Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LAN probleem

Pagina: 1
Acties:

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 16:47
Ik heb internet van Ziggo met een Cisco router. Daaraan hangt een Asus RT-N66U router.
Nu is het probleem dat sommige computers geen enkel internet probleem hebben. Maar 3 sinds vannacht sinds aanzetten wel, zonder dat ik iets aan de settings heb gedaan. Ze hebben wel verbinding met de router kennelijk maar zeggen allemaal Onbekend netwerk?

Ik heb ze allemaal 1 voor 1 via dezelfde kabel aan de router gekoppeld.

Het zijn allemaal Windows 7 computers.

In de haperende computers heb ik al adapter uit en weer ingeschakeld. Firewall uitgezet.

Verder de router gereset, Cisco modem gereset.

[ Voor 18% gewijzigd door flopdoc op 23-10-2015 18:55 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Je hebt 2 routers draaien? Grote kans dat het daar misgaat.
Als je de n66 wilt laten routeren, doe er je goed aan om het cisco modem in bridge modus te laten zetten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• flopdoc
Hoe kan ik de Cisco in bridge mode zetten? Ik heb wel in de settings gekeken maar kan alleen vinden hoe ik DHCP kan uitzetten. Dat staat nu overigens aan, toen ik dat uit zette kreeg geen enkele pc meer internetverbinding en kon ik ook niet meer in de interface van de Asus komen.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:53

WoBBeL

*zwaai*

Belletje doen naar Ziggo,, die doen dat van afstand.

• flopdoc
OH ok.

• flopdoc
Ik snap dan niet dat de ene pc wel een probleem oplevert en de andere niet, maar goed. Ik ga proberen Ziggo te bereiken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:41

lier

MikroTik nerd

Post nog even een IPCONFIG /ALL

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

xost schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 19:07:
Belletje doen naar Ziggo,, die doen dat van afstand.
Als het om oud-Ziggo gaat wel, bij oud-UPC kun je het wel degelijk zelf in de modem.

TS, geef even aan exact welke Cisco modem(/router) je hebt (zowel Ziggo als UPC hebben er meerdere geleverd) en waar je woont.

Geef ook aan waar de modem(/router) exact in huis staat en waar de N66U. Afhankelijk van locatie zou het zomaar handiger kunnen zijn de Cisco als router te houden en de N66U als AP in te zetten elders in huis.

Oslik blyat! Oslik!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:51
Lijkt me dat ergens de instellingen verkeerd staan. Zou je zoals aangegeven een IPconfig /all kunnen posten van een PC waar het werkt en 1 waar het niet werkt.

Daarnaast even een schets van hoe je het netwerk hebt ingericht!

• flopdoc
Ik heb inmiddels Ziggo de Cisco in bridge mode laten zetten. Geen enkel effect. Ook de Asus factory gereset, zonder resultaat. Zal later vandaag de gegevens hier posten. Overigens werkt wireless ook niet: mijn Ipads en android mobieltjes hebben wel connectie met de Asus maar geen internet.
Een pc met Openelec 5.04 heeft weer wel internet...

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:37
Zou je misschien een netwerk tekening kunnen maken? Dat maakt het makkelijker om te zien hoe het netwerk eruit ziet, en wat er fout gaat.

• flopdoc
Ik heb inmiddels alle netwerkkabels losgemaakt. Sommige lopen achter kasten langs etc. Heb nu van modem naar router 1 kabel lopen. Van Router naar laptop 1 kabel. Router weer eens gereset.
En ik heb nu opeens weer internet op de laptop, de mobiels en de ipads!! En ook internet op een van de computers die eerst wel verbonden was maar geen internet had.

Kortom: het lijkt te werken. Geen idee waarom nu opeens wel.

Ik ga alle kabels van hun plaats halen en 1 voor 1 weer aansluiten, mocht er dan een probleem zijn dan weet ik welke verbinding plus apparaat dat veroorzaakt.

En op alle aangesloten kabels ga ik maar een labeltje plakken waar ie naar toe loopt :-)

Mocht ik weer tegen een/hetzelfde probleem aanlopen dan laat ik t weten.

Bedankt voor de hulp in ieder geval _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door flopdoc op 24-10-2015 12:08 ]

Pagina: 1