Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• dikani
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-10 12:23
Beste allemaal,

Ik weet het zelf even echt niet meer dus ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.

Ik zoek een?
Mijn abonnement verloopt eind november. Ik heb nu na een omruiling van Sony zelf wegens voortdurende ellende met mijn eerdere Z1 een Xperia Z3. Maar omdat ik moet verlengen, dus ook een nieuwe telefoon. Nu was ik alle ellende met Sony eigenlijk wel beu. Dus ik zat er aan te denken om over te stappen naar Samsung. Helaas heeft Samsung bij de nieuwe S6 toestellen de mogelijkheid om een sd kaart toe te voegen geschrapt. En dat maakt het lastig want juist daarom wil ik ook geen Apple.
Toch vind ik de Samsung S6 Edge toestellen wel erg mooi. De plus met het grote scherm heeft mn voorkeur maar die komt dan weer alleen in een 32 gb versie :(
Kortom: twijfel, twijfel, twijfel. Wat ga ik nu doen? Nog een jaar de Sony de Z3 houden met een Sim Only abonnement is natuurlijk ook nog een optie ;)

Wat is je budget?
Bijbetalen naast abonnement tussen 0 en 150 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben een hardcore smartphone gebruiker. Bellen, mailen, social media, spelletjes, en vooral ook veel foto's maken. Het toestel moet lekker vlot werken. Uibreidbaar geheugen vind ik echt een pluspunt maar daar haakt Samsung dus al af. Scherm van de Samsung vind ik overigens wel veel mooier dan die van Sony maar dat komt omdat het Amoled is. Verder vind ik de kwaliteit van de foto's dus heel belangrijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op basis van het bovenstaande zou je zeggen dat de keuze uitkomt bij Sony. Maar omdat ik de afgelopen twee jaar zowel met de Sony Z1 als de Z3 enorm veel ellende heb gehad (heet lopen, spontaan uitschakelen, slechte wazige foto's, spontaan gesprongen scherm en noem maar op) ben ik dus een beetje huiverig geworden voor Sony.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zouden jullie me zo goed mogelijk willen adviseren? Hebben jullie de Edge (+) of de Z5 in gebruik en wat zijn jullie ervaringen tot nu toe? Hoe is de camera van allebei? Is er misschien toch een ander toestel dat jullie me aanraden? Of is Sim Only een betere optie?
Ik ben erg benieuwd!

Dank jullie wel alvast voor jullie tijd en advies!

Groetjes, Barbara

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09
Als ik af ga op je wensenlijst van een groot scherm, goede camera & sd-kaart ondersteuning en dit naast de reviews van DxOMark leg (zie http://www.dxomark.com/Mobiles) dan zou je ook nog kunnen kijken naar de pricewatch: Samsung Galaxy Note 4 (N910F) Zwart, pricewatch: LG G4 Zwart of de pricewatch: Motorola Moto X Style Zwart. Alle drie de toestellen beschikken over SD-kaart ondersteuning, hebben goede camera's en niet geheel onbelangrijk; ze zijn ook nog redelijk betaalbaar (d.w.z. goedkoper dan de S6 Edge/ Edge Plus).

Voordeel van de S6/Z5 zit hem vooral in de snellere/nieuwe SoC, zowel de CPU als de GPU zijn sneller dan de drie eerder genoemde toestellen. Daarnaast werkt zo'n vingerafdrukscanner ook wel lekker. Als je er mee gewerkt hebt wil je eigenlijk niet meer zonder is mijn ervaring. De Note 4 heeft ook een vingerafdrukscanner echter kan die zich niet meten met die van de S6/Z5.

Gezien je issues met eerdere Sony toestellen zou ik ook wat huiverig zijn om wederom voor een Sony te kiezen en in ieder geval de kat nog even uit de boom te kijken wat betreft de Z5 reeks. De achterkant is nog steeds van glas en de Snapdragon 810 SoC is een heethoofd wat mij geen gelukkige combinatie lijkt met die glazen achterkant.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorick op 23-10-2015 16:11 ]

• dikani
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-10 12:23
Hoi Jorick, dank je wel voor je reactie. Ik zal de andere door jou genoemde telefoons ook eens bekijken ;)