-2015 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deathchant schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:15:
Kan het zijn dat je kaart tegen de TDP aanloopt en dus niet de power kan krijgen die het nodig heeft om op die speeds te draaien?
Voorheen draaide hij alle games met no issue...

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat is de rest van je systeem?

Heb je de drivers goed verwijdert met DDU in veilige modus?

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:37
Vanaf wanneer ontstond dit probleem? Vrij recent? If so, is het toevallig na een installatie of download van een bepaalde software of torrent gebeurd? Je zou systeemherstel kunnen gebruiken om terug te gaan in de tijd. Vaak kun je daar ook terug gaan naar het moment voordat bepaalde software werd geïnstalleerd. Might be worth the try. ;)
Pagina: 1