Computer Valt Uit tijdens 1 spel.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-06-2021
Hallo beste mensen van Tweakers,
Ik speel al 1 jaar lang op mijn nieuwe computer. Hij kan elke game aan zonder problemen. Maar telkens als ik 1 game ga spelen valt hij uit na 10 minuten.... Ik heb deze game al maanden gespeeld op de pc zonder problemen.

Het gaat hier over WARFACE. Ik heb dit spel altijd kunnen spelen maar nu elke keer als ik het spel speel, valt mijn pc uit. Ik heb zelf al na de temperatuur gekeken van de CPU en GPU. Dat leek vrij normaal. Tijdens het spel was mijn GPU 82 graden en mijn processor rond de 60 graden.

Specs pc:
AMD Sapphire Radeon R9 290 Tri-x OC 4gb
I7-4790k 4,0 ghz
G750M Coolermaster voeding.
Coolermaster Seidon 120m Watergekoeld.
z97 gaming 5 moederbord.

En nee ik stoot niet mijn stekker er uit. Ik kan zwaardere spellen zoals Battlefield 4 wel voor uren spelen maar dit spel voor 10 min en dan valt dus alles uit. Vroeger was dit dus NIET zo. Ik heb het pas sinds deze week.

Als iemand hier wat over weet hoor ik het graag.

Met vriendelijke groeten.

Steam: Wooglut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 23:32

MsG

Forumzwerver

Op welk manier valt het systeem uit? Gewoon poef systeem uit? Of nog even een blauw scherm bijvoorbeeld? Of terug naar Windows?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wooglut
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-06-2021
^^^^^^^^
Het beeld word opeens zwart en de pc valt echt uit. Maar ik moest niet op mijn 'aanknop' drukken hij start automatisch weer op en dan komt er en schermpje omhoog van: Windows normaal opstarten of van veilige modus etc.

Steam: Wooglut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Kijk de EventViewer eens na wat je daar voor meldingen kan vinden.
Kijk eens of er in de map C:\Windows een map staat MINIDUMP. Zo ja, kijk eens of er dump bestanden in staan van het moment dat je PC is gecrashed.

Maar uh 82 graden van je GRAKA begint toch wel al enigzins warm te worden hoor. Misschien dat het niet kritiek is, maar een GRAKA die boven de 80 graden komt met waterkoeling, lijkt mij toch niet heel goed en juist te koelen.

En heb je verder het standaard proces al gevolgd?

Video driver updaten, Chipset driver updaten, geluid updaten, eventueel BIOS nog updaten als deze heel oud is etc.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wylana schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:25:
Kijk de EventViewer eens na wat je daar voor meldingen kan vinden.
Kijk eens of er in de map C:\Windows een map staat MINIDUMP. Zo ja, kijk eens of er dump bestanden in staan van het moment dat je PC is gecrashed.

Maar uh 82 graden van je GRAKA begint toch wel al enigzins warm te worden hoor. Misschien dat het niet kritiek is, maar een GRAKA die boven de 80 graden komt met waterkoeling, lijkt mij toch niet heel goed en juist te koelen.

En heb je verder het standaard proces al gevolgd?

Video driver updaten, Chipset driver updaten, geluid updaten, eventueel BIOS nog updaten als deze heel oud is etc.
Het is een 'OC' versie maar ze kunnen zonder problemen 95 graden worden. Met b.v. msi ab kun je de fan speed wat opschroeven.

Ik zou zeggen laat eens wat benchmarks draaien en kijk dan of hetzelfde gebeurt.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:49

InSanex

serenity now!

IPV drivers updaten eens kijken of er geen update binnengekomen is die juist voor het probleem zorgt.

Het weer in Halfweg

Pagina: 1