Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 18:00
Het display van mijn S4 is gebarsten en moet vervangen worden, het glas is nog goed maar de LCD er onder toont enkele barsten. Ik wil dit zelf vervangen maar ben verbaast over de prijsverschillen van €80 tot €150 voor een displaymodule (glas + LCD + digitizer). Zijn er mensen met ervaringen over kwaliteitverschillen? Of is dit voornamelijk een verschil in winstmarge?

Ik heb ondertussen uitgevonden dat bij de S4 het glas en de LCD zodanig met elkaar zijn verbonden dat dit bijna niet is los te krijgen en dat daarom de hele display module wordt vervangen. Het lijkt dat er twee prijscategorieën zijn, van €80 - €100 en een tweede rond de €130. Zijn die goedkope modules misschien imitaties met mindere kwaliteit LCD en digitizer? En zo ja, hoe voorkom ik dat ik voor de 'dure' prijs niet alsnog een foute imitatie krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
De goedkope versies zijn ofwel imitatie (vaak herkenbaar aan afwijkend of zelfs ontbrekend Samsung logo) en refurbished units. Originele parts van Samsung worden altijd geleverd in doosjes met de opdruk "Servicepack" en een origineel artikelnummer (begint met GH97-14xxx) .

Let goed op, de S4 zijn verschillende versies van in omloop (I9500, I9505, I9515) met ieder een eigen versie van het frame en digitizer. Ondanks dat de opdruk op het frame bij de 05 en 15 overeenkomen, door de afwijkende digitizer zal de een niet op de ander werken |:(

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlo
Dank voor de info. Ik wil geen namaak en heb gekozen voor de duurdere module bij een betrouwbare leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
carlo schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:15:
Het display van mijn S4 is gebarsten en moet vervangen worden, het glas is nog goed maar de LCD er onder toont enkele barsten. Ik wil dit zelf vervangen maar ben verbaast over de prijsverschillen van €80 tot €150 voor een displaymodule (glas + LCD + digitizer). Zijn er mensen met ervaringen over kwaliteitverschillen? Of is dit voornamelijk een verschil in winstmarge?

Ik heb ondertussen uitgevonden dat bij de S4 het glas en de LCD zodanig met elkaar zijn verbonden dat dit bijna niet is los te krijgen en dat daarom de hele display module wordt vervangen. Het lijkt dat er twee prijscategorieën zijn, van €80 - €100 en een tweede rond de €130. Zijn die goedkope modules misschien imitaties met mindere kwaliteit LCD en digitizer? En zo ja, hoe voorkom ik dat ik voor de 'dure' prijs niet alsnog een foute imitatie krijg?
Let erop dat het wel een Amoled paneel is geen imitatie lcd paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlo
Uhhh, hoe kan ik dat verschil dan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:41
carlo schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:15:

Ik weet niet waar je woont, maar misschien kun je beter naar een Samsung Premium support center gaan, volgens de lijst op http://www.samsung.com/nl/support/selfservice/ wordt een S4 voor € 125 gerepareerd. Dan weet je zeker dat het echt is en je hebt garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carlo
Een hele goede tip maar een beetje laat. Nu heb ik net de module besteld voor €133 incl. verzendkosten en moet ik zelf nog alles ombouwen. Jammer want er zit vlakbij zo'n Samsung center.
De module terugsturen is een optie maar omdat ik toch 1x verzendkosten zelf moet betalen is er nauwelijks prijsvoordeel meer.
Pagina: 1