Nieuwe muismat nodig?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eerst en vooral wil ik dit zeggen.... Ik gebruik een heel oude muismat om te gamen, namelijk de S&S Steelpad. Hij is rond de 12 jaar oud. Ik vraag mij af of ik dan een nieuwe muismat nodig heb of dat de S&S Steel levenslang kan meegaan. In elk geval, ik zie geen schade, heb hem wel paar keren moeten afwassen met zeep. Wel is de keerzijde van de muismat volledig afgesleten en nu is er een grote zwarte vlek op mijn houten bureau die er niet meer uit gewassen kan worden. Dat vind ik niet zo erg, maar heeft dat effect met de precisie van de muis?? In elk geval, als ik hem nog jaren kan houden zonder dat ik de gevoelheidsniveau van de muis verlies, dan stop ik met verder zoeken, want dan kan ik toch geen andere muismat vinden...

Ik heb wel even rond gekeken in de pricewatch. 9HD is leuk, maar volgens mij is de Corsair Gaming MM400 een goedkoper en beter alternatief. Verder lijkt de Steelseries Qck ook een goede. De Qck+ hoef ik al zeker niet, want die is te groot, tenzij het echt meer waarde heeft dan de Qck? Misschien dat Qck+ beter glijd? Jammer wel is dat ik in de review lees dat het stof aantrekt en snel vuil wordt... en dat doet me twijfelen om de Qck aan te schaffen.

Ik heb sterk de neiging om Corsair Gaming MM400 te kopen, vanwege goedkoper dan 9HD, schijnt gladder (of misschien té glad? :?) en stiller te zijn. Iemand een betere of suggesties?

Ik heb de logitech g502 als muis!

-Edit-
Ik wil een oversized muismat! Iemand die een harde oversized muismat kan vinden? (kunststof) Ik vind het namelijk erg leuk dat je daneen toetsenbord er ook op kunt plaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Imo een beetje een vreemde vraagstelling. Je vraagt je af of je een nieuwe muismat nodig hebt? Als die doet wat die moet doen, is het toch prima? Of mis ik iets ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Merk je problemen met je muis icm de muismat? nee? waarom dan een nieuwe kopen

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een muismat van Roccat, super ding! Succes met de zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Misschien een beetje overpriced, Maar wel goed spul:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=K2FSkrdSl_k]
Alugraphics GamerPro, geniet er nog steeds van :)

[ Voor 17% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-10-2015 16:48 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:11:
Imo een beetje een vreemde vraagstelling. Je vraagt je af of je een nieuwe muismat nodig hebt? Als die doet wat die moet doen, is het toch prima? Of mis ik iets ;).
Jij als moderator moet dat toch weten? Soms besef je namelijk niet of het nog wel een goede/slechte muismat is, omdat je er aan gewend bent om met die muismat tewerken. Ik mijn ogen is het een slechte muismat omdat ik amper kills maak, maarja, aan de andere kant vind ik het wel een goede muismat, omdat het beter is dan een gewone domme muismat die je in de supermarkt kan kopen voor minder dan 5 euro.

Maar de vraag is, zou ik met een nieuwe muismat beter kunnen gamen dan met een muismat van 12 jaar oud... Er moet toch iemand zijn die daar ervaring mee heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fietsbel schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:12:
Merk je problemen met je muis icm de muismat? nee? waarom dan een nieuwe kopen
Eerlijk? Ja! Als ik er gewichtjes in doe, dan begint het zo te krassen op de muismat... maar ik veronderstel dat dat bij elke muismat zo is? Ik snap echter niet war dat gekras vandaag komt, want de muismat is niet beschadigd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 19:39
Het is heel simpel.
- Kan de muis nog soepel over het matje bewegen? (nieuwe mat nodig)
- Als je in Windows je muis beweegt, loopt de cursor vloeiend, of gaat hij haken? (Mat of muissensor niet goed)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sir_Hendro schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:59:
Het is heel simpel.
- Kan de muis nog soepel over het matje bewegen? (nieuwe mat nodig)
- Als je in Windows je muis beweegt, loopt de cursor vloeiend, of gaat hij haken? (Mat of muissensor niet goed)
Hij beweegt soepel, maar niet denderend of het met een andere muismat beter kan, weet ik niet. In elk geval, wanneer ik erg snel heen en weer sleep, dan voel ik wel dat er onder de muis iets "meer" aanwezig is dan de muismat zelf, het is iets wat ik moeilijk kan uitleggen, maar het is niet zo fijn.

