Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onrustplaza
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-03 22:02
Het aansluiten van mijn Samsung Galaxy S6 op mijn Dell XPS 15 laptop (Windows 10) geeft veel problemen. Bij vrijwel alle usb kabels die ik gebruik komt de connectie op, om binnen 2 seconden weer te verdwijnen. Het is een irritant verschijnsel (zeker met het pa-ping ping-pa geluid dat je dan telkens hoort). Het moge duidelijk zijn, een goede connectie is op deze manier niet te maken. De telefoon laadt wel op, maar data verbinding is onmogelijk omdat die telkens maar max 2 seconden zichtbaar is en dan weer verdwijnt.

Gek genoeg doet dit probleem zich ook voor met de meegeleverde witte kabel. Ik heb één kabel kunnen vinden waarbij ik dit probleem niet heb - gelukkig. Dat sluit gelijk ook andere oorzaken uit...
Ik heb een aantal tips geprobeerd die ik op forums ben tegengekomen, maar zonder succes.

Iemand een idee? Herkenbaar? Is het oplosbaar?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:18
Heb je al andere pc's geprobeerd? Soms wil de speciale "charge" feature van de laptop moeilijk doen.
Deze kun je waarschijnlijk uitzetten in de uefi settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merken
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-10-2021
Hier is het dus ook het geval, tijdens het laden geen probleem met de meegeleverde witte microUSB kabel van Samsung en de Adaptive Fast Charger.

Verbinden met de PC is idd een ping-pong verhaal, momenteel gebruik ik een andere USB kabel voor gegevensoverdracht tss de PC en het toestel. }:O

Toestellen waar dit op voorkomt :
Dell Latitude E6540, Windows 8.1
Surface Pro 2, Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 08:39
onrustplaza schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:10:
Het aansluiten van mijn Samsung Galaxy S6 op mijn Dell XPS 15 laptop (Windows 10) geeft veel problemen. Bij vrijwel alle usb kabels die ik gebruik komt de connectie op, om binnen 2 seconden weer te verdwijnen. Het is een irritant verschijnsel (zeker met het pa-ping ping-pa geluid dat je dan telkens hoort). Het moge duidelijk zijn, een goede connectie is op deze manier niet te maken. De telefoon laadt wel op, maar data verbinding is onmogelijk omdat die telkens maar max 2 seconden zichtbaar is en dan weer verdwijnt.

Gek genoeg doet dit probleem zich ook voor met de meegeleverde witte kabel. Ik heb één kabel kunnen vinden waarbij ik dit probleem niet heb - gelukkig. Dat sluit gelijk ook andere oorzaken uit...
Ik heb een aantal tips geprobeerd die ik op forums ben tegengekomen, maar zonder succes.

Iemand een idee? Herkenbaar? Is het oplosbaar?

Thx!
Herkenbaar. Heb ik ook.

Kennelijk komt het zeer kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-02-2024
Ik weet niet of je probleem al opgelost is, maar het klink mij vrij bekend in de oren.

Mijn USB-poort ging ook steeds slechter werken. Geen verbinding met een PC, daarna ging het opladen steeds langzamer tot het punt dat hij helemaal niet meer wilde opladen. Telefoon terug gestuurd en binnen een paar dagen al weer terug. Wat blijkt: Teveel stof in de USB poort :F. Heb mezelf toch flink hard voor m'n kop geslagen om dat niet eerst eventjes te controleren voordat ik em terug stuurde.

Dus blaas die poort eens uit en kijk of het probleem is opgelost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Topic even naar boven gehaald....
Heeft iemand inmiddels een eenduidige oorzaak en nog beter..... een oplossing?
Met mijn Galaxy S7 hetzelfde probleem met telkens wegvallen van de usb verbinding. Blazen helpt in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlito1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-06-2020
Same here heb ook het zelfde probleem alleen op de galaxy s6. Je sluit hem aan op de pc en heeft heel even verbinding en dan in eens is de verbinding weg.. Na vaak kabel er in en uit doen heb je soms geluk dat windows hem wel herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 21:35
Dit toevallig? YouTube: 20150718 212836

Gebeurt alleen bij mij met de bijbehorende witte usb kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlito1
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-06-2020
*Uberdude

precies wat je daar hoort dat geluidje dat hij connect en gaat dan zo de hele tijd door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 21:35
Ik gebruik voortaan een kabeltje van mn Sony telefoon en hen geen problemen daar mee
Pagina: 1