Moederbord herkent usb/muis/toetsenbord niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-04-2022
Beste,

Ik zit met het volgende en kom er niet uit:

Gisteren bij alternate een compleet jieuw systeem besteld en in elkaar gezet:

Kast: nzxt s340
MB: mai s150b gaming pro
Videokaart: mai R9 390 gaming
Voeding: coolermaster 600w
CPU 6500 skylake
Nu heb ik het systeem in elkaar gezet en kan wel in de bios de muis + toetsenbord gebruiken echer als windows is opgestart herkent hij helemaal niks meer, heb geen besturing??? Ik kan oom geen drivers installeren (heb geen dvd drive) omdat heat toetsenbord en muis niet werkt!!

Baal hier eenorm van omdat ik graag verder wil met dit systeem.....

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Alvast heeel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik neem aan dat je windows ook heb geinstalleerd waarbij de muis en toetsenbord het ook moeten doen?
Heb je wel internet op je pc? zo ja probeer je muis en toetsenbord te herpluggen terwijl de pc aan is.
Welk besturingsysteem heb je?
Heb je eventueel andere muis en toetsenbord? Of alleen muis dan kan je in principe al alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

In welke usb poorten heb je de muis en toetsenbord zitten, heb je andere poorten geprobeerd?
Kun je even wat netter en duidelijker de specificaties geven? Ik heb geen idee welk moederbord je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
Heren,

Ik hebballenpoorten gebruikt en niets werkt, ook verschillende muizen en borden gebruikt, zowel bedraad als draadloos, maar hij ziet ze niet!

Het moederbord is van: MSI B150A GAMING PRO

Ik snap er niks van, internet zit er ook ingeplugd en ziet hij ook (geeft hiJ ook in bios aan) echter als ik windows heb geladen dan komt de verbinding niet online, hij kan de verbinding niet maken. Dit komt denk ik omdat ik de drivers van het MB niet kan installeren!!

Wat kan ik nu nog doen? Heb geen idee meer...
Ik gebruik mijn hdd vanuit de laptop (overgeprikt).

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr,
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
Ik heb ook een ssd met windws erop, die geeft een bsod bij het opstarten met de melding: Memory Management. Hierna heb ik 6 uur lang memtest gedraait maar die geeft geen enkele fout....!

Heb echt geen idee meer en ben bijna zover om alles retour te sturen aan alternate! Snap er niets van en baal hier enrom bij.

Gr,
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
Galinsky schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 01:52:
Ik neem aan dat je windows ook heb geinstalleerd waarbij de muis en toetsenbord het ook moeten doen?
Heb je wel internet op je pc? zo ja probeer je muis en toetsenbord te herpluggen terwijl de pc aan is.
Welk besturingsysteem heb je?
Heb je eventueel andere muis en toetsenbord? Of alleen muis dan kan je in principe al alles.
Ik heb windows op mijn andere hdd staan en die heb ik overgezet naar het nieuwe systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiempreFresh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-06-2021
mcerror schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 07:54:
[...]

Ik heb windows op mijn andere hdd staan en die heb ik overgezet naar het nieuwe systeem.
Als je clonen bedoelt, dan had je dat nou net niet moeten doen. Schone installatie is de juiste manier om dit soort problemen te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
Ten eerste is het niet de bedoeling je topic te kicken binnen 24 uur en ten tweede denk ik dat het een driverprobleem is, aangezien je je harde schijf overgezet hebt. Je kan beter Windows opnieuw installeren bij een nieuw moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:19

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Probeer is in je eufi de usb2 poorten op legacy te zetten en daarna terug te booten naar windows.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
Hoi,

Als ik W8 vanaf de usb poort wil gaan installeren, kom ik in een BSOD met de melding: Memory Management!!

Ik kan windows dus niet installeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
Staat de laatste BIOS update erop? Kan je op de site van MIS vinden. Je kan hem ook automatisch downloaden via UEFI en dan standaardwaarden herstellen en opnieuw proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 24-10-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
chim0 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:37:
Staat de laatste BIOS update erop? Kan je op de site van MIS vinden. Je kan hem ook automatisch downloaden via UEFI en dan standaardwaarden herstellen en opnieuw proberen.
Hoe jan ik deze installeren, kun je dit kort omschrijven? Kun je ook aanheven of ik via deze weg de drivers van de chipset kan installeren?
Ik kan dus alleen in de bios komen....

Heel erg bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
mcerror schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:59:
[...]

Hoe jan ik deze installeren, kun je dit kort omschrijven? Kun je ook aanheven of ik via deze weg de drivers van de chipset kan installeren?
Ik kan dus alleen in de bios komen
Heel erg bedankt!!
Zojuist gedaan met usb stich via flash, echter de situatie is ongewijzigd....

Denk dat ik alles maar uit elkaar ga halen en vanmiddag terugsturen, wat een domper.....

Iedereen enorrm bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Ik laat nog even weten als alles weer retour is en werkt (hopelijk)

Bedankt!!

Gr,
Thomas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 683497

mcerror schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:34:
Als ik W8 vanaf de usb poort wil gaan installeren, kom ik in een BSOD met de melding: Memory Management!!
Hoe heb je de installatie van Windows 8 op een usb stick gezet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:18
Ik gebruik mijn hdd vanuit de laptop (overgeprikt).
Gaat het hier om Windos 7 of Windows 8? Als het Windows 7 is dan zou dat het probleem verklaren, deze beschikt standaard niet over een USB3.0 driver en de USB poorten van de Skylake chipsets worden enkel nog aangestuurd via de XHCI USB 3.0 controller. Ondersteuning voor de oudere EHCI USB 2.0 controller is verwijderd. Soms zit er in de bios een Windows 7 USB installatie optie die zorgt dat je muis en keyboard kunt gebruiken, anders zul je de USB 3.0 drivers eerst moeten slipstreamen in de Windows setup.

[ Voor 7% gewijzigd door Nielson op 24-10-2015 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
Bedankt voor alle tips, het is gelukt!!!!!!

Waren toch de drivers van het moederbord die miste!!!!!

Iedereen heel erg bedankt voor de tips!!

Groeten en prettig weekend
Pagina: 1