Cursus loopt wel 100% vloeiend en zonder haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik voor een oversized muismat wil gaan, omdat het sowieso meerwaardig is dan mijn S&S steelpad. Want dat je daar een toetsenbord erop kan plaatsen enzovoort, lijkt mij wel heel interessant. Dan zou ik voor de Steelseries QcK XXL gaan, alleen jammer dat het stof is. Is er geen harde versie? Ik weet niet of je een stoffen muismat wel goed proper kunt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaja! Als ik mij nu een muismat wil aanschaffen, dan wordt het vast en zeker de... pricewatch: CM Storm Gaming Mousepad - Swift-RX XL! :D
Nice toch? :) Ik vertrouw deze CM Storm meer dan de Qck. Why? Nadat ik verscheidene reviews heb gelezen, vrees ik dat de Qck overrated is door fans van steelseries en ook vooral door kinderen die een headset/muis hebben van steelseries die gelijk denken dat ze een geweldig product hebben gekocht. En daarom heb ik toch maar besloten om de CM Storm nemen. Roep maar als ik het fout heb. Ik koop hem pas over een week.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:17
ik heb de http://gaming.logitech.co...40-cloth-gaming-mouse-pad en ik heb ook de g502 en die werken perfect samen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Op den duur kunnen de teflon glijders onder je muis ook verslijten. Dan glijdt het ook niet meer zo, omdat het kunststof tegen de mat aankomt, ipv het teflon.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 13:47
pricewatch: Corsair Gaming MM200 Extended Edition , heb ik ook met mijn G502. Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:21

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik dacht dat muismatten meer uit de tijd van de muizen met balletjes waren, omdat die soms geen grip hadden op bepaalde ondergronden of vuil aantrokken. Bij LED/laser muizen heb je daar toch veel minder last van? Het enige oppervlak waar ik wel eens iets tussen dat oppervlak en de muis leg is een glazen plaat omdat ik dan echt merk dat de muis het niet goed doet. Heeft een muismat tegenwoordig nog meerwaarde?

disclaimer: ik game nauwelijks, en al helemaal geen shooters dus misschien is het daarom voor mij niet nodig maar voor een fanatieke gamer wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray3
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07 19:32
Ik heb ook een zeer lange tijd de S&S gebruikt i.c.m. de mx518. Hierna heb ik helaas niets meer kunnen vinden wat net zo soepel ging als deze combinatie. Mijn S&S is inmiddels niet meer bruikbaar, omdat het midden helemaal is versleten. Ik verwacht dat dit bij jou ook is aangezien je hem 12jaar hebt gehad, of lijkt het nog steeds alsof de muis eroverheen zweeft?

Ik heb de 9HD gehad maar deze terug gestuurd, omdat ik hem niet glad genoeg vond. Momenteel heb ik de Corsair MM400 Compact en deze is fijner. Maar eerlijk gezegd nog niet helemaal wat ik zoek. Wat betreft de qck en andere stoffen muismatten zou ik dit niet doen. Er zit een groot verschil in gladheid tussen harde en stoffen muismatten en deze zal je waarschijnlijk als stroef ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:10

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:55:
[...]

Jij als moderator moet dat toch weten? Soms besef je namelijk niet of het nog wel een goede/slechte muismat is, omdat je er aan gewend bent om met die muismat tewerken. Ik mijn ogen is het een slechte muismat omdat ik amper kills maak,
Geen idee, dat bleek niet uit je topicstart ;). Daar staat alleen dat die versleten is. Voor hetzelfde geld gebruik je je muis alleen om door je OS te gaan. Dan maakt dat natuurlijk weinig uit.

Gebruik trouwens een volgende keer de "wijzig" knop als je nog iets wil toevoegen. Je post hier een aantal keer achter elkaar zonder tussenkomst van iemand anders. Binnen 24u twee keer achter elkaar posten wordt over het algemeen niet gewaardeerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik liever voor de CM storm, omdat die ook perfect zou werken met G502 en hij is ook groter in de lengte.
gwystyl schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:42:
Ik dacht dat muismatten meer uit de tijd van de muizen met balletjes waren, omdat die soms geen grip hadden op bepaalde ondergronden of vuil aantrokken. Bij LED/laser muizen heb je daar toch veel minder last van? Het enige oppervlak waar ik wel eens iets tussen dat oppervlak en de muis leg is een glazen plaat omdat ik dan echt merk dat de muis het niet goed doet. Heeft een muismat tegenwoordig nog meerwaarde?

disclaimer: ik game nauwelijks, en al helemaal geen shooters dus misschien is het daarom voor mij niet nodig maar voor een fanatieke gamer wel?
Ja, voor normaal windows gebruik is elk muismat wel goed genoeg. Behalve die halve gare muismatten die je gratis kunt krijgen bv bij promoties. Die zijn goed voor de muizen met een balletje.
ray3 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:23:
Ik heb ook een zeer lange tijd de S&S gebruikt i.c.m. de mx518. Hierna heb ik helaas niets meer kunnen vinden wat net zo soepel ging als deze combinatie. Mijn S&S is inmiddels niet meer bruikbaar, omdat het midden helemaal is versleten. Ik verwacht dat dit bij jou ook is aangezien je hem 12jaar hebt gehad, of lijkt het nog steeds alsof de muis eroverheen zweeft?

