Hoi,
Hier vrolijk een twee SSD's draaien op de sata3(6 gb/s)poorten van mijn moederbord. (Asrock h81m-hds)
Ik wilde laatst mijn DVD drive er weer inzetten. Zo gezegd zo gedaan.
Alleen de drive werd niet herkend door Windows. Wel door de bios.
De drive start gewoon op en de houder voor de dvd/cd rolt er gewoon uit.
Wat het gekke is, de drive heeft wel gewerkt. Bij de installatie van windows 7 OEM zat hij er nog wel in, na een tijdje heb ik hem er uit gehaald, hij maakte veel herrie en ik gebruikte hem toch niet. Werd nog wel herkend door Windows toen.
Dit heb ik zelf al geprobeerd:
Eerst dacht ik aan een kapotte sata kabel. Niet het geval.
Kapotte drive? In een andere computer gestopt. Werkt gewoon.
Kapotte poorten? Ook niet. De apparaten die ik op de poorten aansluit worden wel herkend door de bios.
Minitool Partition ziet de schijven niet als ik ze aansluit op een sata 2 poort.
Ook heb ik nog geprobeerd om een huidige en werkende schijf die normaal op de sata3 poort aangesloten zit, op de sata 2 poort aan te sluiten.
Dit werkte ook niet.
Hoe kan ik Windows wél de sata2 poorten laten lezen?
Alvast bedankt!
Hier vrolijk een twee SSD's draaien op de sata3(6 gb/s)poorten van mijn moederbord. (Asrock h81m-hds)
Ik wilde laatst mijn DVD drive er weer inzetten. Zo gezegd zo gedaan.
Alleen de drive werd niet herkend door Windows. Wel door de bios.
De drive start gewoon op en de houder voor de dvd/cd rolt er gewoon uit.
Wat het gekke is, de drive heeft wel gewerkt. Bij de installatie van windows 7 OEM zat hij er nog wel in, na een tijdje heb ik hem er uit gehaald, hij maakte veel herrie en ik gebruikte hem toch niet. Werd nog wel herkend door Windows toen.
Dit heb ik zelf al geprobeerd:
Eerst dacht ik aan een kapotte sata kabel. Niet het geval.
Kapotte drive? In een andere computer gestopt. Werkt gewoon.
Kapotte poorten? Ook niet. De apparaten die ik op de poorten aansluit worden wel herkend door de bios.
Minitool Partition ziet de schijven niet als ik ze aansluit op een sata 2 poort.
Ook heb ik nog geprobeerd om een huidige en werkende schijf die normaal op de sata3 poort aangesloten zit, op de sata 2 poort aan te sluiten.
Dit werkte ook niet.
Hoe kan ik Windows wél de sata2 poorten laten lezen?
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2015 14:25 ]