Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met het oog op Fallout 4 kwam ik erachter dat mn huidige cpu mobo al behoorlijk gedateerd zijn (anno 2009). Graag wil ik hiervoor een upgrade uitvoeren om mn pc weer enigzins future proof te maken.
Ik wil ter zijner tijd hiervoor ook een nieuwe videokaart bij aanschaffen als er wat meer bekend is over de prestaties van dx12 games en later de afweging maken AMD of Nvidia.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt rond de 700-800eu, enigzins meer is uiteraard geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het idee voor mezelf was om in ieder geval voorlopig mijn oude videokaart mee te nemen en de schijven die zich hierin bevinden en eventuele andere componenten die nog bruikbaar zijn
Ik neem aan dat ik voor de voeding beter kan vervangen aangezien deze ook redelijk oud is?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aan de hand van de laatste best buy guide heb ik de volgende lijst meegenomen voor het gemak:
Dit leek me een mooie basis om mezelf voor te bereiden op fallout 4.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe geen voorkeur, behalve CPU welke ik toch wil houden op Intel, mn oog was gevallen op de skylake gen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zou ik een upgrade naar skylake willen doen, maar ik sluit andere cpu's niet uit.
Voor de rest geen speciale eisen of wensen
Ga je overklokken?
Geen intentie om te overklokken
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag jullie inzicht hierin inschakelen om te kijken wat ik eventueel anders zou kunnen doen en graag zou ik ook willen weten of het verschil tussen de i7 950 en i5-6600k een btje merkbaar gaat worden.
Ik ga er vanuit dat de singlecore prestatie van de skylake het meeste gaat uithalen voor games maar weet dit niet 100% zeker of dat de moeite waard is.
Jullie meningen worden gewaardeerd!
Alvast bedankt
Met het oog op Fallout 4 kwam ik erachter dat mn huidige cpu mobo al behoorlijk gedateerd zijn (anno 2009). Graag wil ik hiervoor een upgrade uitvoeren om mn pc weer enigzins future proof te maken.
Ik wil ter zijner tijd hiervoor ook een nieuwe videokaart bij aanschaffen als er wat meer bekend is over de prestaties van dx12 games en later de afweging maken AMD of Nvidia.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt rond de 700-800eu, enigzins meer is uiteraard geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het idee voor mezelf was om in ieder geval voorlopig mijn oude videokaart mee te nemen en de schijven die zich hierin bevinden en eventuele andere componenten die nog bruikbaar zijn
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 950 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus Sabertooth X58 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec Nine Hundred Two V3 | € 118,- | € 118,- |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K3/6GX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec TruePower TP-750 Blue | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 118,- | |
Ik neem aan dat ik voor de voeding beter kan vervangen aangezien deze ook redelijk oud is?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aan de hand van de laatste best buy guide heb ik de volgende lijst meegenomen voor het gemak:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 207,95 | € 207,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 91,- | € 91,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 83,90 | € 83,90 |
| 1 | Crucial BX100 500GB | € 158,- | € 158,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 781,65 | |
Dit leek me een mooie basis om mezelf voor te bereiden op fallout 4.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe geen voorkeur, behalve CPU welke ik toch wil houden op Intel, mn oog was gevallen op de skylake gen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zou ik een upgrade naar skylake willen doen, maar ik sluit andere cpu's niet uit.
Voor de rest geen speciale eisen of wensen
Ga je overklokken?
Geen intentie om te overklokken
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag jullie inzicht hierin inschakelen om te kijken wat ik eventueel anders zou kunnen doen en graag zou ik ook willen weten of het verschil tussen de i7 950 en i5-6600k een btje merkbaar gaat worden.
Ik ga er vanuit dat de singlecore prestatie van de skylake het meeste gaat uithalen voor games maar weet dit niet 100% zeker of dat de moeite waard is.
Jullie meningen worden gewaardeerd!
Alvast bedankt
[ Voor 0% gewijzigd door Thasquealer op 23-10-2015 13:31 . Reden: Update gewenste lijst ]