Ik heb de 9HD gehad maar deze terug gestuurd, omdat ik hem niet glad genoeg vond. Momenteel heb ik de Corsair MM400 Compact en deze is fijner. Maar eerlijk gezegd nog niet helemaal wat ik zoek. Wat betreft de qck en andere stoffen muismatten zou ik dit niet doen. Er zit een groot verschil in gladheid tussen harde en stoffen muismatten en deze zal je waarschijnlijk als stroef ervaren.
Jammer dat je komt vertellen dat stoffen en harde muismatten een groot verschil tussen zit van gladheid. Ik vind namelijk geen oversized muismatten in kunststof. Dus ik zal het toch meoten doen met de CM storm, want een oversized muismat is het enige wat ik nu echt wil hebben. Betreft de gladheid kan je wel aan gewend geraken toch?

Trouwens... volgens mij is mijn s&s echt neit meer goed, want ik test nu voor eerste keer gewoon op mijn bureau en ineens glijd het beter. Ik bedoel, ik kan makkelijk elke pixel aan duiden... 8)7 Of misschien dat s&s toch voor mij alsnog wat te glad is en dat ik dan toch beter ben met een stoffen?

-edit-
Is het misschien interessant om de cm storm EN Corsair Gaming MM400 Compact Edition aan te schaffen? Dan kan ik de Corsair gaming op de cm storm leggen en zo eens een keer afwisselen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray3
Als het je qua geld niet uitmaakt dan is dat natuurlijk een goede optie. Je kan dan beter eerst de CM storm aanschaffen. Mocht deze niet glad genoeg zijn, kun je daarna nog de Corsair kopen voor erbovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ray3 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 13:46:
Als het je qua geld niet uitmaakt dan is dat natuurlijk een goede optie. Je kan dan beter eerst de CM storm aanschaffen. Mocht deze niet glad genoeg zijn, kun je daarna nog de Corsair kopen voor erbovenop.
Alleen.... hoe is de onderkant van de corsair? Gaat die CM storm dan niet te glad zijn voor die corsair? Misschien dat die te makkelijk gaat weg glijden of misschien de CM storm gaan beschadigen door de stofdeeltjes eruit te trekken?? Of misschien een grote zwarte vlek ontstaat op de CM storm? Dat zou wel zonde zijn eigenlijk, dan zou het geen goed idee zijn om het erbovenop te leggen.

In elk geval, de s&s heeft een grote zwarte vlek op mijn bureau nagelaten. Als je wil kan ik een foto posten.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray3
Hij zal niet gemakkelijk wegglijden, hij heeft een plakkerige onderkant. Ik heb hem een tijdje bovenop mijn steelseries qck gehad liggen en dit ging wel. Volgens mij heeft dit niets beschadigd, maar ik heb het ook maar een maandje ong. zo gebruikt. Zou op langere termijn natuurlijk wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ray3 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:10:
Hij zal niet gemakkelijk wegglijden, hij heeft een plakkerige onderkant. Ik heb hem een tijdje bovenop mijn steelseries qck gehad liggen en dit ging wel. Volgens mij heeft dit niets beschadigd, maar ik heb het ook maar een maandje ong. zo gebruikt. Zou op langere termijn natuurlijk wel kunnen.
Mja, zolang het goed blijft liggen en niet verschuift, kan er ook geen stofdeeltjes eruit getrokken worden. Alles blijft dan gewoon op zijn plaats zitten :)

Nu weet ik niet of de corsair vlekken veroorzaakt als mijn S&S. Heb jij geen vlekken gehad met jouw S&S dan? Hoelang had je die?

En hoelang heb je die corsair ondertussen? Zie je daar geen vlekken op je bureau?

-edit-
Waarom had je hem eigelijk op je steelseries qck liggen? :P Of bedoel je soms de qck XL?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray3
Volgens mij heb ik geen vlekken gehad met mijn S&S. Ik denk dat ik deze ongeveer 5 jaar gebruikt heb, misschien langer.

De Corsair heb ik nog geen jaar, deze gaat ook geen vlekken nalaten heb ik het idee. De onderzijde lijkt namelijk van goede kwaliteit te zijn.

