Hi all,
Ik heb een GlusterFS setup met 4 machines in Distributed Replicated opstelling. Elke file wordt op 2 machines opgeslagen. Deze setup heb ik ge-mount aan een client-server. De setup werkt perfect, behalve dat de doorvoersnelheden voor lezen en schrijven belachelijk laag zijn!
Voorbeeldje, schrijven naar een plek op mn client-server buiten de GlusterFS mount, dat gaat lekker snel:
Maar nu een zelfde schrijf-opdracht naar de GlusterFS mount:
Check dat! Slechts 8.6 MB/s in plaats van 468 MB/s!!
Ik kom niet verder dan een paar performance tweaks op de GlusterFS volume, maar die maken geen wereld van verschil. Alle servers in dit model draaien op SSD schijven en tussen de servers hangen 10 Gbit verbindingen in een private-netwerk.
Iemand enig idee?
Ik heb een GlusterFS setup met 4 machines in Distributed Replicated opstelling. Elke file wordt op 2 machines opgeslagen. Deze setup heb ik ge-mount aan een client-server. De setup werkt perfect, behalve dat de doorvoersnelheden voor lezen en schrijven belachelijk laag zijn!
Voorbeeldje, schrijven naar een plek op mn client-server buiten de GlusterFS mount, dat gaat lekker snel:
code:
1
2
3
4
| martinvd@node02:~$ dd if=/dev/zero of=/tmp/test.data bs=1k count=128k 131072+0 records in 131072+0 records out 134217728 bytes (134 MB) copied, 0.286729 s, 468 MB/s |
Maar nu een zelfde schrijf-opdracht naar de GlusterFS mount:
code:
1
2
3
4
| martinvd@node02:~$ dd if=/dev/zero of=/home/martinvd/test.data bs=1k count=128k 131072+0 records in 131072+0 records out 134217728 bytes (134 MB) copied, 15.6742 s, 8.6 MB/s |
Check dat! Slechts 8.6 MB/s in plaats van 468 MB/s!!
Ik kom niet verder dan een paar performance tweaks op de GlusterFS volume, maar die maken geen wereld van verschil. Alle servers in dit model draaien op SSD schijven en tussen de servers hangen 10 Gbit verbindingen in een private-netwerk.
Iemand enig idee?