Toon posts:

Win98 en WinME, hoe @home delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb et al op verschillende manieren geprobeerd, in die ME pc zitten 2 kaartjes... 1 in 1 uit...

Verwijderd

En hoe heb je daar die andere computer op aangesloten toch niet rechtstreeks met een gewone UTP kabel want dan gaat het nooit werken.. Moet je wel een cross-cable voor gebruiken..

Verwijderd

Je sluit je netwerkkabel die naar je modem gaat aan op de PC met winME (daar zit ICS op) Je named alles zoals beschreven. WErkgroep, computernaam enz... Dan leg je een crosscable van je Win ME bak naar je win98 Bak. Install op beide bakken TCP/IP en NetBEUI. Dan install je op je WinME bak ICS. Dit proggie valt te vinden onder software in het config scherm. Bij internet opties kun je daarna onder het tabblad verbinding ICS aanzetten. Zorg er wel voor dat je wergroep naam voor je win98bak anders is (dus geen @home, doe maar @slome). En voilla...

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 21:07 schreef _LOSS_ het volgende:
Je sluit je netwerkkabel die naar je modem gaat aan op de PC met winME (daar zit ICS op) Je named alles zoals beschreven. WErkgroep, computernaam enz... Dan leg je een crosscable van je Win ME bak naar je win98 Bak. Install op beide bakken TCP/IP en NetBEUI. Dan install je op je WinME bak ICS. Dit proggie valt te vinden onder software in het config scherm. Bij internet opties kun je daarna onder het tabblad verbinding ICS aanzetten. Zorg er wel voor dat je wergroep naam voor je win98bak anders is (dus geen @home, doe maar @slome). En voilla...
Waarom ga zou je NetBEUI installeren :? ????

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ik heb t via een hub (zoals @home dit zelf aanraadt te doen), dus modem in hub.....alletwee pc's naar de hub......extra ip aangevraagd bij @home.....en klaar is internet....dan nog ff Netbeui installeren voor bestanden en printerdeling en alles is perfect.....
hub kostte btw maar 85 piek dus is te doen....

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
Op dinsdag 19 juni 2001 21:11 schreef Bollie het volgende:

[..]

Netbeui zorgt voor bestand- en printerdeling

dit gaat niet via tcp/ip omdat je @home al via tcp/ip hebt lopen :)

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 21:11 schreef Bollie het volgende:

[..]

Bestanden/printer-deling

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb et nu ook zo, Com21 -> utp -> winME -> cross -> win98

Maar bij verbinding eigeschappen nog geen ICS..

Wel NETBEUI en TCP/IP (ben complete netwerk n00b, had ik uit C!T) netwerkje deed et ook, kon files van ene pc op andere pc gebruiken...

Zal dadelijk eens probere, pcke moet namelijk tijdje opstarten...

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 21:12 schreef ViperGTS het volgende:
......extra ip aangevraagd bij @home
Dat wordt opgeteld in je rekening. Geloof dat maar. Je kunt er beter niet voor betalen. En als je geen ip hebt aangevraagd dan moet je het ook niet zo aansluiten. Wat @home laat een scan op je los en vind dan meerdere computers op een account in dezelfde werkgroep. En je bent je account kwijt bij @home. Kun je adsl nemen. En dat vind ik vrij zuigen. Ik heb nu al best een tijdje 8 comnputers achter die lijn van @home hangen. Draait perfect via ICS.

Verwijderd

Topicstarter
Klote pc, die win98 bak is een compaq, 64mb ram amd k6-2 400 en een lekkere Quantum Bigfoot ratelschijf....

Duurt dus nog een uurtje om em op te starten...

Maar dat extra IP kost 10 piek meer per maand... en dan nog een hub van 85 piek...

Denk dat dit dan een betere oplossing is...

• Noedelsupke
Op dinsdag 19 juni 2001 21:16 schreef _LOSS_ het volgende:

[..]

Dat wordt opgeteld in je rekening. Geloof dat maar. Je kunt er beter niet voor betalen. En als je geen ip hebt aangevraagd dan moet je het ook niet zo aansluiten. Wat @home laat een scan op je los en vind dan meerdere computers op een account in dezelfde werkgroep. En je bent je account kwijt bij @home. Kun je adsl nemen. En dat vind ik vrij zuigen. Ik heb nu al best een tijdje 8 comnputers achter die lijn van @home hangen. Draait perfect via ICS.
ach ja, tegenwoordig heb ik ook geen @home meer maar internet via Universiteit Maastricht.........stukken sneller dan @home :7 enne geen gezeiks met extra betalen voor 2 ip's, maar gewoon 47,50 per maand :P

heb het trouwens op dezelfde manier aangesloten als met @home omdat ik toch alles nog had staan.........en werkt prima zo..........

