Verkoop gebruikte schoonmaakapparatuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb bij coolblue een stoomreiniger gekocht. Bij het uitpakken bleek er nog water in het reservoir te zitten. Ze hebben me dus een gebruikt toestel gestuurd.
Coolblue heeft een heel soepele teruggave regeling (60 dagen bedenktermijn, gratis terug zenden, geen reden nodig). Nu neem ik aan dat ze die terug gezonden producten niet weggooien en gewoon weer in hun magazijn zetten en aan de volgende klant verkopen.
Mag dit zomaar?

De reactie van Coolblue was voorspelbaar; het is niet de bedoeling dat je een gebruikt toestel koopt, stuur maar terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En wat is nu je vraag? Alleen maar "Mag dit zomaar?" gaat in ieder geval geen topic opleveren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Meestal worden die apparaten gecontroleerd en indien gebruikt gaan ze de tweede-kans fase in en worden ze verkocht via Marktplaats.

Ik gok dat een medewerker niet heeft opgelet tijdens het innemen en hem verkeerd geclassificeerd heeft.

Dat gebeurt wel eens en is geen probleem zolang ze het oplossen lijkt me. Het is mij ook wel eens gebeurd bij Amazon. Kreeg toen een uitstekende korting aangeboden en heb het gehouden...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:25

vhal

ಠ_ಠ

Kan mij herinneren dat ik ooit een apparaat heb gekregen waar in de handleiding stond dat er eventueel nog water in het systeem kon zitten doordat men het apparaat in de fabriek heeft getest...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Twister336 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:58:
Ik heb bij coolblue een stoomreiniger gekocht. Bij het uitpakken bleek er nog water in het reservoir te zitten. Ze hebben me dus een gebruikt toestel gestuurd.
Was er meer niet in orde met de doos? Want stoomreinigers kunnen ook getest worden in de fabriek. En dat doen ze met water....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
vhal schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:15:
Kan mij herinneren dat ik ooit een apparaat heb gekregen waar in de handleiding stond dat er eventueel nog water in het systeem kon zitten doordat men het apparaat in de fabriek heeft getest...
Dat is bij vaatwassers het geval. In dat geval dus niet retour doen omdat het is gebruikt :)

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54

SeatRider

Hips don't lie

Mandrake466 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 07:32:
[...]

Dat is bij vaatwassers het geval. In dat geval dus niet retour doen omdat het is gebruikt :)
Volgens mij met al dat soort apparaten. Wasmachines kunnen sporen van wasmiddel bevatten, espressoapparaten sporen van bonen, noem maar op.

Volgens mij doet Coolblue spullen alleen maar de TweedeKans in als ze niet meer in nieuwstaat te verkopen zijn, dus als ze imcompleet of beschadigd terugkomen.

Imho terecht dat spul wat onder WKOA retour komt, gewoon als nieuw wordt verkocht.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:25

vhal

ಠ_ಠ

CB gooit volgens mij alle WKOA retouren in de tweedekans, zie ook de beschrijvingen in hun advertenties
SeatRider schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 08:02:
[...]

Volgens mij met al dat soort apparaten. Wasmachines kunnen sporen van wasmiddel bevatten, espressoapparaten sporen van bonen, noem maar op.
Was inderdaad een koffiezetapparaat :)

[ Voor 60% gewijzigd door vhal op 24-10-2015 08:44 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Fonq stuurt ook soms gebruikte spullen op bijvoorbeeld met een hoofdkussen. Mensen hadden daar op geslapen en je kan dat dan gewoon weer retourneren dus je koopt geen nieuw hoofdkussen maar gebruikt. Eigenlijk erg vies als je dat bedenkt.