Nee, gewoon op de qck. Had die mat gekocht om eens uit te proberen maar was me te stroef. Vond het zo zonde om hem voor niets gekocht te hebben dus toen heb ik hem er maar eronder geleegd haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:20:
[...]

Jammer dat je komt vertellen dat stoffen en harde muismatten een groot verschil tussen zit van gladheid. Ik vind namelijk geen oversized muismatten in kunststof. Dus ik zal het toch meoten doen met de CM storm, want een oversized muismat is het enige wat ik nu echt wil hebben. Betreft de gladheid kan je wel aan gewend geraken toch?
Ehm, wat versta je precies onder oversized? pricewatch: Logitech G440 Hard Gaming Mouse Pad is toch een flinke mat en van kunstof hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gravitar schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:59:
[...]

Ehm, wat versta je precies onder oversized? pricewatch: Logitech G440 Hard Gaming Mouse Pad is toch een flinke mat en van kunstof hoor...
Ja, maar ik wil er 1 waar je je toetsenbord er ook op kan zetten. Het zit namelijk zo dat ik nu een onderlegger heb voor mijn toetsenbord om mijn bureau wat te beschermen. Als ik dan zo'n echte grote muismat zou hebben, dan kan ik die onderlegger weg doen en heb ik geen kleine muismat meer nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravitar
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:01:
[...]

Ja, maar ik wil er 1 waar je je toetsenbord er ook op kan zetten. Het zit namelijk zo dat ik nu een onderlegger heb voor mijn toetsenbord om mijn bureau wat te beschermen. Als ik dan zo'n echte grote muismat zou hebben, dan kan ik die onderlegger weg doen en heb ik geen kleine muismat meer nodig. :)
Ih heb het net even "getest" (zeer summier), maar als ik mijn corsair k90 op mijn muismatten zet aan beide kanten glijd hij behoorlijk weg bij het plaatsen van mijn hand op de polssteun, wat op zich heel logisch is. De meeste muismatten zijn immers voorzien van een heel fijne grofheid, in plaats van compleet glad vlak. Het raakoppervlak van je rubberen voetjes wordt dus veel kleiner. Ik vraag me eerlijk gezegd af of je dat wel moet willen. Als ik mijn handen op de polssteun houd is er overigens niks aan de hand, bij een beetje druk "grijpt" het toetsenbord goed vast.

Trouwens, die vlek in je bureau, is het massief hout? Ik heb een bureau van geolied teak, daar heb een keer een glas rode wijn op omgestoten. Door heel oppervlakkig met korrel 400 te schuren heb ik die vlek eruit gekregen, en na het (een aantal keren) opnieuw in de olie zetten is er ook geen kleur verschil meer :).

EDIT. Dan heb ik het natuurlijk wel over harde matjes, met stof lijkt me dat veel minder een probleem. Kan ik alleen niet testen want ik gebruik al jaren geen stof meer.

[ Voor 11% gewijzigd door Gravitar op 25-10-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gravitar schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:14:
[...]

Ih heb het net even "getest" (zeer summier), maar als ik mijn corsair k90 op mijn muismatten zet aan beide kanten glijd hij behoorlijk weg bij het plaatsen van mijn hand op de polssteun, wat op zich heel logisch is. De meeste muismatten zijn immers voorzien van een heel fijne grofheid, in plaats van compleet glad vlak. Het raakoppervlak van je rubberen voetjes wordt dus veel kleiner. Ik vraag me eerlijk gezegd af of je dat wel moet willen. Als ik mijn handen op de polssteun houd is er overigens niks aan de hand, bij een beetje druk "grijpt" het toetsenbord goed vast.
Oké, dat is wel kut en iets wat ik helemaal niet aan heb gedacht... Ik zal de reviews nog eens beter lezen om te zien of er iets over staat. Ik heb de corsair k70.

Misschien dan toch de MM400 nemen, misschien is die er beter voor gemaakt voor mijn corsair k70.
Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/news/2013-09-01/Corsair%20MM200%20Extended%20Mouse%20Mat.png
[b][message=45142799,noline]
Trouwens, die vlek in je bureau, is het massief hout? Ik heb een bureau van geolied teak, daar heb een keer een glas rode wijn op omgestoten. Door heel oppervlakkig met korrel 400 te schuren heb ik die vlek eruit gekregen, en na het (een aantal keren) opnieuw in de olie zetten is er ook geen kleur verschil meer :).
Ik heb ook een geolied teak bureau, maar vind ik niet zo erg, want het is toch al te laat. Zolang het maar niet over gans m'n bureau is. Ik zie nog wel wat ik eraan zal doen wanneer het zover is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 17:15 ]

Pagina: 1