Dag tweakers, ik ben van plan om binnen enkele weken mijn tweede PC ooit te bouwen en heb nog enkele vragen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een game PC bouwen waarmee ik enkele jaren onbezorgd kan gamen op 1080p aan 60fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is maximum €950 er zijn wel enkele onderdelen die ik van mijn oude PC ga hergebruiken en ook mijn randapparatuur ga ik nu niet vervangen.
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit zijn de onderdelen die ik ga herbebruiken:
Iiyama ProLite E2409HDS-B1 Zwart
Thermaltake V3 Black Edition
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Toetsenbord, muis en speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het systeem dat ik momenteel in gedachten heb:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeur, prijs/kwaliteit primeert.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is mij niet helemaal duidelijk of er bij de gekozen CPU een koeler bijgeleverd is en indien ja, hoeveel geluid deze maakt. Indien niet te duur wil ik wel een stille koeling aanschaffen.
Ga je overklokken?
OC is geen must.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zal mijn vragen overzichtelijk opsommen:
1. Heb ik fouten gemaakt? Onderdelen die niet compatibel zijn?
2. Is 450watt voeding genoeg om alles te laten draaien zonder 100% van de tijd de voeding 100% te moeten belasten (ik heb ergens gelezen dat dit nie tgoed is).
3. Zit ik ergens met een duidelijke bottleneck? (Zeker qua moederbord twijfel ik een beetje?)
4. Is er een CPU koeling meegeleverd en hoe stil is deze? (+eventueel alteratief?)
5. Voor het RAM geheugen kan ik gewoon 4 plaatjes in steken voor 16GB in totaal?
Een hele boterham aan vragen
Dank bij voorbaat.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een game PC bouwen waarmee ik enkele jaren onbezorgd kan gamen op 1080p aan 60fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is maximum €950 er zijn wel enkele onderdelen die ik van mijn oude PC ga hergebruiken en ook mijn randapparatuur ga ik nu niet vervangen.
[b]Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit zijn de onderdelen die ik ga herbebruiken:
Iiyama ProLite E2409HDS-B1 Zwart
Thermaltake V3 Black Edition
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Toetsenbord, muis en speakers.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is het systeem dat ik momenteel in gedachten heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 192,88 | € 192,88 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 348,75 | € 348,75 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 99,- | € 99,- |
| 2 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 42,50 | € 85,- |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 52,01 | € 52,01 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 84,- | € 84,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 924,14 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeur, prijs/kwaliteit primeert.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is mij niet helemaal duidelijk of er bij de gekozen CPU een koeler bijgeleverd is en indien ja, hoeveel geluid deze maakt. Indien niet te duur wil ik wel een stille koeling aanschaffen.
Ga je overklokken?
OC is geen must.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zal mijn vragen overzichtelijk opsommen:
1. Heb ik fouten gemaakt? Onderdelen die niet compatibel zijn?
2. Is 450watt voeding genoeg om alles te laten draaien zonder 100% van de tijd de voeding 100% te moeten belasten (ik heb ergens gelezen dat dit nie tgoed is).
3. Zit ik ergens met een duidelijke bottleneck? (Zeker qua moederbord twijfel ik een beetje?)
4. Is er een CPU koeling meegeleverd en hoe stil is deze? (+eventueel alteratief?)
5. Voor het RAM geheugen kan ik gewoon 4 plaatjes in steken voor 16GB in totaal?
Een hele boterham aan vragen
Dank bij voorbaat.