Windows wifi inloggegevens verdwijnen plots

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
Ok, eerst hadden we dit op een surface pro 3... gek windows probleem leek het te zijn, maar omdat we al meer problemen hebben met de surface pro 3... was het gewoon frustrerend te noemen.

Nu heb ik hier een HP elitebook 840 met Windows 10 installatie... Zie filmpje

Ik type dus rustig mijn inlognaam in, schuif met de muis naar wachtwoord en *Poef!*
Met TAB naar volgende veld geeft hetzelfde resultaat.
Hier dacht men eerst dat het met de touchscreen van de surface pro 3 temaken had, echter heeft de elitebook 840 niet zo'n touch scherm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamadingdong
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 22:42
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dit probleem nog niet heb meegemaakt, maar toch zitten er nog wel wat kinderziektes in Windows 10. En dat zeg ik niet graag als Windows fan. Als je met tab gewoon naar wachtwoord springt, heb je dan hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dit probleem heb ik nog niet eerder gezien op Windows 10 laptops.

Wat gebeurt er als je het netwerk aanmaakt via het oude Configuratiescherm? In het netwerkcentrum kan je ook handmatig een netwerk toevoegen. Mogelijk dat je daar dan wel goed je gebruikersnaam en wachtwoord erin krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizoveen
TAB-toets geeft hetzelfde resultaat. Snel typen is op dit moment de oplossing.. Wat niet de oplossing mag zijn want ik heb 1200 laptops die ik moet gaan uitrollen hiermee.

Via configuratiescherm kan ik niet de juiste beveiligingsoptie selecteren, waardoor hij alleen vraagt om een wachtwoord en niet om de bijbehorende inlognaam.

Weird right?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Schizoveen schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:31:
TAB-toets geeft hetzelfde resultaat. Snel typen is op dit moment de oplossing.. Wat niet de oplossing mag zijn want ik heb 1200 laptops die ik moet gaan uitrollen hiermee.
Is het wellicht een idee om deze instellingen via GPO uit te rollen? WiFi instellingen kun je sinds Windows Vista op computeraccount uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Schizoveen schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:31:
Via configuratiescherm kan ik niet de juiste beveiligingsoptie selecteren, waardoor hij alleen vraagt om een wachtwoord en niet om de bijbehorende inlognaam.
Hoe bedoel je 'kan alleen wachtwoord invullen'? Wordt er daar niet gewoon een WPA passphrase gevraagd en moet je even handmatig de security naar 802.1x (of was 't nou 802.1ad?) wijzigen voor user/pass authenticatie?

vvv dat dus.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hero of Time schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 10:53:
[...]

Hoe bedoel je 'kan alleen wachtwoord invullen'? Wordt er daar niet gewoon een WPA passphrase gevraagd en moet je even handmatig de security naar 802.1x (of was 't nou 802.1ad?) wijzigen voor user/pass authenticatie?
WPA2-Enterprise:

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/28aj049.jpg

En ergens in deze submenu's kun je een username/password invullen.

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 26-10-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-10 12:33
Ookal geprobeerd om eerst de wachtwoord in te voeren en daarna de gebruikersnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem met het verdwijnen van het wachtwoord. Is er al iemand die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizoveen
Ondertussen maanden verder, probleem doet zich nog steeds regelmatig voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• depikkebaas
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:12
Heeft zich hier al eens een oplossing voorgedaan?
Pagina: 1