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
Op dinsdag 19 juni 2001 21:29 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Klote pc, die win98 bak is een compaq, 64mb ram amd k6-2 400 en een lekkere Quantum Bigfoot ratelschijf....

Duurt dus nog een uurtje om em op te starten...

Maar dat extra IP kost 10 piek meer per maand... en dan nog een hub van 85 piek...

Denk dat dit dan een betere oplossing is...
inderdaad als het zo lukt is het beter, maar ik wist al dat we geen @home meer zouden hebben vanaf juni en nou loopt net de actie van @home '2e computer gratis' t/m juni ;)

heb dus een half jaartje met 2e pc van die actie geprofiteerd en toen overgestapt op andere provider........die de helft kost en zeeeeker zo goed is, misschien beter

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 21:33 schreef ViperGTS het volgende:

[..]
de actie van @home '2e computer gratis' t/m juni ;)
Ik draai al 2 jaar de 8e computer gratis.
hehehe

Verwijderd

Topicstarter
als je nu een abbo neemt... of gewoon aanmeld voor een 2e ip?

• Noedelsupke
Op dinsdag 19 juni 2001 21:34 schreef _LOSS_ het volgende:

[..]

Ik draai al 2 jaar de 8e computer gratis.
hehehe
LOL volges mij ben ik echt de enige die via hun de 2e computer deed......ik zag gewoon dat hubje zo goedkoop en vanwege die actie dat ik t zo heb gedaan, anders had ik ook wel andere oplossing bedacht......

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 21:43 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

LOL volges mij ben ik echt de enige die via hun de 2e computer deed......ik zag gewoon dat hubje zo goedkoop en vanwege die actie dat ik t zo heb gedaan, anders had ik ook wel andere oplossing bedacht......
ik heb mijn oplossing meteen aangesloten nadat ze de deur uit waren. Eerst linux router. Toen allemaal kutproggies die het niet goed deden. De ergste: Ishare :r En toen ics met win98se. Draaide perfect. Nu win2k server. Zit ook ics in.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... ik denk dat ik volgende week of zo meer kan uitproberen...
Die combrak wil niet verder dan 640x480 16 kleuren...
Heeft altijd 1024x768x16bot gedaan...
Ik snap ook niet hoe et komt...

Ik krijg et nog steeds niet voor elkaar dat ie op internet komt...

Isser misschien een instelling die ik vergeten ben?

Verwijderd

Op dinsdag 19 juni 2001 22:00 schreef Tha_Roeltje het volgende:

Isser misschien een instelling die ik vergeten ben?
Beschrijf wat je hebt gedaan. Dan kan ik zien of je misschien iets vergeten bent.

Verwijderd

Topicstarter
Op win98 pc NetBEUI en TCP/IP geinstalleerd, internet via lan..

Op winme pc ICS geinstalleerd, diskette gemaakt, bij die 98 pc erin gedaan en uitgevoerd. Inet delen staat aan.

Ook TCP/IP en NetBEUI geinstalleerd, bestanden delen werkt, en inet ook op winme bak.

Zou et misschien kunnen zijn dat ik de verkeerde netwerkkaarten heb gekozen op die WinME bak, zitten namelijk 2 realtek kaarten in, en ik zie geen verschil...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm werkt nog niet... die Win98 bak heeft een quickrestore ondergaan...

en nog steeds niks... iemand misschien een simpele oplossing hiervoor?

Verwijderd

Topicstarter
Krijg een DNS error als ik een website op wil roepen...

Met @home moest je dan alleen je computernaam veranderen, maar als je et deelt?

Op beide computers staat er bij TCP/IP DHCP gebruiken, en de rest uit, geen DNS, zelf IP vinden.

• Noedelsupke
Op woensdag 20 juni 2001 17:44 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Krijg een DNS error als ik een website op wil roepen...

Met @home moest je dan alleen je computernaam veranderen, maar als je et deelt?

Op beide computers staat er bij TCP/IP DHCP gebruiken, en de rest uit, geen DNS, zelf IP vinden.
ik moest toen ik nog @home had NIET via DHCP doen, maar zelf de dns servers invullen...

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
k..

Ik heb net van iemand WinRoute Pro gehad en ben daar een beetje mee aan et kloten, ff kijken of ik kan vinden hoe ik die precies in moet stellen...

als et niet lukt, meld ik et hier wel ff :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er nu dus totaaaaaal niet meer uit, kan ook nergens vinden hoe of wat ik iets in moet stellen, heb de search al gebruikt, niks....

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er maar bij zetten dat et is opgelost...

Heb DHCP instellingen ingevuld en nu doettie et gewoon... wel 60 kb/s, maar ja, toch maar voor me broertje en pa, die hebben geen 400 kb/s nodig!
Pagina: 1