• Michael_E
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-01 21:47
Ik heb een probleempje bij het opstarten van mijn Intel nuc5i7ryh

Windows 10 is hierop geinstalleerd.
Er is 1 geheugenbankje van 8Gb geplaatst en een M2 SSD

Nu de vraag:
Als ik de NUC aan wil zetten neem ik aan dat ik de powerbutton kort in moet drukken.
Wanneer ik dit doe, gaat het blauwe ledje knipperen (interval 2sec)
Er komt geen signaal naar mijn monitor, waardoor ik niet weet wat er aan de hand is.

Als je vervolgens de powerbutton 2 seconden indrukt, dan hoor je de fan aanspringen. Maar de blauwe LED blijft knipperen en start niet door.

Als ik daarna de NUC voedingsloos maak, en weer aansluit op de netspanning en dan de powerknop indruk lukt het af en toe om op te starten.

Wat kan ik fout doen, of heeft iemand een oplossing?

Glasvezel heeft de toekomst

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik vermoed dat het een geheugenprobleem is. Heb je het goede voltage gebruikt? (1,35 V L SODIMM). Omdat je 1 geheugenplak gebruikt heb je deze in de goede houder gestopt? (Dichts bij het moederbord). Zit het geheugen goed vast? Als je een 80 mm M2.SSD hebt gebruikt heb je die dan met een schroefje vastgezet?

• Michael_E
Alvast bedankt voor je reactie, ik kan op dit moment niet kijken, omdat ik niet bij de NUC ben.
Ik ga vanavond even kijken.

Ja het is wel een 8Gb 1,35V L SODIMM
Kan de NUC wel met 1 reepje geheugen werken?

• Michael_E
Om exacter te zijn:
Kingston KVR16LS11/8 8 GB 1600 MHz

http://www.intel.com/supp...uc5i7ryh/sb/CS-035441.htm

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Michael_E schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:55:
Alvast bedankt voor je reactie, ik kan op dit moment niet kijken, omdat ik niet bij de NUC ben.
Ik ga vanavond even kijken.

Ja het is wel een 8Gb 1,35V L SODIMM
Kan de NUC wel met 1 reepje geheugen werken?
De NUC moet met 1 reepje geheugen kunnen werken dus dat zou het probleem niet mogen zijn. Mits dat ene reepje wel in het goede slot zit.

• Michael_E
Inmiddels thuisgekomen.
Het bleek dat het geheugenbankje in de bovenste lag, deze verplaatst naar de onderste (dichtst bij het moederbord)

Het lijkt erop dat de problemen verdwenen zijn. De eerste opstart moest nog even de voedingskabel eraf en er weer op. De tweede opstart lijkt alles goed te gaan.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• Michael_E
Bedankt voor het meedenken, altijd makkelijk zo'n blink en beep code tabel.

In mijn situatie was het puur te wijten aan het geheugen dat niet in de juiste bank was geplaatst. Hij werkt nu als een speer!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee