Gaming PC 1000 Euro

Pagina: 1
Acties:

• Broodje_Aap
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-11 15:23

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Halle mede Tweakers!

Ik ben van plan een nieuw systeem te gaan halen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de final touches om hem helemaal top te maken!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, maar ook voor school en lichte videobewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 Euro exclusief de verzendkosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een voeding (Corsair CX600M) een SSD (Samsung evo) en een HDD (WD) en een simpele cd rom reader.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zolang hij maar aan gaat en er "fastoenlijk" op gegamed kan worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Graag Intel en Nvidia, Intel omdat ik nooit echt van de AMD ben geweest en me er nooit echt in heb verdiept hoe het nou precies zit met de AMD coren en Ghz. En Nvidia omdat ik de Shield Tablet heb waar ik graag naartoe wil streamen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een normale Tower (het liefst met een doorzichtige plaat), zo min mogelijk geluid (altijd fijn ;) ), energieverbruik (ik betaal het niet _/-\o_ ) Dus dat maakt niet veel uit.

Ga je overklokken?
Ja ben wel van plan, daarom ook de waterkoeler.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven over de onderstaande lijst (en dan voornamelijk bij het RAM geheugen). Of deze goed is, of zijn er nog een paar verbeter dingen waardoor hij nog beter zal zijn? (Bij voorbaat dank)!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 265,90€ 265,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 142,95€ 142,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 353,85€ 353,85
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Silverstone TD02-E€ 100,50€ 100,50
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 50,95€ 50,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 980,10

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 15:31
Ziet er allemaal netjes uit.

Wat betreft het geheugen lijkt me 8GB DDR4-2400 prima. Sneller dan dat hoeft ook niet.
http://www.anandtech.com/...rsair-adata-and-crucial/6

16GB ipv 8GB misschien wel, maar dat ligt specifiek aan de games die je wil spelen.

• Spoenky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03-2022
Ik ben volledig van all in one koelsystemen afgestapt, gezeik gehad met verdamping van vloeistof en pompen die herrie begonnen te maken.

Noctua D15 of Cryorig R1 ultimate in beide prive systemen zitten, stiller-koeler en vooral betrouwbaarder.

Mijn ervaring uiteraard.

Voor de rest, prima Skylake systeem. :)

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Oké super! Bedankt voor de reacties. 8gb zal denk nu wel genoeg zijn, anders gewoon een 2de setje halen als ik het nodig vind. :) hoelang had je die koeling als ik vragen mag? Totdat je zeker wist dat die verdampte?

"A computer would deserve to be called intelligent if it could deceive a human into believing that it was human." - Alan Turing

• Spoenky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03-2022
Ik had niet dezelfde koeling , maar een set van H75 Corsair.

Na een jaar merkte ik dat ik steeds dichter tegen tj max aanliep tijdens overclocken. Pasta opnieuw aangebracht maar dat maakte geen verschil. Pomp getest,maakte meer geluid dan normaal.

Boel open gemaakt en leeg laten lopen, was de helft verloren! Verdampt of gelekt// Dont know.

Maar de huidige aio setjes zullen wel verbeterd zijn.

• Broodje_Aap

Broodje_Aap

Professioneel prutser

Topicstarter
Nouja okè, ik ga het erop wagen! Ik vind het dan wel raar hoe het kan verdampen? Ik bedoel het is toch closed? Dan kan het toch nergens naar buiten en zal het toch gewoon daarbinnen blijven? Denk dat er dan toch misschien ergens een klein lekke heeft gezeten ofzo. Als nog, ik ben ook maar een simpele ziel dus als ik nu iets raars heb gezegd, dan sorry daarvoor ;)

Pagina: 1