Sommige dingen kunnen nog maar die 60 dagen retour is eigenlijk aanzet tot fraude wat sommige mensen doen bv met een 3-delig pak die voor vrijdag wordt gebruikt en maandag weer retour gaat, net als bruidsjurken en alles.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
itsalex schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:34:
Fonq stuurt ook soms gebruikte spullen op bijvoorbeeld met een hoofdkussen. Mensen hadden daar op geslapen en je kan dat dan gewoon weer retourneren dus je koopt geen nieuw hoofdkussen maar gebruikt. Eigenlijk erg vies als je dat bedenkt.
Eigenlijk compleet idioot dat we ons daar druk over maken. Als je in een hotel slaapt, gooien ze ook niet de kussens na elke gast weg.

En als jij iemand bij je hebt logeren, en koop je voor diegene ook geen nieuwe kussens om daarna weg te gooien.
Sommige dingen kunnen nog maar die 60 dagen retour is eigenlijk aanzet tot fraude wat sommige mensen doen bv met een 3-delig pak die voor vrijdag wordt gebruikt en maandag weer retour gaat, net als bruidsjurken en alles.
Van de zomer toen het zo heet was, zijn er een hele hoop van die luchtkoelers waar je koud water in doet verkocht bij Coolblue. Hoe weet ik dat? Omdat ze een week later allemaal weer op hun marktplaats stonden: Teruggestuurd omdat ze toch niet voldeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sissors schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:52:
[...]

Eigenlijk compleet idioot dat we ons daar druk over maken. Als je in een hotel slaapt, gooien ze ook niet de kussens na elke gast weg.

En als jij iemand bij je hebt logeren, en koop je voor diegene ook geen nieuwe kussens om daarna weg te gooien.

[...]

Van de zomer toen het zo heet was, zijn er een hele hoop van die luchtkoelers waar je koud water in doet verkocht bij Coolblue. Hoe weet ik dat? Omdat ze een week later allemaal weer op hun marktplaats stonden: Teruggestuurd omdat ze toch niet voldeden...
In een hotel weet je dat je een gebruikt kussen hebt met hopelijk schone lakens maar als je € 100 voor een product betaald waar dan nog de mascarasporen of andere sporen opzitten, dan ga je geen € 100 voor het kussen betalen.

Maar waar gebeurt het niet? Je gebruikt een product en het voldoet niet, prima terug ermee. Dat is het nadeel van geen winkel hebben met sommige webshops en het risico.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Als er bijvoorbeeld mascarasporen op zitten is het een ander verhaal, dan is het product simpelweg vies, kan je niet verkopen (in die staat als nieuw), helemaal mee eens. (Die zou een winkel dan ook niet terug moeten nemen zonder kosten in rekening te brengen).

Maar wanneer iemand wel normaal met het kussen is omgegaan, en ook gewoon een kussensloop om het kussen heeft gedaan, is het dan echt zo vies omdat iemand anders er met zijn hoofd op heeft gelegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verglijking met een hotel gaat niet op, daar verwacht/koop je geen nieuwe kamer. Bij een winkel wel.

Maar Idd, het is mi niet raar als een winkel een wkoa product opnieuw als nieuw verkoopt als het nog in goede/perfecte staat is, je kan niet verwachten dat ze al die producten onder verkoop prijs op marktplaats zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
itsalex schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 17:34:
Consumentenrecht gaat wat mij betreft echt te ver. Ik bedoel, 60 dagen???
De consument wordt aan alle kanten beschermd en gepamperd, maar ondernemers worden op geen enkele manier beschermd tegen de consument.

En TS:

Zoals hierboven al gezegd, producten worden in de fabriek getest, waardoor sporen van water/koffie/wasmiddel etc. achter kunnen blijven.

En als het product gewoon goed en onbeschadigd is, waarom zou je het dan terugsturen? Puur omdat je iets wilt waarvan het de indrukt wekt dat het 'nieuw' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50
gop1 schreef op zondag 01 november 2015 @ 23:37:
[...]

Consumentenrecht gaat wat mij betreft echt te ver. Ik bedoel, 60 dagen???
De consument wordt aan alle kanten beschermd en gepamperd, maar ondernemers worden op geen enkele manier beschermd tegen de consument.
Die 60 dagen zijn natuurlijk door de winkel/webshop zelf bepaald, dat is niet het standaard recht van 14 dagen.
Pagina: 1