i7 2600K processor defect?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:36
(jarig!)
Beste Tweakers,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: ik heb een i7 2600K, welke (naar mijn mening) defect is. Ik heb de processor getest op drie verschillende moederborden, verschillende voedingen en verwisseld met een andere processor in dezelfde setup (wat wel werkte). Ik kan dus met grote zekerheid zeggen dat de processor het probleem is. Nu is het mij bekend dat processor niet vaak stuk gaan, maar als dit dan het geval is (zoals bij mij waarschijnlijk), kan ik iets doen om hem te repareren o.i.d.? Of kan ik hem "weggooien" (hooguit het goud nog verkopen ;))?

Alvast bedankt voor jullie antwoord(en)! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Je bent denk al over de warranty heen van 3 jaar. Dan zou het redelijk makkelijk zijn.
Nu woon je gelukkig in nederland en heb je eigelijk garantie voor de verwachte levensduur van het product.
Alleen is het lastig deze te claimen aangezien jij moet aantonen dat je het product juist hebt gebruikt en het defect het gevolg van een productiefout is

Dus ik denk gaatje er in boren en aan als sleutel hanger gebruiken :+

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:36
(jarig!)
Jep, helaas is de garantie al verstreken... Het aantonen lijkt me inderdaad ook erg lastig, en een hele hoop moeite. Ik denk dat ik mijn verlies maar neem haha.

Sleutelhanger is een goed idee :D, wel uitkijken dat ik m'n vingers er niet aan open haal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ja he, was hier een beetje een trend op tweakers toen AMD cpu's had zonder heatspreader en er wel eens een hoekje of iets afbrokkelde van de core :+

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:43
heb ik toevallig buiten de trends om ook gedaan met een oude xeon, als je er toevallig een hebt met die lipjes aan de zijkant voor de socket klem dan kun je hem nog aardig gebruiken als ghetto bieropener ook nog. :)

ontopic: tja als je alle logische tests al hebt gedaan dan is het inderdaad het meest voor de hand liggend dat hij töt is. Maar je moet haast juridisch gaan denken om buiten de standaard garantie tegenwoordig nog een claim succesvol af te ronden dus ik zou de levensenergie voor iets anders gebruiken als ik jou was.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW