Hallo mede tweakers.
Een vriend van mij heeft een aantal jaar geleden een kant en klare gamepc gekocht: De Aspire G7750.
Hij wil graag zijn systeem upgraden omdat hij het systeem traag wordt, het grafisch wat achterblijft en omdat hij met ruimtegebrek zit.
Dit zijn de specs van zijn huidige gamepc:
- Intel Core i7 950
- 8GB DDR3 RAM ( 4x2)
- 2 x 1TB Hard Drive
- 1 x Nvidea Geforce GTX 460
Games die gespeeld worden:
- GTA 5
- FIFA 16
- Battlefield 4
- Battlefield Hardline
Het budget ligt rond de 300 (wellicht iets meer) euro.
Mijn idee is dat de processor en moederbord/geheugen niet direct een bottleneck zijn.
Een upgrade van grafische kaart alsmede de aanschaf van een SSD lijkt mij de meest logische upgrades.
Ik zou dus komen op een GTX-960 (2 of 4 gb) en een 250GB SSD.
Dan het OS op de SSD installeren en de SSD primair voor games gebruiken en de 2 x 1TB schijven voor overige opslag. De nieuwe install van het OS plus de nieuwe GPU en SSD zullen mijns inziens voor voldoende performance winst zorgen.
Klopt mijn aanname over de processor en moederbord?
Is mijn advies (een nieuwe GPU en SSD) correct?
Hebben jullie andere tips voor het upgraden?
Alvast bedankt.
Een vriend van mij heeft een aantal jaar geleden een kant en klare gamepc gekocht: De Aspire G7750.
Hij wil graag zijn systeem upgraden omdat hij het systeem traag wordt, het grafisch wat achterblijft en omdat hij met ruimtegebrek zit.
Dit zijn de specs van zijn huidige gamepc:
- Intel Core i7 950
- 8GB DDR3 RAM ( 4x2)
- 2 x 1TB Hard Drive
- 1 x Nvidea Geforce GTX 460
Games die gespeeld worden:
- GTA 5
- FIFA 16
- Battlefield 4
- Battlefield Hardline
Het budget ligt rond de 300 (wellicht iets meer) euro.
Mijn idee is dat de processor en moederbord/geheugen niet direct een bottleneck zijn.
Een upgrade van grafische kaart alsmede de aanschaf van een SSD lijkt mij de meest logische upgrades.
Ik zou dus komen op een GTX-960 (2 of 4 gb) en een 250GB SSD.
Dan het OS op de SSD installeren en de SSD primair voor games gebruiken en de 2 x 1TB schijven voor overige opslag. De nieuwe install van het OS plus de nieuwe GPU en SSD zullen mijns inziens voor voldoende performance winst zorgen.
Klopt mijn aanname over de processor en moederbord?
Is mijn advies (een nieuwe GPU en SSD) correct?
Hebben jullie andere tips voor het upgraden?
Alvast bedankt.