iMac + extra bluetooth speaker

Pagina: 1
Acties:

• michielstekel
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-02-2021
Hoi,

Ik heb een iMac die via de aux-ingang op mijn versterker is aangesloten en draai zo mijn muziek af. Alleen zou ik soms graag een extra speaker in de keuken of badkamer er bij willen zodat ik door t hele huis muziek hoor en het volume niet op standje 11 hoeft.
ik dacht er aan een portable bluetooth speaker te kopen en deze te koppelen aan mijn iMac, alleen als ik dit doe, gaat het geluid niet meer over mijn normale speakers. is er een mogelijkheid dat ik het geluid én over mijn normale stereo-speakers blijf horen en de bluetooth speaker als soort van 3e speaker kan gebruiken?

hoor het graag, dank voor de hulp!
Michiel

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:31
De manier die ik me kan bedenken is een splitter aanschaffen voor de aux.
Maar ik vind persoonlijk dat het sowieso geen fijne manier van werken is hoe jij het zou willen (kabels, iMac altijd aan, onhandig). Ik zou gewoon gaan voor streaming (wifi) speakers die je gemakkelijk uit kan breiden naar welke ruimte je dan ook maar zou willen. Op je receiver zou je eventueel een ontvanger aan kunnen sluiten, bluetooth of wifi.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ga naar Utilities > Audio MIDI Setup, klik op het +-je en maak een "Multi-Output Device". Vink in de kolom "Use" alle appraten aan die je wilt gebruiken. Rechts-klik op je nieuwe "Multi-Output Device" en selecteer "Use this device for sound output" (of ga naar System Preferences > Sound > Output en selecteer daar "Multi-Output Device").

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/